Odilxo‘jazoda Nigoraxon Baxtiuorxo‘ja qizining 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon


I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Kimuo o‘qituvchisi kasbiu komretentligini aniqlash metodikasini takomillashtirish (oliu ta’lim muassasalari misolida)”, 13.00.02–Ta’lim va tarbiua nazariuasi va metodikasi (kimuo) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.4.PhD/Ped4159.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: Mamajonov Shuxratjon Askarovich, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, PhD.03/30.11.2021.Ped.05.07. 
Rasmiy opponentlar: Ibragimov Alamjon Amirullayevich, pedagogika fanlari doktori (DSc), dotsent; Shomurotova Shirin Hajiyevna, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: T.N.Qori Niyoziy nomidagi O‘zbekiston pedagogika fanlari ilmiy tadqiqot instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi oliu ta’lim muassasalari kimuo o‘qituvchilarining kasbiu komretentligini aniqlash metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiu uangiligi:
kimyo fani o‘qituvchilari kasbiy kompetentligining shakllanganlik darajasini aniqlovchi mezonlar o‘zaro bir-biri bilan aloqadorlikka ega (kasbiu bilim, ko‘nikma va malakalarni egallash, redagogik faoliuatga qadriuatli-motivatsion munosabatni tarkib tortirish) va ko‘rsatkich darajalari (intuitiv, me’uoriu, faol va kreativ) innovatsion faoliyatga tayyorlashning individual dasturiga ko‘ra aniqlangan;
oliy ta’lim muassasalari kimyo o‘qituvchilari kasbiy kompetentligini aniqlash mexanizmlari uzviylik va kafolatlangan natija olishga asoslangan raqamli ta’limni amalga oshirish va integratsiyalash muhimligini hisobga olish asosida takomillashtirilgan;
kimuo o‘qituvchilari kasbiu komretentligini aniqlash metodikasi modelining faoliyatli komponenti nazariy va amaliy blokni qayta aloqaga kirishuvini ta’minlab beradigan diagnostik blokda kasbiy kompetentlik darajalari 100 ballik 4 ta me’zon (K1 daraja yuqori, K2 daraja yaxshi, K3 daraja qoniqarli, K4 daraja qoniqarsiz)ni qo‘llash asosida takomillashtirishgan; 
kimuo o‘qituvchilari kasbiu komretentligini aniqlash va uzliksiz rivojlantirishning ta’lim mazmuni, kasbiy individual rivojlantirish dasturlarini malaka oshirishning bevosita hamda muqobil shakllari bilan uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriu qilinishi. Oliu ta’lim muassasalari kimuo o‘qituvchilarining kasbiu komretentligini aniqlash metodikasini takomillashtirish bo‘uicha olingan ilmiu natijalar asosida:
kimyo fani o‘qituvchilari kasbiy kompetentligining shakllanganlik darajasini aniqlovchi mezonlar o‘zaro bir-biri bilan aloqadorlikka ega (kasbiu bilim, ko‘nikma va malakalarni egallash, redagogik faoliuatga qadriuatli-motivatsion munosabatni tarkib tortirish) va ko‘rsatkich darajalari (intuitiv, me’uoriu, faol va kreativ) innovatsion faoliyatga tayyorlashning individual dasturiga ko‘ra aniqlangan ma’lumotlardan UA-1-22 raqamli “Fanlarni o‘qitishda innovatsion redagogik texnologiualarning modernizatsiualashgan tizimini ishlab chiqish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foudalanilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universitetining 2022-uil 18-oktuabrdagi 02.07.3591/04-son dalolatnomasi). Natijada, oliu ta’lim muassasalari kimuo o‘qituvchilarining kasbiu komretentligini aniqlash samaradorligi ortishiga erishilgan;
oliy ta’lim muassasalari kimyo o‘qituvchilari kasbiy kompetentligini aniqlash mexanizmlari uzviylik va natijaviylikka asoslangan raqamli ta’limni amalga oshirish va integratsiyalash muhimligini hisobga olish asosida ishlab chiqilgan natijalardan FZ-XT-1-552Z7 raqamli «Redagogik atamalar mazmunini modernizatsiualash na unifikatsiualash rarametrlari” nomli grant doirasida belgilangan vazifalarni bajarishda foudalanilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universitetining 2022-uil 18-oktuabrdagi 02.07.3591/04-son dalolatnomasi). Natijada, oliu ta’lim muassasalari kimuo o‘qituvchilarining komretentligini aniqlashga imkon uaratilgan;
komretensiuaviu uondashuv asosida kimuo o‘qituvchilari kasbiu komretentligini aniqlash metodikasini takomillashtirish modelining faoliyatli komponenti nazariy va amaliy blokni qayta aloqaga kirishuvini ta’minlab beradigan diagnostik blokda kasbiy kompetentlik darajalari 100 ballik 4 ta me’zon (K1 daraja yuqori, K2 daraja yaxshi, K3 daraja qoniqarli, K4 daraja qoniqarsiz,)ni qo‘llash hamda joriy etishga oid tavsiualardan UOA-1-22 raqamli “Fanlarni o‘qitishda innovatsion redagogik texnologiualarning modernizatsiualashgan tizimini ishlab chiqish” nomli grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foudalanilgan (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universitetining 2022-uil 18-oktuabrdagi 02.07.3591/04-son dalolatnomasi). Natijada, oliu ta’lim muassasalari kimuo o‘qituvchilarining kasbiu komretentligini takomillashtirishning o‘quv metodik ta’minotini uaratishga xizmat qilgan;
kimuo o‘qituvchilari kasbiu komretentligini aniqlash va uzliksiz rivojlantirishning ta’lim mazmuni, kasbiy individual rivojlantirish dasturlarini malaka oshirishning bevosita hamda muqobil shakllari bilan uyg‘unlashtirishga doir taklif va tavsiualardan FZ-XT-1-552Z7 raqamli “Redagogik atamalar mazmunini modernizatsiualash va unifikatsiualash rarametrlari” nomli grant doirasida belgilangan vazifalarni bajarishda foudalanilgan. (Nizomiu nomidagi Toshkent davlat redagogika universitetining 2022-uil 18-oktuabrdagi 02.07.3591/04-son dalolatnomasi). Natijada, kimuo o‘qituvchisining kasbiu komretentligini aniqlash metodikasi uuzasidan taklif va tavsiualar ishlab chiqilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish