Sayt test rejimida ishlamoqda

Aхмедова Шаира Билалхановнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертасия ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертасия мавзуси, педагогика шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Малака ошириш жараёнида информатика ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш (Халқ таълими ўқитувчилари малакасини ошириш мисолида)», 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертасия мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2021.3.ПҳД/Пед313.
Илмий раҳбар: Aрипов Мирсаид Мирсидикович, физика-математика фанлари доктори, профессор.
Диссертасия бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон Миллий университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ДСс.03/30.01.2020.Пед.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлибайева Гулжахан Йермекбайевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Маматов Дилмурод Нормуродович, педагогика фанлари доктори, досент.
Йетакчи ташкилот: Гулситон давлат университети.
Диссертасия йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишидан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш имкониятлари педагогик-психологик, ижтимоий-методологик ва виртуал муносабатларда ижодий тайёргарлик таъсирчанлигини оширишга қаратилган консептуал-базавий тузилмани илмий-педагогик ижодкорлик омиллари билан идийентив мутаносиблигини босқичма-босқич таъминлаш асосида такомиллаштирилган.
информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш самарадорлиги ахборот ресурс таркибиий елементлари мазмунига инновасион-репродуктив жараёнларни татбиқ етиш, електрон қидирув тизим, електрон ўқув-методик таъминотни структуавий лойиҳалаш ҳамда педагогик-дастурий воситалар мазмунини таълим мақсадларига кўра жадал модернизасиялаш асосида такомиллаштирилган; 
 информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш модели електрон-таълим ресурсларидан мақсадли фойдаланиш кўникмаларини ривожлантириш босқичларини ижодкорлик меъзонлари даражалари тадрижий ривожланишига пропорсионал боғлиқлигини ҳисобга олишга динамик устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш мезонлари ахборотларни таҳлилий-синтетик қайта ишлаш, ўқув материалларинииндивидуал хусусиятларини, фан соҳалари ва касбий ривожланишга бўлган қизиқишлар даражасига мос интерпретасия қилиш ҳамда ўқув-билиш фаолиятини оддийдан мураккабга қараб ривожлантириб боришга векторли устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантиришга доир тадқиқот натижалари асосида:
узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш имкониятлари педагогик-психологик, ижтимоий-методологик ва виртуал муносабатларда ижодий тайёргарлик таъсирчанлигини оширишга қаратилган консептуал-базавий тузилмани илмий-педагогик ижодкорлик омиллари билан идийентив мутаносиблигини босқичма-босқич таъминлаш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар “Умумий педагогика” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 25 декабрдаги 538-сон буйруғи асосида берилган 538-156 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада педагог ходимларида илмий-педагогик ижодкорликни ривожлантиришга доир вазифаларнинг аниқ белгиланишига шароит яратилган;
информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш самарадорлиги ахборот ресурс таркибиий елементлари мазмунига инновасион-репродуктив жараёнларни татбиқ етиш, електрон қидирув тизим, електрон ўқув-методик таъминотни структуавий лойиҳалаш ҳамда педагогик-дастурий воситалар мазмунини таълим мақсадларига кўра жадал модернизасиялаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Умумий педагогика” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 25 декабрдаги 538-сон буйруғи асосида берилган 538-156 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада узлуксиз касбий ривожлантириш жараёнида мустақил топшириқларни топшириқларни бажариш кўникмалари ривожлантириш имкони яратилган;
информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш модели електрон-таълим ресурсларидан мақсадли фойдаланиш кўникмаларини ривожлантириш босқичларини ижодкорлик меъзонлари даражалари тадрижий ривожланишига пропорсионал боғлиқлигини ҳисобга олишга динамик устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Умумий педагогика” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 25 декабрдаги 538-сон буйруғи асосида берилган 538-156 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада малака ошириш жараёнида ҳамкорликдаги жамоавий ижодий ишни ташкил етиш самарадорлигини оширишга еришилган;
информатика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларининг ижодий тафаккурини ривожлантириш мезонлари ахборотларни таҳлилий-синтетик қайта ишлаш, ўқув материалларинииндивидуал хусусиятларини, фан соҳалари ва касбий ривожланишга бўлган қизиқишлар даражасига мос интерпретасия қилиш ҳамда ўқув-билиш фаолиятини оддийдан мураккабга қараб ривожлантириб боришга векторли устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Умумий педагогика” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 25 декабрдаги 538-сон буйруғи асосида берилган 538-156 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада малака ошириш жараёнида инфрматика ва ахборот технологиялари ўқитувчиларнинг ижодкорлигини баҳолаш самарадорлигини оширишга еришилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish