Sayt test rejimida ishlamoqda

Зияйева Махбуба Фазлидиновнанинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи номи): “Олий таълим тизимида педагогик неология асосида талабалар ижтимоий фаоллигини такомиллаштириш (талаба-қизлар мисолида)”, 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2021.4.ПҳД/Пед2803.     
Диссертация бажарилган муассаса номи: Жиззах политехника институти. 
Илмий раҳбар: Кушакова Гулнора Егамкуловна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (ПҳД), доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Самарқанд давлат университети, ПҳД.03/30.01.2020.Пед.02.06.
Расмий оппонентлар: Қуронов Муҳаммаджон, педагогика фанлари доктори, профессор; Нарзикулова Дилноза Хошимжоновна, педагогика фанлари доктори, доцент.
Йетакчи ташкилот: Чирчиқ давлат педагогика университети. 
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ.Тадқиқотнинг мақсади олий таълим тизимида педагогик неология асосида талаба-қизларни ижтимоий фаоллигини такомиллаштиришдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талаба-қизларни ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг психологик-педагогик хусусиятлари, босқичлари (консептуал, тарихий, психо-физиологик), олий та`лимда тюторларни ижтимоий баҳолаш мезонлари (креативлик, синергетик йондашув, вербал-новербал, презентативлик-ексклюзивлик-прогрессивлик-мотивацион) асосида аниқлаштирилган;
педагогик неология асосида талаба-қизларни ижтимоий фаоллик мазмуни, жараёнлари, лойиҳалаш материаллар асосида ишлашга доир (функсионаллик, яхлитлик, мувофиқлик, инсонпарварлик, замонавийлик, илмийлик фаолиятли ёндашув тамойиллар) та`лим технологияларни таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
педагогик неология асосида талаба-қизларни ижтимоий фаоллигини таъминлашга хизмат қиладиган шахсини фаоллаштиришга йоъналтирилган моделлаштириш, “ижтимоий фаоллик” ёндашуви (тюторнинг психологик, педагогик тамойиллари, ижтимоий талаблари, аутопсихологик компетентлиги, педагогик импровизацийа, ахлоқий онги, гуманитар маданийат, виртуал мобиллик)ни та`минлаш орқали такомиллаштирилган;
педагогик неология асосида талаба-қизларни ижтимоий фаоллигини ривожлантиришнинг “интегратив ҳамкорлик” компетенсиялари (касбий, инновацион, комунникатив, креатив, гендерли), тизимли-функсионал модели, фаолийат учун зарур дидактик, когнитив, визуал воситаларни олдиндан таййорлаш талабаларнинг мотивацийали фаолийатини бошқариш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Олий таълим тизимида педагогик неология асосида талабалар ижтимоий фаоллигини такомиллаштиришга доир илмий натижалари асосида:
педагогик неология асосида талаба-қизлар ижтимоий фаоллигини такомиллаштириш жарайонлари талаблари халқаро стандартлар ва миллий анъаналар уйғунлигига (амалий ва натижавийлик компонентларининг тизимлилиги, узлуксизлиги ва узвийлиги) устуворлик бериш асосида аниқлаштиришга доир таклифлар МРБ-ОТ-2019-23 рақамли “Замонавий ахборот-коммуникацийа технологийаларидан фойдаланган ҳолда педагогик кадрларни таййорлашнинг илмий-методик таъминоти” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 26-сентйабрдаги 02-07-3152/04-сон маълумотномаси). Натижада талаба-қизлар ижтимоий фаоллигини такомиллаштириш жарайонини йанги босқичга олиб чиқишга қаратилган устувор вазифалар, асосий мақсад ва йоъналишлар самарадорлигини оширишга еришилган;
педагогик неология асосида талаба-қизлар ижтимоий фаоллигини такомиллаштириш индикаторларини ижтимоий баҳолаш мезонларига (креативлик, синергетик йондашув, вербал-новербал, презентативлик, ексклюзивлик, прогрессивлик-мотивасион)га устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга доир таклифларидан ПЗ-2017927124 рақамли “Таълим муассасаларида ҳамкорлик педагогикаси асосида педагогик фаолийатни ривожлантириш номли амалий лойиҳа доирасида белгиланган вазифалар ижросини таъминлашда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 26-сентйабрдаги 02-07-3152/04-сон маълумотномаси). Натижада, талаба-қизларнинг тарбийавий, маънавий-маърифий фаолийатга креатив йондашуви самарадорлигини оширишга еришилган;
талаба-қизлар ижтимоий фаоллигини такомиллаштиришнинг ташкилий-педагогик шарт-шароитлари ҳамда рефлексив бошқарув омилларининг оъқув-услубий-маънавий-маърифий ишлар режаси асосида ишлаб чиқилган модулли ишланмаларига оид таклифларидан МРБ-ОТ-2019-23 рақамли “Замонавий ахборот-коммуникацийа технологийаларидан фойдаланган ҳолда педагогик кадрларни таййорлашнинг илмий-методик таъминоти” номли грант доирасида белгиланган вазифаларни бажаришда фойдаланилган (Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университетининг 2022-йил 26-сентйабрдаги 02-07-3152/04-сон маълумотномаси). Натижада, мазкур лойиҳа доирасида ишлаб чиқилган методик електрон дастурий таъминот йошлар иттифоқи ва маънавийат ишлари боъйича масъуллар, тюторлар учун педагогикада йангилик йаратиш босқичлари категорийасида коъзда тутилган неонологик йондашувга коъра талаба-қизлар фаолийат мотивацийаси кучайишига, мустақил ишлаш коъникмалари ва евристик тажрибалари ривожланишига хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish