Xaydarova Mahliyo Xabibullaevnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish», 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (boshlang‘ich ta’lim) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2019.2PhD/Ped920.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Isakulova Nilufar Janikulovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga pedagogik tayyorgarligini takomillashtirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi quyidagilardan iborat:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish imkoniyatlari nostandart vaziyatlarda ta’sirchan qarorlar chiqarish, o‘z fikr-mulohazalarini erkin bayon etish hamda turli ziddiyat va beqaror sharoitda tarbiyani singdirishning ratsional xarakterdagi vositalardan foydalanish ko‘nikmalarini shakllantirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish samaradorligi ta’limiy maqsadga jadal erishishga qaratilgan, didaktik mazmunga oid, operatsional va natijadorlikni baholash bloklari hamda shaxsiy faoliyatga yo‘naltirilgan ta’lim jarayoniga integrativ-individuallashtirish va tasnifiy-tabaqalash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish texnologiyasi motivasion, kognitiv, kreativ bosqichlarda ilyustrativ va tushuntirish, muammoli, nostandart darslarni tashkil etish hamda matnli, dasturli, yordamchi vositalar va natijalarni diognostik ko‘rsatkichlariga barqaror uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish samaradorligi axborotlar bilan ishlash jarayonida noma’lum vaziyatlarga moslashganlik ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda axborotlarni mustaqil o‘zlashtirish, ixtiyoriy idrok qilish bilan uzviy uyg‘unlikda olib borishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish bo‘yicha ishlab chiqilgan nazariy va amaliy takliflar asosida:
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish imkoniyatlari nostandart vaziyatlarda ta’mirchan qarorlar chiqarish, o‘z fikr-mulohazalarini erkin bayon etish hamda turli ziddiyat va beqaror sharoitida tarbiyani singdirishning ratsional xarakterdagi vositalardan foydalanish ko‘nikmalarini shakllantirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘iga asosan berilgan 302-1291 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga pedagogik tayyorgarligini takomillashtirish imkoni yaratilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish samaradorligi ta’limiy maqsadga jadal erishishga qaratilgan, didaktik mazmunga oid, operatsional va natijadorlikni baholash bloklari hamda shaxsiy faoliyatga yo‘naltirilgan ta’lim jarayoniga integrativ-individuallashtirish va tasnifiy-tabaqalash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘iga asosan berilgan 302-1291 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga pedagogik tayyorgarligini takomillashtirishning konseptual, refleksiv, integrativ komponentlarini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish texnologiyasi motivasion, kognitiv, kreativ bosqichlarda ilyustrativ va tushuntirish, muammoli, nostandart darslarni tashkil etish hamda matnli, dasturli, yordamchi vositalar va natijalarni diognostik ko‘rsatkichlariga barqaror uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘iga asosan berilgan 302-1291 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga pedagogik tayyorgarligini takomillashtirish texnologiyasini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarini Tarbiya fanini o‘qitishga metodik tayyorgarligini takomillashtirish samaradorligi axborotlar bilan ishlash jarayonida noma’lum vaziyatlarga moslashganlik ko‘nikmalarini rivojlantirish hamda axborotlarni mustaqil o‘zlashtirish, ixtiyoriy idrok qilish bilan uzviy uyg‘unlikda olib borishga izchil ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid xulosalar “Boshlang‘ich ta’limda tarbiya fani” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘iga asosan berilgan 302-1291 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining Tarbiya fanini o‘qitish jarayonlari modelini takomillashtirish imkoni kengaytirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish