Sayt test rejimida ishlamoqda

Бегматов Рахимкул Олимовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Талабаларда тажовузкорлик ҳисси намоён бўлишининг психологик хусусиятлари”, 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2021.4.ПҳД/П165. 
Илмий раҳбар: Ро`зиқулов Фахриддин Расулович, психология фанлари номзоди, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Навоий давлат педагогика институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Бухоро давлат университети, ПҳД.03/30.12.2019.Пси.72.06. 
Расмий оппонентлар: Қодиров Умарали Дўстқобилович, психология фанлари доктори (ДСc), профессор; Каршийева Дилафруз Суюновна, психология фанлари доктори (ДСc) доцент.
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади талабаларда тажовузкорлик ҳисси намоён бўлишининг психологик хусусиятларини таҳлил етиш ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларда тажовузкорликни дифференсиал намоён бўлишига кўра ҳиссий кечинмаларни фаолиятда, ижтимоийлашувда шахс хусусиятларига интегратив кучайиши туфайли емоционал ўзини-ўзи назорат қилиш устувор омил еканлиги далилланган; 
талабалар тажовузкорлигини фаолиятда намоён бўлишига кўра жиззакилик, таъсирчанликнинг ижтимоийлашув жараёнида хулқ-атворга интенсив проексияланиши туфайли шахс хусусиятларининг емоционал конструктлари муҳим омил еканлиги исботланган;
талабалардаги тажовузкорликнинг шахс хусусиятларига боғлиқлигига кўра шахслараро муносабатларда асабийлик, ўз-ўзига йўналтирилган агрессия реаксиялари, тортинчоқликнинг фаолият йўналишига боғлиқ равишда дифференсиациялашуви туфайли негативизм, айбдорлик ҳиссининг устувор характерга ега еканлиги далилланган;
талабаларда тажовузкорлик ҳиссини ривожланиши, шахс хусусиятларидаги емоционал компонентнинг мулоқотда дифференсиал репрезентацияланиши ижтимоийлашув билан боғлиқ ўзини назорат қилишдаги психологик тўсиқларни кучайтирганлиги туфайли душманлик ва агрессия индексининг интегратив шаклланишига идентив еканлиги асосланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабаларда тажовузкорлик ҳисси намоён бўлишининг психологик хусусиятлари мавзусидаги олиб борилган тадқиқот натижалари юзасидан ўтказилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
талабаларда тажовузкорликни дифференсиал намоён бўлишига кўра ҳиссий кечинмаларни фаолиятда, ижтимоийлашувда шахс хусусиятларига интегратив кучайиши туфайли емоционал ўзини-ўзи назорат қилиш усутувор омил еканлиги далилланганлигига доир натижалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 4-январдаги ПМ-04-сонли буйруғи билан “Умумий психология” модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 17-январдаги 17-сон маълумотномаси). Натижада марказ лабораториялари илмий-методик таъминоти янада бойиши таъминланишига хизмат қилган;
талабалар тажовузкорлигини фаолиятда намоён бўлишига кўра жиззакилик, таъсирчанликнинг ижтимоийлашув жараёнида хулқ-атворга интенсив проексияланиши туфайли шахс хусусиятларининг емоционал конструктлари муҳим омил еканлиги исботланганлигига доир натижалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 4-январдаги ПМ-04-сонли буйруғи билан “Ривожланиш психологияси” модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 17-январдаги 17-сон маълумотномаси). Бунинг натижасида талабаларда тажовузкорлик ҳиссини олдини олишни аниқлашнинг психодиагностик жиҳатлари такомиллаштирилган; 
талабалардаги тажовузкорликнинг шахс хусусиятларига боғлиқлигига кўра шахслараро муносабатларда асабийлик, ўз-ўзига йўналтирилган агрессия реаксиялари, тортинчоқликнинг фаолият йўналишига боғлиқ равишда дифференсиациялашуви туфайли негативизм, айбдорлик хиссининг устувор ҳарактерга ега еканлиги далилланганлигига доир натижалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 4-январдаги ПМ-04-сонли буйруғи билан “Ривожланиш психологияси” модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 17-январдаги 17-сон маълумотномаси). Натижада талабалар ўқув фаолиятида тажовузкор хулқ-атворга хос хусусиятлар билан боғлиқ илмий-амалий натижаларнинг бойитилишига еришилган;
талабаларда тажовузкорлик ҳиссини ривожланиши шахс хусусиятларидаги емоционал компонентнинг мулоқотда дифференсиал репрезентацияланиши ижтимоийлашув билан боғлиқ ўзини назорат қилишдаги психологик тўсиқларни кучайтирганлиги туфайли душманлик ва агрессия индексининг интегратив шаклланишига идентив еканлиги асосланганлигига доир натижалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 4-январдаги ПМ-04-сонли буйруғи билан “Онтогенез психологияси. Дифференсиал психология” модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2023-йил 17-январдаги 17-сон маълумотномаси). Ушбу илмий янгиликнинг амалиётга жорий етилиши олий таълим соҳасида фаолият олиб борувчи мутахассислар ва амалиётчи психологларнинг тажовузкор хулқли ёшлар билан ишлаш компетенсияларининг такомиллашувига кенг хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish