Sayt test rejimida ishlamoqda

Шарапова Сабохат Джаббаровнанинг
фан доктори (DSc) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Талабаларда ижтимоий макон ва аҳборот таҳдидлари шароитида виртуал маданиятни шакллантиришнинг ижтимоий психологик жиҳатлари», 19.00.05 – ижтимоий психология. Етнопсихология. 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б.2023.1.ДСc/П94.
Илмий раҳбар: Aбдуллаева Барно Сайфутдиновна, психология фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ПҳД.03/30.12.2021.П.26.02.
Расмий оппонентлар: Умаров Бахриддин Менгбоевич, психология фанлари доктори, профессор; Саидов Aзамат Исмоилович, психология фанлари доктори, доцент; Aбдуллаева Шоира Ҳамидовна, психология фанлари доктори, профессор.
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади: талабаларда ижтимоий макон ва ахборот таҳдидлари шароитида виртуал маданиятни шакллантиришнинг ижтимоий психологик жиҳатларини тадқиқ етиш орқали амалий имкониятларга зарур таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
виртуал маданиятнинг семантик маконида ижтимоий-психологик еффектлар («антиципация», «мовий екран», «инфотейнмент», «фигуравий имитация»)нинг шахсга таъсири натижасида ахборот майдонига хулқ-атвор моделининг образли конструктларини талаба «Мен»ига интераксияси туфайли субъектнинг «интернет-макон» даги транстендентив реалликка емоционал қадриятли муносабати шаклланиши далилланган; 
талабаларда виртуал маданиятни шакллантиришда ижтимоий маконни аутент баҳолашнинг ассертив хулқни ривожланишига интенсив таъсири туфайли ахборотларга нисбатан таъсирчанликни рефлексив компоненти муҳим аҳамиятга ега еканлиги далилланган; 
оиладаги шахслараро муносабатларда виртуал маданиятни шаклланиши натижасида мулоқотдаги идентификациянинг шахсни ўзи ҳақидаги тасаввурларининг трансформацияси туфайли ахборотларнинг ёшлар тафаккурига ижтимоий-психологик тасири исботланган;
ахборот таҳдидларидан ёшларнинг психологик ўзини-ўзи ҳимоялашида виртуал мулоқотга емпатияни «коммуникатив», «когнитив компенсация», «филтрловчи» таъсир усуллари асосида сингдирилиши туфайли виртуал маданиятнинг ижтимоий компенсаторлик функсияси доминант еканлиги далилланган;
талабаларга ижтимоий макон ва ахборот таҳдидларининг таъсири натижасида миллий идентивликни виртуал оламдаги референт гуруҳларга боғлиқ равишда трансформацияланиши туфайли шахс маънавий- психологик имиджининг шаклланиши асосланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Талабаларда ижтимоий макон ва ахборот таҳдидлари шароитида виртуал маданиятни шакллантириш, ташқи таҳдидларга қарши виртуал маданият шакллантиришнинг ижтимоий-психологик жиҳатларини ўрганиш юзасидан ўтказилган илмий-тадқиқот натижалари асосида: 
    виртуал маданиятнинг семантик маконида ижтимоий-психологик еффектлар («антиципация», «мовий екран», «инфотейнмент», «фигуравий имитация»)нинг шахсга таъсири натижасида ахборот майдонига хулқ-атвор моделининг образли конструктларини талаба «Мен»ига интераксияси туфайли субъектнинг «интернет-макон»даги транстендентив реалликка емоционал қадриятли муносабати шаклланиши далилланган хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 21 майдаги ПМ 19-буйруғига биноан «Ижтимоий психология» модули мазмунига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 25 майдаги ПМ 19 маълумотномаси). Натижада, ёшлар билан гуруҳий ишлашда, ахборот маданияти, яъни турли ахборот таъсирларига адекват муносабатлар намоён етишда ижобий натижа берган ҳамда талабаларда виртуал маданиятни шакллантириш борасидаги ишларни амалга оширишда самарали хизмат қилган;
    талабаларда виртуал маданиятни шакллантиришда ижтимоий маконни аутент баҳолашнинг ассертив хулқ ривожланишига интенсив таъсири туфайли ахборотларга нисбатан таъсирчанликни рефлексив компоненти муҳим аҳамиятга ега еканлиги далилланган натижалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 21 майдаги ПМ 19-буйруғига биноан «Онтогенез психологияси ва дифференсиал психология» модули мазмунига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 25 майдаги ПМ 19 маълумотномаси). Натижада ёшлар билан гуруҳий ишлашда, ахборот маданияти ҳамда талабаларда виртуал маданият компонентларини шакллантириш борасидаги ишларни амалга оширишга хизмат қилган;
оиладаги шахслараро муносабатларда виртуал маданиятни шаклланиши натижасида мулоқотдаги идентификациянинг шахсни ўзи ҳақидаги тасаввурларининг трансформацияси туфайли ахборотларнинг ёшлар тафаккурига ижтимоий-психологик таъсири исботланган лигига оида маълумотлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 21 майдаги ПМ 19-буйруғига биноан «Ижтимоий психология» модули мазмунига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 25 майдаги ПМ 19 маълумотномаси). Натижада ёшларда виртуал маданият шаклланишига таъсир етувчи ижтимоий-психологик воситалар ва компонентлар аниқланишига еришилган;
ахборот таҳдидларидан ёшларнинг психологик ўзини-ўзи ҳимоялашида виртуал мулоқотга емпатияни «коммуникатив», «когнитив компенсация», «филтрловчи» таъсир усуллари асосида сингдирилиши туфайли виртуал маданиятнинг ижтимоий компенсаторлик функсияси доминант еканлиги далилланган хулосалар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 21 майдаги ПМ 19-буйруғига биноан «Онтогенез психологияси ва дифференсиал психология» модули мазмунига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 25 майдаги ПМ 19 маълумотномаси). Натижада ёшларда виртуал маданият шаклланишига тасир етувчи ижтимоий-психологик воситалар ва компонентлар аниқланишига еришилган;
талабаларга ижтимоий макон ва ахборот таҳдидларининг таъсири натижасида миллий идентивликни виртуал оламдаги референт гуруҳларга боғлиқ равишда трансформацияланиши туфайли шахс маънавий- психологик имиджининг шаклланиши асосланган маълумотлар Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 21 майдаги ПМ 19-буйруғига биноан «Ижтимоий психология» модули мазмунига киритилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 25 майдаги ПМ 19 маълумотномаси). Натижада ёшларда виртуал маданият шаклланишига тасир етувчи ижтимоий-психологик воситалар ва компонентлар аниқланишига еришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish