Sayt test rejimida ishlamoqda

Собиров Aбдулазиз Aбдурозиқовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Спортчиларда психологик саломатликни шакллантиришнинг педагогик психологик омиллари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Риваожланиш психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2023.1.ПҳД/П473.
Илмий раҳбар: Қаршиева Дилафрўз Суюновна, психология фанлари доктори, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи:Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ПҳД.03/30.12.2021.П.26.02.
Расмий оппонентлар: Aбдурасулов Рустам Aбдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Aҳроров Ворис Юнусович, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД).
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади спортчилар психологик саломатлигига таъсир кўрсатувши педагогик-психологик омилларни аниқлаш ҳамда амалий тавсиялар ишлаб шиқишдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
спортчиларнинг шахслилик хусусиятларига кўра аффилация мотивлари негизида «депрессивлик», «обссесив-компулсивлик»нинг кучайиши «хавотирлик», «соматизация»нинг сусайишига олиб келганлиги туфайли «агрессия», «хавотирлик», «ўз-ўзини ички чегаралаш» каби педагогик-психологик омилларни таъсирининг устутувор характерга ега еканлиги асосланган; 
спортчиларда «конструктив егоизм» хусусиятларини ифодаланишига кўра низоли ва екстремал вазиятлардаги қийинчиликларни онгсиз тарзда бартараф етиш тенденсиясининг емоционал интеллект билан уйғун намоён бўлиши туфайли «инкор етиш», «сиқиб чиқариш», «компенсация», «когнитивлик», «гиперкомпенсация» психологик ҳимоя механизмининг динамик хусусиятга ега бўлиши исботланган;
спортчи талабаларда психологик саломатликни ривожланишида «деструктив-агрессия», ва «дефицитар-агрессия»нинг рефлексияга боғлиқ равишда «конструктив-қўрқув» трансформацияланиши муҳимлигига кўра фаолият жараёнига дифференсиал таъсир етишининг педагогик-психологик жиҳатлари шахс дифференсиал сифатларидаги «ижтимоий идентификацияни» ривожлантириш муҳимлигига кўра саноген тафаккурнинг «ижтимоий-рефлексия» компонентига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган асосланган;
спортчиларда психологик саломатликни шакллантиришнинг педагогик-психологик механизмлари «конструктив-қўрқувнинг» шахс дифференсиал сифатларидаги «ижтимоий идентификацияни» ривожлантириш муҳимлигига кўра саноген тафаккурнинг «ижтимоий-рефлексия» компонентига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Спортчиларда психологик саломатликни шакллантиришнинг педагогик психологик омиллари бўйича олиб борилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
спортчиларнинг шахслилик хусусиятларига кўра аффилация мотивлари негизида «депрессивлик», «обссесив-компулсивлик»нинг кучайиши «хавотирлик», «соматизация»нинг сусайишига олиб келганлиги туфайли «агрессия», «хавотирлик», «ўз-ўзини ички чегаралаш» каби педагогик-психологик омилларни таъсирининг устутувор характерга ега еканлиги асосланганлиги билан боғлиқ илмий натижалар бўйича чиқарилган хулосалар ва тавсиялар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 29-мартдаги 18-сон буйруғи асосида «Умумий психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 4 апрелдаги ПМ-11-сон маълумотномаси). Натижада спортчиларда психологик жиҳатдан тайёргарлигини такомиллаштириш бўйиша кўникмаларини оширишга еришилган;
спортчиларда «конструктив егоизм» хусусиятларини ифодаланишига кўра низоли ва екстремал вазиятлардаги қийинчиликларни онгсиз тарзда бартараф етиш тенденсиясининг емоционал интеллект билан уйғун намоён бўлиши туфайли «инкор етиш», «сиқиб чиқариш», «компенсация», «когнитивлик», «гиперкомпенсация» психологик ҳимоя механизмининг динамик хусусиятга ега бўлиши исботланганлигига оид маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 29-мартдаги 18-сон буйруғи асосида «Психологик хизмат» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 4 апрелдаги ПМ-11-сон маълумотномаси). Натижада спортчиларга психологик хизмат кўрсатиш самарадорлигига еришилган; 
спортчи талабаларда психологик саломатликни ривожланишида «деструктив-агрессия», ва «дефицитар-агрессия»нинг рефлексияга боғлиқ равишда «конструктив-қўрқув» трансформацияланиши муҳимлигига кўра фаолият жараёнига дифференсиал таъсир етишининг педагогик-психологик жиҳатлари шахс дифференсиал сифатларидаги «ижтимоий идентификацияни» ривожлантириш муҳимлигига кўра саноген тафаккурнинг «ижтимоий-рефлексия» компонентига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган асосланганлиги билан боғлиқ илмий янгилик натижалари Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 29-мартдаги 18-сон буйруғи асосида «Шахслараро муносабатлар психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 4 апрелдаги ПМ-11-сон маълумотномаси). Натижада спортчи талабаларда фаолият жараёнига нисбатан ижобий муносабатни ривожлантириш имкони оширилган;
спортчиларда психологик саломатликни шакллантиришнинг педагогик-психологик механизмлари «конструктив-қўрқувнинг» шахс дифференсиал сифатларидаги «ижтимоий идентификацияни» ривожлантириш муҳимлигига кўра саноген тафаккурнинг «ижтимоий-рефлексия» компонентига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилганлигига оид маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 29-мартдаги 18-сон буйруғи асосида «Касб психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 4 апрелдаги ПМ-11-сон маълумотномаси). Натижада спортчиларни мусобақаларга тайёрлаш самарадорлиги ошган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish