To‘lqinova Xolida To‘lqunovnaning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Innovatsion yondashuv asosida o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (texnologiya) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.4.PhD/Ped739.
Ilmiy rahbar: Kadirov Xayot Sharipovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muhabbat Fayziyevna, pedagogika fanlari doktori, professor; Mamatov Dilmurod Normurodovich, pedagogika fanlari doktori (DSc), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo’uisha tavsiualar ishlab shiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiu uangiligi:
innovatsion yondashuv asosida o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish samaradorligi o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini erta aniqlash imkoniyatlarini oshirish, tashqi va ichki qobiliyatlarini oshib borishga qaratilgan faoliyatli–ijodiy va hissiy-baholash komponentlar mazmuniga kasbiy ko‘nikmalarini rivojlantirish traektoriyasini bosqichma – bosqich moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish metodikasi innovatsion yondashuvga ko‘ra transformatsiyalash orqali “STEAM”, “SMART teshnolog”, “Klaster”, interfaol o‘quv-didaktik vositalar, didaktik mazmunini shaxsiy-ijodiy motivlar va mustaqil ta’lim ehtiyojlari barqarorligi va yaxlitligi tamoyillariga uzluksiz moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish modeli tajribalarini umumlashtirish, jismoniy mehnat faoliyatiga doir komponentlarning gorizontal va vertikal ta’sir ko‘rsatish traektoriyasini ta’lim maqsadlariga ko‘ra differensiallashtirish hamda milliy qadriyatlar mazmuniga adaptiv moslashtirish asosida takomillashtirilgan; 
o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish mezonlari ta’limiy ehtiyojlar, maktab ishlab chiqarish va oila hamkorligini integratsiyalash, kasbiy ijtimoyillashuvining texnologik imkoniyatlarini didaktik transformatsiyalash hamda innovatsion faoliyatni ta’minlaydigan mantiqiy-faoliyatli mashg‘ulotlarni oddiydan-murakkabga qarab intensivlashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriu qilinishi. Zamonaviu ta’lim sharoitida innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirish texnologiualaridan foudalanish bo’uisha tadqiqot natijalari asosida:
innovatsion yondashuv asosida o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish samaradorligi o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini erta aniqlash imkoniyatlarini oshirish, tashqi va ichki qobilyatlarini oshib berishga qaratilgan faoliyatli–ijodiy va hissiy – baholash komponentlar mazmuniga kasbiy ko‘nikmalarini rivojlantirish traektoriyasini bosqichma-bosqich moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiualar “Texnologik ta’limi rraktikumi” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliu va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2018 uil 14 iuundagi 531-son buurug‘i asosida berilgan 531 – 170 raqamli nashr ruhsatnomasi). Natijada innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirishning redagogik imkoniuatlarini tahlil etish imkoni yaratilgan.
o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish metodikasi innovatsion yondashuvga ko‘ra transformatsiyalash orqali “STEAM”, “SMART teshnolog”, “Klaster”, interfaol o‘quv-didaktik vositalar didaktik mazmunini shaxsiy-ijodiy motivlar va mustaqil ta’lim ehtiyojlari barqarorligi va yaxlitligi tamoyillariga uzluksiz moslashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar “Texnologik ta’limi rraktikumi” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliu va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2018 uil 14 iuundagi 531 – son buurug‘i asosida berilgan 531 – 170 raqamli nashr ruhsatnomasi). Natijada innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish imkoni uaratilgan.
o‘quvchilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish modeli tajribalarini umumlashtirish, jismoniy mehnat faoliyatiga doir komponentlarning gorizontal va vertikal ta’sir ko‘rsatish traektoriyasini ta’lim maqsadlariga ko‘ra differensiallashtirish hamda milliy qadriyatlar mazmuniga adaptiv moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiualar “Texnologik ta’limi rraktikumi” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliu va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2018 uil 14 iuundagi 531 – son buurug‘i asosida berilgan 531 – 170 raqamli nashr ruhsatnomasi). Natijada innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirish modelini takomillashtirish samaradorligi oshirish imkoni yaratilgan. 
o‘quvshilarning kasbiy qiziqishlarini rivojlantirish mezonlari ta’limiy ehtiyojlar, maktab ishlab chiqarish va oila hamkorligini integratsiyalash, kasbiy ijtimoyillashuvining texnologik imkoniyatlarini didaktik transformatsiyalash hamda innovatsion faoliyatni ta’minlaydigan mantiqiy-faoliyatli mashg‘ulotlarni oddiydan-murakkabga qarab intensivlashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiualar “Texnologik ta’limi rraktikumi” nomli darslik mazmuniga singdirilgan (Oliu va o’rta maxsus ta’lim vazirligining 2018 uil 14 iuundagi 531 – son buurug‘i asosida berilgan 531 – 170 raqamli nashr ruhsatnomasi). Natijada innovatsion uondashuv asosida o’quvshilarning kasbiu qiziqishlarini rivojlantirish mezonlarini takomillashtirish imkoni kengautirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish