Sayt test rejimida ishlamoqda

Садикова Умида Ботировнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан таПМоғи): « Психология йўналиши талабаларида касбий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2023.1.PhD/P302.
Илмий раҳбар: Уразбаева Дилбар Абдуллаевна, психология фанлари доктори (DSc), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Урганч давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдуллаева Барно Сайфутдиновна, психология фанлари доктори (DSc), профессор; Бадриддинова Мадина Бахромовна, психология  фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD). 
Етакчи ташкилот: Тошкент давлат шарқшунослик университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади психология йўналиши талабаларида касбий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари орқали амалий тавсиялар ишлаб шиқаришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
 психология йўналиши талабаларида касбий сифатларнинг даражавий ривожланиши шахсдаги ирода куши эмоционал билимдонлик, ҳиссиётларни бошқариш, ўз-ўзига берадиган мотивасияни кушайишига олиб келганлиги туфайли эмратиянинг рационал ва ҳиссий каналини интегратив шаклланишига идентив эканлиги далилланган;
таълим жараёнида талабалардаги ўқув мотивларининг индивидуал ифодаланишига кўра «дирлом олиш»ни «касбни» ва «билимларни ўзлаштириш» билан боғлиқ ишки мотивацияга эмратиявий йўналганлик таъсирида трансфоПМацияланиши туфайли касбий сифатларни дифференциал ривожланишида динамик ўзгаришларнинг мавжудлиги асосланган;
талабаларнинг мутахассисликка оид кўникмаларнинг шаклланишида йигитларда «математик-мантиқий», «визуал-фазовий», «шахслараро қобилиятлар»нинг, қизларда «лингвистик», «мусиқавий», «ишки оламга йўналганлик» сифатларининг индивидуал ривожланиши сабабли интеллектуал қобилиятларга боғлиқ гендер тафовутларнинг мавжудлиги асосланган;
талабаларни меҳнат фаолиятга йўналтиришнинг психологик тайёргарлик мезонларига кўра «когнитив», «иродавий», «хулқ-атвор», «ижтимоий соҳалари» комронентларига аутоген таъсирнинг муҳимлиги туфайли касбий шаклланишда «идентиклик», «рефлексивлик», «ижтимоий рерсертив», «мулоқотда ҳамдардлик», «интеллектуал қобилиятлар»ни устивор характерга эга эканлиги исботланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Психология йўналиши талабаларида касбий сифатларни ривожлантиришнинг психологик хусусиятларининг ижтимоий-психологик жиҳатдан тадқиқ этишда олинган илмий натижалар асосида:
психология йўналиши талабаларида касбий сифатларнинг даражавий ривожланиши шахсдаги ирода куши эмоционал билимдонлик, ҳиссиётларни бошқариш, ўз-ўзига берадиган мотивасияни кушайишига олиб келганлиги туфайли эмратиянинг расионал ва ҳиссий каналини интегратив шаклланишига идентив эканлиги далилланганлигига доир хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 21-майдаги ПМ-18-сонли буйруғига асосан «Экстремал вазиятлар психологияси» модулига киритилган. (Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 25-майдаги ПМ-18-м-сон буйруғи ва маълумотномаси). Натижада психология йўналиши талабаларида касбий сифатлар ривожланишида намоён бўладиган шахсдаги иродавий, эмоционал мотивацион, интеллест соҳасининг эмратия билан интегратив шаклланишини таҳлил қилишга имкон яратилган; 
таълим жараёнида талабалардаги ўқув мотивларининг индивидуал ифодаланишига кўра «дирлом олиш»ни «касбни» ва «билимларни ўзлаштириш» билан боғлиқ ишки мотивацияга эмратиявий йўналганлик таъсирида трансфоПМацияланиши туфайли касбий сифатларни дифференциал ривожланишида динамик ўзгаришларнинг мавжудлиги асосланганлигига доир хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 21-майдаги ПМ-18-сонли буйруғига асосан «Психологик хизмат» модулига киритилган. (Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 25-майдаги ПМ-18-м-сон буйруғи ва маълумотномаси). Натижада таълим жараёнида талабаларда ўқув мотивлари, эмратиявий йўналганликнинг индивидуал намоён бўлиши уларни касбий сифатлар дифференциал ривожланишидаги динамик ўзгаришларини эмририк тадқиқ қилиш самарадорлиги ортган;
талабаларнинг мутахассисликка оид кўникмаларнинг шаклланишида йигитларда «математик-мантиқий», «визуал-фазовий», «шахслараро қобилиятлар»нинг, қизларда «лингвистик», «мусиқавий», «ишки оламга йўналганлик» сифатларининг индивидуал ривожланиши сабабли интеллектуал қобилиятларга боғлиқ гендер тафовутларнинг мавжудлиги асосланганлигига доир хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 21-майдаги ПМ-18-сонли буйруғига асосан «Психокоррексия» модулига киритилган. (Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 25-майдаги ПМ-18-м-сон буйруғи ва маълумотномаси). Натижада талабаларнинг мутахассисликка оид кўникмалари шаклланишида интеллект тирлари ривожланганлигининг индивидуал ва жинсий тафовутларни аниқлашга эришилган.
талабаларни меҳнат фаолиятга йўналтиришнинг психологик тайёргарлик мезонларига кўра «когнитив», «иродавий», «хулқ-атвор», «ижтимоий соҳалари» комронентларига аутоген таъсирнинг муҳимлиги туфайли касбий шаклланишда «идентиклик», «рефлексивлик», «ижтимоий рерсертив», «мулоқотда ҳамдардлик», «интеллектуал қобилиятлар» ни устивор характерга эга эканлиги исботланганлигига доир хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 21-майдаги ПМ-18-сонли буйруғига асосан «Экстремал вазиятлар психологияси» модулига киритилган. (Низомий номидаги Тошкент давлат редагогика университети қошидаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 25-майдаги ПМ-18-м-сон буйруғи ва маълумотномаси). Натижада талаба психологларни меҳнат фаолиятига йўналтиришда психологик тайёргарликни ташкил қиладиган касбий сифатларни ривожлантиришнинг дастурий механизмини аниқлаш имкони кенгайтирилган.


 

Yangiliklarga obuna bo‘lish