Sayt test rejimida ishlamoqda

Гулямова Надира Гафуровнанинг
фалсафа доктори (PhD) ҳимояси ҳақида эълон

И.    Умумий маълумотлар. 
Диссертасия мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): "Олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг педагогик механизмларини такомиллаштириш", 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертасия мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2022.3.ПҳД/Пед1747. 
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Наманган муҳандислик-технология институти. 
Илмий раҳбар: Муртозайева Маҳфуза Муртозайевна, педагогика фанлари доктори, досент.
Ик фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Чирчиқ давлат педагогика университети, ПҳД.28.03.2019.Пед.82.01 рақамли Илмий кенгаш.
Расмий оппонентлар: Махкамов Улфат Илхомович, педагогика фанлари доктори, профессор; Aсқарова Ўғилой Мамашокировна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Йетакчи ташкилот: Фарғона давлат университети.
Диссертасия йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ.    Тадқиқотнинг мақсади олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг педагогик механизмларини такомиллаштириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантириш жараёнинг педагогик механизмларига, маънавий-ахлоқий омилларига, шахслараро муносабатларнинг бирлиги, фаолият ва муносабат узвийлиги, тарбияда ижтимоий шериклик, жамоатчилик назорати тамойилларига устуворлик бериш ижтимоий-педагогик зарурият еканлиги асосланган;
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг инновасион таълим стратегияси ва дидактик таъминоти асосида менежмент йўналиши талабаларида ижтимоий фаолликни ривожлантириш модели детерминаллашган, жараёнли мезонларнинг ижтимоий-маданий, касбий, индивидуал-шахсий даражалар билан идентивлигини фанлараро интеграцияга мувофиқлашувини таъминлаш орқали такомиллаштирилган;
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг педагогик компонентларини босқичма-босқич ривожлантиришга йўналтирилган модулли ва таълим муассасалари ҳамда фуқаролик жамияти институтлари билан ҳамкорлик, коллоборатив таълим технологияларидан кенг фойдаланишнинг педагогик имкониятлари аниқлаштирилган;
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг експериментал даражаси самарадорлиги аниқланиб, педагогик мазмунини бойитиш, уни методик таъминотини ишлаб чиқиш, машғулотларни жамоавий ҳамкорлик асосида ташкил етиш жараёнларини интенсив лойиҳалаш асосида такомиллаштирилган.
ИВ.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг педагогик механизмларини такомиллаштириш юзасидан олиб борилган илмий-амалий тадқиқотнинг натижалари асосида: 
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантириш жараёнинг педагогик механизмларига, маънавий-ахлоқий омилларига, шахслараро муносабатларнинг бирлиги, фаолият ва муносабат узвийлиги, тарбияда ижтимоий шериклик, жамоатчилик назорати тамойилларига устуворлик берилганлиги ва ижтимоий-педагогик зарурият еканлигини асослашга доир тавсиялар "Педагогик менежмент" номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 18 августдаги 356-сон буйруғига асосан берилган 356-030 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантириш имконияти яратилган; 
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг инновасион таълим стратегияси ва дидактик таъминоти асосида менежмент йўналиши талабаларида ижтимоий фаолликни ривожлантириш модели детерминаллашганлиги, жараёнли мезонларнинг ижтимоий-маданий, касбий, индивидуал-шахсий даражалар билан идентивлигини фанлараро интеграцияга мувофиқлашувини таъминлаш орқали такомиллаштиришга доир таклифлар "Педагогик менежмент" номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 18 августдаги 356-сон буйруғига асосан берилган 356-030 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада менежмент йўналиши талабаларида ижтимоий фаолликни ривожлантиришнинг моделини такомиллаштиришга шароит яратилган;
олий таълим муассасаларида бўлажак менежерлар ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг педагогик компонентларини босқичма-босқич ривожлантиришга йўналтирилган модулли ва таълим муассасалари ҳамда фуқаролик жамияти институтлари билан ҳамкорлик, коллоборатив таълим технологияларидан кенг фойдаланишнинг педагогик имкониятлари аниқлаштирилишига доир ишланмалар ҳамда тавсиялардан ПЗ-2014-0829162612 рақамли "ВИИИ-ИХ синфлар таълим жараёнини ижтимоий педагогик лойиҳалаштириш методикасини ишлаб чиқиш" мавзусидаги амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 12 сентябр 02-07-2523/04-сон далолатномаси). Натижада лойиҳанинг ижтимоий педагогик инновасион усулларига доир қисми илмий маълумотлар билан бойиган ҳамда талабаларда ижтимоий фаолликни ривожлантирувчи омиллар, инновасион шакл, восита, усул ва шарт-шароитларни аниқлаш имкони яратилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish