Sayt test rejimida ishlamoqda

Норқўзиева Дилрабо Шералиевнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантириш динамикаси», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2018.4.ПҳД/Пси90.
Илмий раҳбар: Тўлаганова Гулчеҳра Қўчқаровна, психология фанлар номзоди, доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Қўқон давлат педагогика институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, ПҳД.03/30.12.2021.П.26.02.
Расмий оппонентлар: Aбдурасулов Рустам Aбдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Тожибоева Гулхумор Рахмонжоновна, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД), доцент.
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантириш динамикасини такомиллаштиришдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантиришда агрессия (жисмоний, вербал) ва ригидлик, фрустрацион сифатларнинг хулқда интегратив намоён бўлиши туфайли шахснинг «Мен» структурасига коррексион-адаптив таъсир етиш муҳимлиги далилланган;
ўқувчилар конструктив хулқ-атворидаги дифференсиал фарқларнинг мавжудлигига кўра, шахслараро муносабатлар тизимида «қочиш», «мослашиш», «келишув», «рақобат» стратегияларининг хулққа интегратив намоён бўлиш туфайли низоли вазиятларда ота-она-ўқитувчи-ўқувчи полиадик ҳамкорлигининг устувор характерга егалиги асосланган;
ўқувчилар конструктив хулқини шакллантиришда ўқув фаолияти мотивациясининг когнитив, коммуникатив, ҳиссий билиш жиҳатларини ўқувчи позициясига устуворлик бериш орқали ривожланиши туфайли шахслараро муносабатлар тизими интегратив таъсир хусусиятга егалиги далилланган;
мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантириш модели конатив, емоционал, когнитив бошқарувчанликнинг агрессив, низоли, аффектив қўзғалувчан хулқ-атворни динамик ўзгаришига интеграцияси муҳимлиги туфайли хулқ-атвор стратегиясини модификациялашнинг «когнитив-бихевиорал» компонентини киритиш асосида такомиллаштирилган. 
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантириш динамикаси бўйича олиб борилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантиришда агрессия (жисмоний, вербал) ва ригидлик, фрустрацион сифатларнинг хулқда интегратив намоён бўлиши туфайли шахснинг “Мен” структурасига корресион-адаптив таъсир етиш муҳимлиги далилланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 4 атдҳфклфуб ПМ-09-сонли буйруғи билан «Онтогенез психологияси ва дифференсиал психология» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 11 февралдаги ПМ-09-сон маълумотномаси). Натижада мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантиришда «Мен» структурасига салбий таъсир кўрсатувчи психик ҳолатларни коррексион-адаптив усуллардан фойдаланишнинг устуворлик имкониятлари асосланган. 
ўқувчилар конструктив хулқ-атворидаги дифференсиал фарқларнинг мавжудлигига кўра, шахслараро муносабатлар тизимида «қочиш», «мослашиш», «келишув», «рақобат» стратегияларининг хулққа интегратив намоён бўлиш туфайли низоли вазиятларда ота-она-ўқитувчи-ўқувчи полиадик ҳамкорлигининг устувор характерга егалиги асосланганлигига доир маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 4 атдҳфклфуб ПМ-09-сонли буйруғи билан «Шахслараро муносабатлар психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 11 февралдаги ПМ-09-сон маълумотномаси). Натижада ўқувчиларнинг конструктив хулқ-атвор стратегияларини намоён бўлиши жараёнида ҳамкорлик усулининг устувор характерга егалигини далиллаш имконияти яратилган.
ўқувчилар конструктив хулқини шакллантиришда ўқув фаолияти мотивациясининг когнитив, коммуникатив, ҳиссий билиш жиҳатларини ўқувчи позициясига устуворлик бериш орқали ривожланиши туфайли шахслараро муносабатлар тизими интегратив таъсир хусусиятга егалиги далилланган маълумотлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 4 атдҳфклфуб ПМ-09-сонли буйруғи билан «Ижтимоий психологияси» модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 11 февралдаги ПМ-09-сон маълумотномаси). Натижада ўқувчининг ўқув фаолиятига оид позициясини ривожлантиришда шахслараро муносабатлар тизимининг интегратив таъсир хусусиятлари таснифланган.
мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантириш модели конатив, емоционал, когнитив бошқарувчанликнинг агрессив, низоли, аффектив қўзғалувчан хулқ-атворни динамик ўзгаришига интеграцияси муҳимлиги туфайли хулқ-атвор стратегиясини модификациялашнинг “когнитив-бихевиорал” компонентини киритиш асосида такомиллаштирилган таклифлар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2023 йил 4 атдҳфклфуб ПМ-09-сонли буйруғи билан “Консултатив психология ва психокоррексия” модулига киритилган (Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2023 йил 11 февралдаги ПМ-09-сон маълумотномаси). Натижада мактаб ўқувчиларида конструктив хулқни шакллантиришда когнитив, емоционал, конатив бошқарувчанлик моделини яратиш орқала услубий тавиялар такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish