Sayt test rejimida ishlamoqda

Бахрийева Наргиза Aхмадовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон 

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража берувчи фан тармоғи номи): “Мактабгача ёшдаги болаларни ижтомоий-ҳиссий ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари”, 19.00.06-Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2022.2.ПҳД/П370.
Илмий раҳбар: Жумайев Улуғбек Сатторович, психология фанлари номзоди, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Бухоро давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Бухоро давлат университети, ПҳД.03/30.12.2019.Пси.72.06. 
Расмий оппонентлар: Aтабайева Наргис Батировна, психология фанлари доктори (ДСc), доцент 
Ҳалимов Емин Зарипович, психология фанлари номзоди, доцент.
Йетакчи ташкилот: Самарқанд давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоий-ҳиссий ривожлантиришнинг психологик хусусиятларини аниқлаш ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоий-ҳиссий ривожлантиришнинг тузилмавий-функсионал модели фаолиятли-коммуникатив, компетенсиявий, тизимли-семантик, когнитив-визуал ёндашув ҳиссий рефлексияни кучайтирганлиги туфайли емоционал-ҳиссий муҳитни ташкил етиш иерархияси асосида такомиллаштирилган;
мактабгача таълим ташкилоти тарбияланувчиларида ўз-ўзига берадиган баҳонинг даражавий ифодаланишига кўра “оптимизм”, “хавотир”, “екстровертлашганлик”, “ёлғизликка интилиш”нинг шахснинг ўзига муносабатида устувор намоён бўлиши туфайли агрессивликнинг намоён бўлишида емоционал хусусиятлар индивидуаллиги ва вариативлигига ижтимоий-психологик боғлиқ ривожланиши исботланган;
боладаги агрессия даражаси, йўналганлиги ва интенсивлигига кўра импулсивлик, егоцентризм, интровертлашганликнинг емоционал ўз-ўзини баҳолашга интеграцияси туфайли шахсда гендер фарқларнинг мавжудлиги асосланган;
мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоий-ҳиссий ривожлантиришда агрессия, хавотирланиш даражасининг интенсивлигини сусайтириши ўз-ўзига баҳони адекватлигини таъминлаши муҳимлиги туфайли емоционал ўзини-ўзи баҳолашнинг шаклланганлиги устувор психологик хусусият еканлиги далилланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактабгача ёшдаги болаларнинг ижтимоий-ҳиссий ривожланиши юзасидан ўтказилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоий-ҳиссий ривожлантиришнинг тузилмавий-функсионал модели фаолиятли-коммуникатив, компетенсиявий, тизимли-семантик, когнитив-визуал ёндашув ҳиссий рефлексияни кучайтирганлиги туфайли емоционал-ҳиссий муҳитни ташкил етиш иерархияси асосида такомиллаштирилганлигига оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26-августдаги ПМ-86-а-сонли буйруғига асосан «Ижтимоий психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети, Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26-августдаги ПМ-86-а-сон маълумотномаси). Мазкур илмий хулосаларнинг ўқув жараёнига жорий қилиниши натижасида мактабгача таълим муассасаси тарбияланувчиларининг ҳиссий-емоционал соҳасини коррексиялашга еришилган; 
мактабгача таълим ташкилоти тарбияланувчиларида ўз-ўзига берадиган баҳонинг даражавий ифодаланишига кўра “оптимизм”, “хавотир”, “екстровертлашганлик”, “ёлғизликка интилиш”нинг шахснинг ўзига муносабатида устувор намоён бўлиши туфайли агрессивликнинг намоён бўлишида емоционал хусусиятлар индивидуаллиги ва вариативлигига ижтимоий-психологик боғлиқ ривожланиши исботланганлигига оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26-августдаги ПМ-86-а-сонли буйруғига асосан “Касбий психология” модулига татбиқ етилган (Тошкент давлат педагогика университети, Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-86-а-сон маълумотномаси). Бунинг натижасида мактабгача таълим муассасаси тарбияланувчиларининг когнитив жараёнларини шакллантиришга еришилган;
боладаги агрессия даражаси, йўналганлиги ва интенсивлигига кўра импулсивлик, егоцентризм, интровертлашганликнинг емоционал ўз-ўзини баҳолашга интеграцияси туфайли шахсда гендер фарқларнинг мавжудлиги асосланганлигига оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2021 йил 26-августдаги ПМ-86-а-сонли буйруғига асосан “Умумий психология” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети, Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-86-а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача ёшдаги болаларда ўз-ўзини англаш орқали ижтимоийлашув жараёнига киришишни такомиллаштиришга еришилган;
мактабгача ёшдаги болаларни ижтимоий-ҳиссий ривожлантиришда агрессия, хавотирланиш даражасининг интенсивлигини сусайтириши ўз-ўзига баҳони адекватлигини таъминлаши муҳимлиги туфайли емоционал ўзини-ўзи баҳолашнинг шаклланганлиги устувор психологик хусусият еканлиги далилланганлигига оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-86-а-сонли буйруғига асосан “Умумий психодиагностика” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети, Психология ўқув-илмий марказининг 2021 йил 26 августдаги ПМ-86-а-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача таълим муассасаси тарбияланувчиларининг ижтимоий муносабатларга мослашиш жараёни такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish