Sayt test rejimida ishlamoqda

Исроилова Дилдора Мухторовнанинг
фан доктори (DSc) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

И.    Умумий маълумотлар. 
Диссертасия мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Муҳандис-талабаларни чет тили касбий мулоқотига ўқитишда маданиятлараро компетенсияни ривожлантириш” (инглиз тили, магистратура), 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертасия мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.2.DSc/Ped227. 
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Aндижон давлат педагогика институти. 
Илмий маслаҳатчи: Тўхтасинов Илхомжон Мадаминович, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Чирчиқ давлат педагогика университети, DSc.03/30.04.2021.Ped.82.01. 
Расмий оппонентлар: Джумабоева Жамиля Шариповна, филология фанлари доктори, досент; Икрамханова Феруза Икромовна филология фанлари доктори (DSc), досент; Маматкулов Хуршид Aбдурашидович, педагогика фанлари доктори (DSc), досент.
Йетакчи ташкилот: Наманган давлат университети. 
Диссертасия йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ.Тадқиқотнинг мақсади муҳандис талабаларни чет тили касбий мулоқотига ўқитишда маданиятлараро компетенсиясини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
муҳандис-талабаларнинг коммуникатив ва маданиятлараро мулоқот компетенсиясининг компонентлари замонавий педагогик ёндашувларни талабаларнинг лингвистик ва коммуникатив кўникмаларини ривожлантиришга қаратилган соҳага йўналтирилганлик (нарроwинг) ва аутентик ўқув материалини ўзлаштириш методларига кўра аниқлаштирилган; 
муҳандис-талабаларнинг маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантиришга қаратилган дидактик ва методик материаллар талабаларнинг вербал ва новербал мулоқот шаклларини интерфаол методлар ва дискурсив ёндашув воситасида ривожлантиришга йўналтириш асосида такомиллаштирилган; 
муҳандис-талабаларнинг маданиятлараро мулоқот компетенсияларини шакллантириш даражалари талабаларнинг хорижий тил кўникмаларини ривожлантиришда техник олий таълим муассасаларида хорижий тил фанларини маданиятлараро компетенсияларни ривожлантиришнинг ҳозирги ҳолатига имплеминтация қилишга кўра аниқлаштирилган;
муҳандис-талабаларни чет тили касбий мулоқотига ўқитишда маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантириш модели Профессионал Течниcал Cоммуниcатион дастурини таълим амалиётига шахсга йўналтирилган ёндашув тамойиллари ёрдамида татбиқ етиш асосида ишлаб чиқилган;
муҳандис-талабаларнинг коммуникатив ва маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантириш методикаси педагогиканинг замонавий парадигмаларига лингводидактик принсипларга кўра интеграциялаш ҳамда талабаларда метакогнитив ва метакоммуникатив компетенсияларини тизимли шакллантириш асосида такомиллаштирилган.
ИВ.Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Муҳандис-талабаларни чет тили касбий мулоқотига ўқитишда маданиятлараро компетенсияни ривожлантиришга доир еришилган илмий натижалар асосида:
замонавий педагогик ёндашувларни талабаларнинг лингвистик ва коммуникатив кўникмаларини ривожлантиришга қаратилган соҳага йўналтирилганлик (нарроwинг) ва аутентик ўқув материалини ўзлаштириш методлари асосида аниқлаштирилган муҳандис-талабаларнинг коммуникатив ва маданиятлараро мулоқот компетенсиясининг компонентларига доир тавсиялардан Aндижон машинасозлик институтида олиб борилган Ерасмус+ 586292-ЕРР-1-2017-1-ПЛ-ЕППКA2-CБҲЕ-ЖП “ИНТРAС” лойиҳасида “Ўзбекистонда интеллектуал транспорт тизимларини ривожлантириш ва бу йўналишда магистратура дастурини ташкил етиш” бўлимида 2017-2020 йилларда фойдаланилган (Aндижон машинасозлик институти 2021 йил 22 октябрдаги 38-03/1488-сон маълумотномаси). Натижада, маданиятлараро коммуникатив компетенсия ва техник ёзишни шакллантиришнинг назарий ва амалий асосларини ўзлаштиришда зарур манба бўлиб хизмат қилган;
талабаларнинг вербал ва новербал мулоқот шаклларини интерфаол методлар ва дискурсив ёндашув воситасида ривожлантиришга йўналтириш асосида такомиллаштирилган муҳандис-талабаларнинг маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантиришга қаратилган дидактик ва методик материалларга доир тавсияларидан Aндижон машинасозлик институтида олиб борилган Ерасмус+ 586292-ЕРР-1-2017-1-ПЛ-ЕППКA2-CБҲЕ-ЖП “ИНТРAС” лойиҳасида “Ўзбекистонда интеллектуал транспорт тизимларини ривожлантириш ва бу йўналишда магистратура дастурини ташкил етиш” бўлимида 2017-2020 йилларда фойдаланилган (Aндижон машинасозлик институти 2021 йил 22 октябрдаги 38-03/1488-сон маълумотномаси). Натижада, интеллектуал транспорт тизимларини ривожлантириш, янги инновасион педагогик технологияларни таълим жараёнида қўллаш ҳамда талабаларнинг касбий кўникма ва малакаларини шакллантириш, замонавий талаблар асосида магистратура йўналишини шакллантириш бўйича ўқув режа ва дастурлари ишлаб чиқилган;
Профессионал Течниcал Cоммуниcатион дастурини таълим амалиётига шахсга йўналтирилган ёндашув тамойиллари ёрдамида татбиқ етиш асосида ишлаб чиқилган муҳандис-талабаларни чет тили касбий мулоқотига ўқитишда маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантириш модели, педагогиканинг замонавий парадигмаларига лингводидактик принсиплар асосида интеграциялаш ҳамда талабаларда метакогнитив ва метакоммуникатив компетенсияларини шакллантириш асосида такомиллаштирилган муҳандис-талабаларнинг коммуникатив ва маданиятлараро мулоқот компетенсиясини ривожлантириш методикаси бўйича таклиф ва тавсиялардан Ўзбекистон Миллий телерадиокомпаниясининг «О`збекистон» телерадиоканали ДМ «Маданий-маърифий ва бадиий ешиттиришлар» муҳарририяти томонидан тайёрланган, “Таълим ва тараққиёт”, “Ўзбекистон ёшлари” номли ешиттиришлар ссенарийсида (2021-2022 йиллар) фойдаланилган (Ўзбекистон Миллий телерадиокомпанияси «О`збекистон» телерадиоканалининг 4 ноябр 2022 йилдаги 04-36-1841-сон маълумотномаси). Натижада, муҳандис-талабаларининг електрон ресурслардан фойдаланиш ва олинган маълумотларни таҳлил қилиш каби масалалари оммалаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish