Sayt test rejimida ishlamoqda

Қандаҳаров Қаҳрамон Ҳасановичнинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Електрон таълим муҳитида талабаларнинг умуммаданий компетенсияларини ривожлантириш технологияси”, 13.00.01–Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2020.1.ПҳД/Пед714.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Навоий давлат педагогика институти.
Илмий раҳбар: Ибраимов Холбой Ибраимович, педагогика фанлари доктопи, профессор. 
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Самарқанд давлат университети, ПҳД.03/30.01.2020.Пед.02.06.
Расмий оппонентлар: Олимов Ширинбой Шарофович, педагогика фанлари доктори, профессор; Файзиев Мирзаали Aсфандиёрович, педагогика фанлари номзоди, доцент. 
Йетакчи ташкилот: Урганч давлат университети
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ.Тадқиқотнинг мақсади умуммаданий комретенсияларни ривожлантиришда електрон муҳитидан фойдаланиш технологиясини такомиллаштириш масаласини очиб беришдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг умуммаданий компетенсияларини ривожлантириш технологияси електрон таълим муҳитидан фойдаланишнинг деонтологик талаблари билан давлат ижтимоий буюртмасининг умуммаданий ахборотларга егалик, репродуктив ва продуктив даражаларга оид миллий ва умуммаданий тажрибани ўзлаштириш босқичларини интеграциялаш асосида такомиллаштирилган;
електрон таълим муҳитида талабаларнинг умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга йўналтирилган педагогик жараён модели маънавий қадриятларга онгли ва ҳиссий йўналганликни қарор топтиришнинг пропедевтик механизмига кўра “устоз-шогирд” тизимининг технологик босқичларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришда електрон таълим муҳитидан фойдаланишнинг рефлексив технологиялари педагогларнинг фасилитацион ҳаракатлари (мотивацион, тюторлик, менторлик)ни педагогик амалиётда ўзаро трансформациялашувини дидактик таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларда умуммаданий компетенсияларнинг ривожланганлигини баҳолаш кўрсаткич ва мезонлари изчиллик, мунтазамлилик тамойиллари асосида педагогик квалиметриянинг индивидуал фаолият траекторияси талаблари ҳамда ўқитишга доир халқаро тадқиқотлар алгоритми билан ўзаро уйғунлашувига мувофиқ аниқланган. 
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. талабаларда умуммаданий комретенсияларни ривожлантиришда електрон муҳитдан фойдаланиш йўналишида олиб борилган тадқиқот натижалари асосида: 
талабаларнинг умуммаданий компетенсияларини ривожлантириш технологияси електрон таълим муҳитидан фойдаланишнинг деонтологик талаблари билан давлат ижтимоий буюртмасининг умуммаданий ахборотларга егалик, репродуктив ва продуктив даражаларга оид миллий ва умуммаданий тажрибани ўзлаштириш босқичларини интеграциялаш асосида такомиллаштиришга оид такливлардан A1-ХТ-1-55237 “Педагогик атамалар мазмунини модернизациялаш ва унификациялаш параметрлари” мавзусида бажарилган грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 15 апрелдаги 02-07-1358/04-сон далолатномаси). Натижада инновасион ёндашувлар асосида талабаларда умуммаданий компетенсияларни ривожлантириршда електрон муҳитдан фойдаланиш жараёнларининг педагогик ва психологик жиҳатларини таҳлил етишга шароит яратилган;
електрон таълим муҳитида талабаларнинг умуммаданий компетенсияларини ривожлантиришга йўналтирилган педагогик жараён модели маънавий қадриятларга онгли ва ҳиссий йўналганликни қарор топтиришнинг пропедевтик механизмига кўра “устоз-шогирд” тизимининг технологик босқичларига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялардан A1-ХТ-1-55237 “Педагогик атамалар мазмунини модернизациялаш ва унификациялаш параметрлари” мавзусида бажарилган грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 15 апрелдаги 02-07-1358/04-сон далолатномаси). Натижада талабаларда умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришда електрон муҳитдан фойдаланиш, кксбий тайёргарлиги ва сифати ва самарадорлигини ошириш механизмларини такомиллаштириш имкони яратилган; 
талабаларда умуммаданий компетенсияларни ривожлантиришда електрон таълим муҳитидан фойдаланишнинг рефлексив технологиялари педагогларнинг фасилитацион ҳаракатлари (мотивацион, тюторлик, менторлик)ни педагогик амалиётда ўзаро трансформациялашувини дидактик таъминлаш асосида такомиллаштиришга оид таклифлардан A1-ХТ-1-55237 “Педагогик атамалар мазмунини модернизациялаш ва унификациялаш параметрлари” мавзусида бажарилган грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 15 апрелдаги 02-07-1358/04-сон далолатномаси). Натижада ижтимоий буюртма талабларига умуммаданий компетентлик талабларини оптималлаштириш орқали талабаларда умуммаданий компетенсияларни ривожлантириш учун електрон муҳитдан фойдаланиш жараёнларини такомиллаштиришга шароит яратилган;
талабаларда умуммаданий комретенсияларнинг ривожланганлигини баҳолаш кўрсаткич ва мезонлари изчиллик, мунтазамлилик тамойиллари асосида педагогик квалиметриянинг индивидуал фаолият траекторияси талаблари ҳамда ўқитишга доир халқаро тадқиқотлар алгоритми билан ўзаро уйғунлашувига мувофиқ аниқлашга оид тавсиялардан A1-ХТ-1-55237 “Педагогик атамалар мазмунини модернизациялаш ва унификациялаш параметрлари” мавзусида бажарилган грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023 йил 15 апрелдаги 02-07-1358/04-сон далолатномаси). Натижада талабаларда умуммаданий комретенсияларни ривожлантириш компетентлигини баҳолаш кўрсаткичлари ва мезонларини такомиллаштириш самарадорлигини ошириш имкони кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish