Sayt test rejimida ishlamoqda

Низамов Ғофур Мамарасуловичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Aхборот-коммуникация технологиялари воситасида талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш», 13.00.01-Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2023.1.PhD/Ped4372. 
Илмий раҳбар: Халиков Aъзам Aбдусаломович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Хакимова Мухабббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Маттиев Илхом Бегматдулобович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент. 
Йетакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади нофилолгик таълим йўналиши талабаларнинг ахборот-коммуникация технологиялари воситасида касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат. 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш имкониятлари касбий билимларни соҳавий хорижий тил билан интеграциялаш жараёнини лойиҳалаш ҳамда таълим мақсадларига кўра лингводидактиканинг касбий фаолият субъекти сифатидаги яҳлитлигини интенсив таминлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг хорижий тиллардан касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш жараёни таълимни ташкил етишнинг ахборот-коммуникацион ижодий муҳитини яратиш, тил ва ўқиб-тушуниш фаолигини аниқлаш орқали рефлексив-коррексион самарадорлик имкониятларини Моодле ва HEMIS платформасига босқичма-босқич мослашиштириш ҳамда тўғри нутқий хатти-ҳаракат динамиклигини барқарор таъминлаш асосида такомиллаштирилган; 
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш модели хорижий тилларни ўрганиш фаолиятида соҳавий кўникмаларини ривожлантириш технологияларининг шахсга йўналтирилган индивидуал траекториясини лойиҳалаштириш ҳамда табақалаштирилган умумий-соҳавий, аутентик-дифференциал интеграциялашган ижодий босқичларини “Cасе-студй”, “СМAРТ”, “СWОТ”, “Инсерт” репродуктив турлар яхлитлигини изчил таъминлаш ва ўзаро уйғун мослаштириш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш даражаси ижтимоий касбий фаолиятини Б1, Б2 ва Б2+ даражаларга ошириш индикаторларини қиёсий таснифлаш, мутахассислика киришда касбий ривожлантиришнинг лингвопедагогик траекториясини аниқлаш ҳамда HEMIS платформасига жойлаштириш учун тайёрланган малакали мутахассислик бўйича топшириқларни оддийдан мураккабга қараб дифференциаллаштириш амалий продуктивлигини фактик таъминлаш асосида такомиллаштирилган. 
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: нофилолгик таълим йўналиши талабаларнинг ахборот-коммуникация технологиялари воситасида касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш бўйича олинган натижалар асосида:
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш имкониятлари касбий билимларни соҳавий хорижий тил билан интеграциялаш жараёнини лойиҳалаш ҳамда таълим мақсадларига кўра лингводидактиканинг касбий фаолият субъекти сифатидаги яҳлитлигини интенсив таминлаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Деуцч алс Фремдспраче” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 13 майдаги 166-сон буйруғига асосан берилган 166-315-сон гувоҳномаси). Натижада талабаларининг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантиришда немис тили билан соҳавий билимларни интеграциялаш имкони яратилган;
талабаларнинг хорижий тиллардан касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш жараёни таълимни ташкил етишнинг ахборот-коммуникацион ижодий муҳитини яратиш, тил ва ўқиб-тушуниш фаолигини аниқлаш орқали рефлексив-коррексион самарадорлик имкониятларини Моодле ва ҲЕМИС платформасига босқичма-босқич мослашиштириш ҳамда тўғри нутқий хатти-ҳаракат динамиклигини барқарор таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Деуцч алс Фремдспраче” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 13 майдаги 166-сон буйруғига асосан берилган 166-315-сон гувоҳномаси). Натижада талабалар индивидуал ёндошувини лойиҳалаштиришнинг табақалаштирилган умумий-соҳавий, аутентик, дифференциал интеграциялашган ижодий босқичларини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган;
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш модели хорижий тилларни ўрганиш фаолиятида соҳавий кўникмаларини ривожлантириш технологияларининг шахсга йўналтирилган индивидуал траекториясини лойиҳалаштириш ҳамда табақалаштирилган умумий-соҳавий, аутентик-дифференциал интеграциялашган ижодий босқичларини “Cасе-студй”, “СМAРТ”, “СWОТ”, “Инсерт” репродуктив турлар яхлитлигини изчил таъминлаш ва ўзаро уйғун мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Деуцч алс Фремдспраче” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 13 майдаги 166-сон буйруғига асосан берилган 166-315-сон гувоҳномаси). Натижада талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш даражалари мутахассислика кириш касбий ривожлантириш самарадорлиги ошган; 
талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожлантириш даражаси ижтимоий касбий фаолиятини Б1, Б2 ва Б2+ даражаларга ошириш индикаторларини қиёсий таснифлаш, мутахассислика киришда касбий ривожлантиришнинг лингвопедагогик траекториясини аниқлаш ҳамда HEMIS платформасига жойлаштириш учун тайёрланган малакали мутахассислик бўйича топшириқларни оддийдан мураккабга қараб дифференциаллаштириш амалий продуктивлигини фактик таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Деуцч алс Фремдспраче” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022 йил 13 майдаги 166-сон буйруғига асосан берилган 166-315-сон гувоҳномаси). Натижада ахборот-коммуникация технологиялари воситасида талабаларнинг касбий коммуникатив компетенцияларини ривожланганлик даражаси мониторингини баҳолаш мезонларини аниқлаш имкони яратилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish