Sayt test rejimida ishlamoqda

Самандаров Жавлон Искандаровичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш”, 13.00.02 - Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (информатика) (педагогика фаналри).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.2.PhD/Ped3441.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Мамаражабов Мирсалим Элмирзаевич, педагогика фанлари доктори, доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ДСc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлибаева Гулжахон Эрмекбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Яхяев Собир Жумакулович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш бўйича методик тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш жараёни рақамли таълим шароитида бўлажак ўқитувчиларда касбий диққат, мустақил иш, аниқ ва ностандарт вазиятларда креатив қарор қабул қилиш кўникмаларини векторли ривожлантириш ҳамда ахборот хавфсизлик параметрларига риоя этиш барқарорлигини дивергент таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш самарадорлиги бўлажак ўқитувчиларнинг ахборот хавфсизлигига касбий тайёргарлигини ривожлантиришда инсон омилининг устуворлигини таъминлаш, меҳнат бозори талабларига кўра техник билимлар, ижодий фаоллик, касбий компетенсия, касбий-шахсий фазилатлар ҳамда ахборот алмашиш муҳитининг динамик ривожланиш траекториясини қиёсий аниқлаш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш модели бўлажак ўқитувчиларнинг касбий тайёргарлигини ривожлантирувчи Сcаффолдинг ва Чеcк фор ундерстандинг методларини кетма-кет қўллаш, фаолиятли-технологик ва шахсий-натижавий кўникмаларни тажриба фаолияти вариативлигига адаптив синхронлаштириш асосида такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш имкониятлари касбий-педагогик фаолиятни технологик фикрлаш жараёнларига диагностик моделлаштириш, таълимнинг назарий, фактик, когнитив, амалий, ижтимоий принципларига устуворлик бериш ҳамда оммавий ахборот воситаларининг ахборот субектлари муносабатларини узлюксиз ривожлантириш имкониятларини аниқлаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Информатика ўқитувчиларининг ахборот хавфсизлиги бўйича таянч компетенсияларини ривожлантириш механизмлари юзасидан ишлаб чиқилган услубий ва амалий таклифлар асосида:
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш жараёни рақамли таълим шароитида бўлажак ўқитувчиларда касбий диққат, мустақил иш, аниқ ва ностандарт вазиятларда креатив қарор қабул қилиш кўникмаларини векторли ривожлантириш ҳамда ахборот хавфсизлик параметрларига риоя этиш барқарорлигини дивергент таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Ахборот хавфсизлиги” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 23-мартдаги 68-сонли буйруғи асосида берилган 68-405 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада олий таълим муассасаларида талабаларнинг ахборот хавфсизлиги фанидан билимларини ривожлантириш имконияти яратилган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш самарадорлиги бўлажак ўқитувчиларининг ахборот хавфсизлигига касбий тайёргарлигини ривожлантиришда инсон омилининг устуворлигини таъминлаш, меҳнат бозори талабларига кўра техник билимлар, ижодий фаоллик, касбий компетенсия, касбий-шахсий фазилатлар ҳамда ахборот алмашиш муҳитининг динамик ривожланиш траекториясини қиёсий аниқлаш асосида такомиллаштириҳсга оид тавсиялар “Ахборот хавфсизлиги” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 23-мартдаги 68-сонли буйруғи асосида берилган 68-405 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада талабаларнинг ахборот хавфсизлиги фани бўйича ижодий фаоллигини оширишга шароит яратилган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш модели бўлажак ўқитувчиларининг касбий тайёргарлигини ривожлантирувчи Сcаффолдинг ва Чеcк фор ундерстандинг методларини кетма-кет қўллаш, фаолиятли-технологик ва шахсий-натижавий кўникмаларни тажриба фаолияти вариативлигига адаптив синхронлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Ахборот хавфсизлиги” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 23-мартдаги 68-сонли буйруғи асосида берилган 68-405 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада талабаларнинг фаолиятли-технологик ва шахсий-натижавий кўникмалари такомиллаштириш самарадорлиги ошган;
олий таълим муассасаларида ахборот хавфсизлиги фанини ўқитиш методикасини такомиллаштириш имкониятлари касбий-педагогик фаолиятни технологик фикрлаш жараёнларига диагностик моделлаштириш, таълимнинг назарий, фактик, когнитив, амалий, ижтимоий принципларига устуворлик бериш ҳамда оммавий ахборот воситаларининг ахборот субектлари муносабатларини узлюксиз ривожлантириш имкониятларини таҳлилий аниқлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 23-мартдаги 68-сонли буйруғи асосида берилган нашр рухсатномаси). Натижада бўлажак ўқитувчиларга ахборот хавфсизлиги фанини ўргатишда таълимнинг назарий, фактик, когнитив, амалий, ижтимоий принципларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish