Atadjanova Shahnoza Abbasovnaning
fan doktori (DSc) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy malakalarini rivojlantirish texnologiyalari (fransuz tili misolida)”, 13.00.01- Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.2.PhD/Ped3315. 
Ilmiy maslahatchi: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Jumanazarov Umid Umirzakovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Yakubov Jamoliddin Abduvalievich, filologiya fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: Nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy malakalarini rivojlantirish texnologiyalari bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy malakalarini rivojlantirish imkoniyatlari kognitiv fikrlovchi mnemik faoliyat funksiyalari va metakognitiv tarkibiy qismlar mazmunini ta’limiy maqsad mazmuniga bosqichma-bosqich optimallashtirish hamda pragmatik faollashgan harakat va didaktik-rivojlantiruvchi o‘yinlarni kiritishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan; 
talabalarining kasbiy malakalarini rivojlantirish jarayoni fransuz tilini o‘qitish jarayonida nutqiy kompetensiyalarni kommunikativ, leksik, innovatsion STREAM, STRATEGIC READINGS, BARCAMP, BASKETni qo‘llash, sub’ektiv-pedagogik va ijtimoiy-psixologik motivlar hamda ehtiyojlar orasidagi o‘zaro qayta aloqaga mo‘ljallangan lokal infrastrukturani shakllantirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarining kasbiy malakalarini rivojlantirish samaradorligi fasilitatsion, Blend-ap hamda kelgusi ko‘p bosqichli jarayon faoliyati uchun binar, imitatsion, operatsion o‘yinlarni loyihalashtirish, yangilikni izlash hamda ijodiy va tanqidiy fikrlashga, zamonaviy baholash texnologiyalariga qiziqtirish va mustaqil ishlash faolligini oshirishga qaratilgan kasb sharoitiga barqaror moslashtirishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan; 
talabalarning kasbiy malakalarini rivojlantirish natijadorligi shaxs rezervini oshirish, o‘qishga motivatsiya yaratish va assotsiativ fikrlovchi-mnemik faoliyatni kasbiy ahamiyatli shaxsiy sifatlarga optimallashtirish hamda tilni o‘zlashtirish strategiyalarining kognitiv, emotsional, motivatsion komponentlarini og‘zaki nutq kompetensiyasini rivojlantirishning tashkiliy-mazmunli tuzilmasiga sinxron moslashtirish asosida takomillashtirigan;
talabalarning kasbiy malakalarini rivojlantirish mezonlari nutq faoliyati tarkibiy qismlari va gnostik, kollaborativ, konstruktiv metakompetensiyalar o‘zaro adaptiv didaktik ta’sir imkoniyatlarini aniqlash hamda o‘qituvchi va talabalar uchun mo‘ljallangan ko‘rsatmalar orqali interfaol breynstorming va tahliliy-faoliyatli mikromuhitni bosqichma-bosqich shakllantirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy malakalarini rivojlantirish texnologiyalari bo‘yicha olingan natijalar asosida:
nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarini kasbiy malakalarini rivojlantirish imkoniyatlari kognitiv fikrlovchi mnemik faoliyat funksiyalari va metakognitiv tarkibiy qismlar mazmunini ta’limiy maqsad mazmuniga bosqichma-bosqich optimallashtirish hamda pragmatik faollashgan harakat va didaktik-rivojlantiruvchi o‘yinlarni kiritishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Fransuz tili” darsligi mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0670 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarida bo‘lajak kasbiy malakalarni rivojlantirish texnologiyalarini takomillashtirishning pedagogik-psixologik imkoniyatlarini taxlil etishga erishilgan; 
talabalarning kasbiy malakalarini rivojlantirish jarayoni fransuz tilini o‘qitish jarayonida nutqiy kompetensiyalarni kommunikativ, leksik, innovatsion STREAM, STRATEGIC READINGS, BARCAMP, BASKETni qo‘llash, sub’ektiv-pedagogik va ijtimoiy-psixologik motivlar hamda ehtiyojlar orasidagi o‘zaro qayta aloqaga mo‘ljallangan lokal infrastrukturani shakllantirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan A-1-197 raqamli «Ingliz va nemis tillarini o‘rganish uchun o‘quv-uslubiy modullarni takomillashtirish va ulardan foydalanishning nazariy va amaliy asoslari» nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022-yil 21-iyuldagi 02-07-1934/04 raqamli dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilardan kasbiy kompetentligini rivojlantirishga pedagogik imkoniyatlari kengaytirilgan;
talabalarining kasbiy malakalarini rivojlantirish samaradorligi fasilitatsion, Blend-ap hamda kelgusi ko‘p bosqichli jarayon faoliyati uchun binar, imitatsion, operatsion o‘yinlarni loyihalashtirish, yangilikni izlash hamda ijodiy va tanqidiy fikrlashga, zamonaviy baholash texnologiyalariga qiziqtirish va mustaqil ishlash faolligini oshirishga qaratilgan kasb sharoitiga barqaror moslashtirishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Fransuz tili” darsligi mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0670 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak mutaxassislarda fransuz tilini o‘qitish jarayonida innovatsion texnologiyalarning metakognitiv tarkibiy qismlarini takomillashtirishga sharoit yaratilgan;
talabalarning kasbiy malakalarini rivojlantirish natijadorligi shaxs rezervini oshirish, o‘qishga motivatsiya yaratish va assotsiativ fikrlovchi-mnemik faoliyatni kasbiy ahamiyatli shaxsiy sifatlarga optimallashtirish hamda tilni o‘zlashtirish strategiyalarining kognitiv, emotsional, motivatsion komponentlarini og‘zaki nutq kompetensiyasini rivojlantirishning tashkiliy-mazmunli tuzilmasiga sinxron moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Fransuz tili” darsligi mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0670 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilardan kasbiy kompetentliligini rivojlantirishga pedagogik imkoniyatlar kengaytirilgan;
talabalarning kasbiy malakalarini rivojlantirish mezonlari nutq faoliyati tarkibiy qismlari va gnostik, kollaborativ, konstruktiv metakompetensiyalar o‘zaro adaptiv didaktik ta’sir imkoniyatlarini aniqlash hamda o‘qituvchi va talabalar uchun mo‘ljallangan ko‘rsatmalar orqali interfaol breynstorming va tahliliy-faoliyatli mikromuhitni bosqichma-bosqich shakllantirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Fransuz tili” darsligi mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022-yil 9-sentyabrdagi 302-son buyrug‘i asosida berilgan 302-0670 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada nofilologik oliy ta’lim muassasalari talabalarida bo‘lajak kasbiy malakalarning rivojlanganlik darajalarini tashxislovchi indikatorlarni takomillashtirish imkoni kengaytirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish