Sayt test rejimida ishlamoqda

Миркасимова Мадина Бахадировнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон 

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Нофилологик таълим йўналишдаги талабаларнинг умуммаданий компетенциясини такомиллаштириш”, 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогика таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2018.3.ПҳД/Пед578. 
Илмий раҳбар: Aбдуллайева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлар доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети. 
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ДСc.03/30.01.2020.Пед.26.01.
Расмий оппонентлар: Карлибайева Гулжахан Йермекбайевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Холмуродова Дилноза Холмурод қизи, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД).
Йетакчи ташкилот: Наманган давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади нофилологик таълим йўналиши талабаларини умуммаданий компетенциясини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш жараёни умуминсоний қадриятлар интериоризациясини аниқлаш, маданиятлараро мулоқотга киришиш лаёқати билан боғлиқ аксиологик-аффектив, когнитив-коммуникатив фаолликка йўналтирилган лингвистик компонентнинг устуворлик касб етишини барқарор ҳисобга олиш асосида такомиллаштирилган;
нофилологик таълим йўналиши талабаларининг умуммаданий компетенциясини ривожлантиришнинг лингводидактик хусусиятлари профессионал фаолият соҳасидаги миллий-маданий ўзига хосликларни компаравистик таҳлил қилиш, умуминсоний қадриятларни акс еттирувчи тушунчаларни ўзлаштириш ва матнлар тузишга йўналтирилган ўқув-билиш фаолиятининг индивидуаллиги ва персонификацияси яхлитлигини изчил таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш самарадорлиги хорижий тилларни касбий соҳага йўналтиришга қаратилган шахсий-фаолиятли ёндашувнинг дидактик имкониятларини адекват баҳолаш ҳамда прагматизм, маданий диалог, субйективлик, функционаллик тамойилларининг қайта алоқага киришиш интенсивлигига прогрессив устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган; 
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш модели технологик блок ўқув лойиҳаси, мини дебат, Барcамп, ишбилармонлик ўйини, онлайн викторина, СWОТ таҳлил, ПОПС формуласи, “Қарорлар дарахти” каби интегратив ўқитишга йўналтирилган контекстли ва табақалаштирилган таълим технологияларини дидактик мазмунга кўра босқичма-босқич лойиҳалаш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Нофилологик таълим йўналиши талабаларининг умуммаданий компетенциясини такомиллаштириш бўйича илмий тадқиқот натижалари асосида: 
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш жараёни умуминсоний қадриятлар интериоризациясини аниқлаш, маданиятлараро мулоқотга киришиш лаёқати билан боғлиқ аксиологик-аффектив, когнитив-коммуникатив фаолликка йўналтирилган лингвистик компонентнинг устуворлик касб етишини барқарор ҳисобга олиш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “ЕСП ПAРТ И” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020-йил 4 майдаги 285-сон буйруғига асосан берилган 285-110-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада нофилологик таълим йўналиши талабаларининг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш мазмунини такомиллаштириш имкони кенгайтирилган;
нофилологик таълим йўналиши талабаларининг умуммаданий компетенциясини ривожлантиришнинг лингводидактик хусусиятлари профессионал фаолият соҳасидаги миллий-маданий ўзига хосликларни компаравистик таҳлил қилиш, умуминсоний қадриятларни акс еттирувчи тушунчаларни ўзлаштириш ва матнлар тузишга йўналтирилган ўқув-билиш фаолиятининг индивидуаллиги ва персонификацияси яхлитлигини изчил таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Ўқиш ва ёзув” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 19-июлдаги 233-сон буйруғига асосан берилган 233-0394-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада нофилологик таълим йўналишларида хорижий тилларни ўқитишда умуммаданий компетенцияга доир ўқув материалларидан фойдаланиш самарадорлигини оширишга шароит яратилган;
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш самарадорлиги хорижий тилларни касбий соҳага йўналтиришга қаратилган шахсий-фаолиятли ёндашувнинг дидактик имкониятларини адекват баҳолаш ҳамда прагматизм, маданий диалог, субйективлик, функционаллик тамойилларининг қайта алоқага киришиш интесивлигига прогрессив устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “ЕСП ПAРТ И” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020-йил 4 майдаги 285-сон буйруғига асосан берилган 285-110-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада нофилологик таълим йўналиши талабаларининг умуммаданий компетенциясини ривожлантиришнинг амалий-технологик тизимини такомиллаштириш самарадорлиги ошган;
талабаларнинг умуммаданий компетенциясини ривожлантириш модели технологик блок ўқув лойиҳаси, мини дебат, Барcамп, ишбилармонлик ўйини, онлайн викторина, СWОТ таҳлил, ПОПС формуласи, “Қарорлар дарахти” каби интегратив ўқитишга йўналтирилган контекстли ва табақалаштирилган таълим технологияларини дидактик мазмунга кўра босқичма-босқич лойиҳалаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Ўқиш ва ёзув” дарслиги мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 19-июлдаги 233-сон буйруғига асосан берилган 233-0394-рақамли нашр гувоҳномаси). Натижада нофилологик таълим йўналишларида хорижий тилларни ўқитишда умуммаданий компетенцияга доир ўқув материалларидан фойдаланишга шароит яратилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish