Sayt test rejimida ishlamoqda

Ўринова Озодахон Ўлжайевнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Университетларда бўлажак кимуо ўқитувсҳиларини касбиу фаолиуатга таууорлаш методикасини такомиллаштириш (кимуо таълим уўналиши мисолида)”. 
13.00.02–Таълим ва тарбиуа назариуаси ва методикаси (кимуо) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2021.4.ПҳД/Пед2897.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона давлат университети.
Илмий раҳбар: Нишонов Миркозимжон, техника фанлари номзоди, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса, ИК рақами: Фарғона давлат университети ҳузуридаги ПҳД.03/30.11.2021.Пед.05.07.
Расмий оппонентлар: Ергашева Гулрухсор Сурхонидиновна, педагогика фанлари доктори, профессор; Aбдулладжанова Нодира Гуломжановна, кимё фанлари доктори, профессор.
Йетакчи ташкилот: Наманган давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади университетларда бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий фаолиятга тайёрлаш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмиу уангилиги:
университетларда бўлажак кимё ўқитувчисининг касбий фаолиятга тайёрлаш методикасининг ташкилий-педагогик, педагогик-психологик, услубий-дидактик шарт-шароитлари; компетентлилик (компетенсияларни табақалаштириш, фаолиятда компетенсияларни баҳолаш, таълим мазмунининг тўрт компетентлик модели принсипи), шахсий-фаолиятли (талабаларнинг шахсий тажриба ва хусусиятлари ҳисобга олиш принсипи) ёндашувлар ва касбий фаолият профессиограммасини лойиҳалаш асосида такомиллаштирилган;
университетларда бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий-методик тайёрлаш мазмуни: касбий фаолиятнинг ривожланиш даражалари ва педагогик фаолият компонентларига (гностик, лойиҳалаш, конструктив, ташкилий, коммуникатив, ахборот, ривожлантирувчи, йўналтирувчи, мобиллик) устуворлик бериш ҳамда педагогик амалиёт жараёнида касбий мобилликни ривожлантириш асосида очиб берилган;
университетларда бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий фаолиятга тайёрлаш методикасини такомиллаштириш модели касбий тайёргарлик мазмунини назарий, амалий, касбий-педагогик аспектларини квазипрофессионал тайёргарлик босқичида мустақил касбий ривожланишга имкон берувчи електрон таълим ресурсларини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган;
университетларда бўлажак кимё ўқитувчисини касбий педагогик фаолиятга тайёрлашнинг методик тизими мотивацион, когнитив, фаолиятли, шахсий мезонларга  устуворлик бериш ҳамда репродуктив, продуктив ва ижодий даражали топшириқлар ишлаб чиқиш, мақсад ва вазифаларнинг интерфаол таксономияси асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий фаолиятга тайёрлаш методикасини такомиллаштириш бўйича олинган илмий натижалар асосида:
университетларда бўлажак кимё ўқитувчисининг касбий фаолиятга тайёрлаш методикасининг ташкилий-педагогик, педагогик-психологик, услубий-дидактик шарт-шароитлари; компетентлилик (компетенсияларни табақалаштириш, фаолиятда компетенсияларни баҳолаш, таълим мазмунининг тўрт компетентлик модели принсипи), шахсий-фаолиятли (талабаларнинг шахсий тажриба ва хусусиятлари ҳисобга олиш принсипи) ёндашувлар ва касбий фаолият профессиограммасини лойиҳалаш асосида такомиллаштирилга доир амалий таклиф ва тавсиялардан Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган И-ОТ-2019-8 рақамли “Умумий ўрта таълим мактабларининг табиий (физика ва биология) фанлари учун янги авлод електрон методик қўлланмаларни яратиш ва ўқув жараёнига жорий етиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 7-январдаги 02-07-33/04-рақамли маълумотномаси). Натижада, бўлажак кимё ўқитувчиларининг кабий фаолиятга тайёрлашда фан-таълим ва ишлаб чиқариш интеграциясини таъминлашга еришилган;
университетларда бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий-методик тайёрлаш мазмуни: касбий фаолиятнинг ривожланиш даражалари ва педагогик фаолият компонентларига (гностик, лойиҳалаш, конструктив, ташкилий, коммуникатив, ахборот, ривожлантирувчи, йўналтирувчи, мобиллик) устуворлик бериш ҳамда педагогик амалиёт жараёнида касбий мобилликни ривожлантириш бўйича тавсиялари Ўзбекистон педагогика фанлари илмий тадқиқот институтида бажарилган И-ОТ-2019-8 рақамли “Умумий ўрта таълим мактабларининг табиий (физика ва биология) фанлари учун янги авлод електрон методик қўлланмаларни яратиш ва ўқув жараёнига жорий етиш” номли грант доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 7-январдаги 02-07-33/04-рақамли маълумотномаси). Натижада, кимё ўқитувчиларини касбий фаолиятга тайёрлашнинг методик таъминотини такомиллаштиришга хизмат қилган;
университетларда бўлажак кимё ўқитувчиларини касбий фаолиятга тайёрлаш методикасини такомиллаштириш модели касбий тайёргарлик мазмунини назарий, амалий, касбий-педагогик аспектларини квазипрофессионал тайёргарлик босқичида мустақил касбий ривожланишга имкон берувчи елеcтрон таълим ресурсларини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштириш; университетларда бўлажак кимё ўқитувчисини касбий педагогик фаолиятга тайёрлашнинг методик тизими мотивацион, когнитив, фаолиятли, шахсий мезонларга  устуворлик бериш ҳамда репродуктив, продуктив ва ижодий даражали топшириқлар ишлаб чиқиш, мақсад ва вазифаларнинг интерфаол таксономияси асосида такомиллаштиришга оид илмий асосланган методик тавсиялар ЙОA5-ХТ-1-31884 рақамли “Инновацион технологиялар шароитида ўқитувчиларнинг методик тайёргарлигини шакллантириш усуллари” номли лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда амалда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2023-йил 7-январдаги 02-07-33/04-рақамли маълумотномаси). Натижада, бўлажак кимё ўқитувчиларининг касбий фаолиятга тайёрлашнинг методик имкониятларини кенгайтиришга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish