Xasanova Munisa Ziyodilla qizining 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanirish”, 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2023.1.PhD/Ped4424.
Ilmiy rahbar: Asqarali Sulaymonov, pedagogika fanlari nomzodi, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01. 
Rasmiy opponentlar: Hakimova Muhabbat Fayziyevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Gulyamov Komiljon Maxmudovich, pedagogika fanlari doktori (DSc).
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish imkoniyatlari voqea-xodisalar, ob’ekt-buyumlarni tahliliy kuzatish, proyektiv tasavvurlarni shakllantirish hamda refleksiv-ijodiy, pedagogik-psixologik faoliyatni rivojlantirishga qaratilgan kompozisiya variantlari va plastik mukammal variantlar ustida ishlashga qulay didaktik mikromuhitni bosqichma-bosqich shakllantirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish texnologiyalari estetik xodisalarni qiyosiy taqqoslash, analitik abstraksiyalash, ijodiy konstruksiyalash, maqsadli transformatsiyalash hamda eskiz va kompozisiya variantlarini ta’limiy maqsadlarga mos yaratish va tasviriy-ifodaviy vositalardan foydalanish samaradorligini bosqichma-bosqich oshirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish jarayoni kompozisiya elementlarini mazmuniga ko‘ra variatsiyalash, kontrast, ritm, perspektivaga doir materiallarni murakkabligiga ko‘ra tasniflash hamda tasviriy san’atning oltin kesim qoidasiga muvofiq kompozisiyaga oid komponentlarini simmetrik, assimetrik o‘rganishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirlgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish mezonlari kompozisiya komponovkasi, obrazli funksional vazifalar, kompozisiya elementlarining mantiqiy muvozanatda joylashtirilganligini barqaror ta’minlash hamda tasviriy-ifodaviy vositalar va tasvirlash texnikasini mustaqil tarzda to‘g‘ri tanlashda ranglarning uyg‘unlikdagi qo‘llanilishini effektiv ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanirish mavzusida olib borilgan ilmiy ta
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish imkoniyatlari voqea-xodisalar, ob’ekt-buyumlarni tahliliy kuzatish, proyektiv tasavvurlarni shakllantirish hamda refleksiv-faoliyatli, pedagogik-psixologik faoliyatni rivojlantirishga qaratilgan kompozisiya variantlari va plastik mukammal variantlar ustida ishlashga qulay didaktik mikromuhitni bosqichma-bosqich shakllantirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar "Qalamtasvir" nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2020-yil 28-dekabrdagi 676-son buyrug‘i asosida berilgan 676-112 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanitirishning pedagogik imkoniyatlarini aniqlashga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish texnologiyalari estetik xodisalarni qiyosiy taqqoslash, analitik abstraksiyalash, ijodiy konstruksiyalash, maqsadli transformatsiyalash hamda eskiz va kompozisiya variantlarini ta’limiy maqsadlarga mos yaratish va tasviriy-ifodaviy vositalardan foydalanish samaradorligini bosqichma-bosqich oshirish asosida takomillashtirishga oid takliflar "Qalamtasvir" nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2020-yil 28-dekabrdagi 676-son buyrug‘i asosida berilgan 676-112 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanitirish texnologiyalarini takomillashtirish imkoni kengaytirilgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish jarayoni kompozisiya elementlarini mazmuniga ko‘ra variatsiyalash, kontrast, ritm, perspektivaga doir materiallarni murakkabligiga ko‘ra tasniflash hamda tasviriy san’atning oltin kesim qoidasiga muvofiq kompozisiyaga oid komponentlarini simmetrik, assimetrik o‘rganishga ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar "Qalamtasvir" nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2020-yil 28-dekabrdagi 676-son buyrug‘i asosida berilgan 676-112 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanitirish modelini takomillashtirish samaradorligi oshgan;
bo‘lajak tasviriy san’at o‘qituvchilarida kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlantirish mezonlari kompozisiya komponovkasi, obrazli funksional vazifalar, kompozisiya elementlarining mantiqiy muvozanatda joylashtirilganligini barqaror ta’minlash hamda tasviriy-ifodaviy vositalar va tasvirlash texnikasini mustaqil tarzda to‘g‘ri tanlashda ranglarning uyg‘unlikdagi qo‘llanilishini effektiv ta’minlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar "Qalamtasvir" nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2020 Yil 28 dekabrdagi 676-son buyrug‘i asosida berilgan 676-112 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalarda kompozisiyaga oid kompetensiyalarini rivojlanitirish me’zonlarini takomillashtirishga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish