Sayt test rejimida ishlamoqda

Aбдуллайев Ботир Бахтиёр ўғли 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Интеллектуал тизим воситасида талабаларнинг ахборот компетентлигини такомиллаштириш методикаси”, 13.00.06-Електрон таълим назарияси ва методикаси (педагогика фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйҳатга олинган рақам: B2022.4.PhD/Ped734.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика унверситети.
Илмий раҳбар: Мамаражабов Мирсалим Елмирзайевич, педагогика фанлари доктори, доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса, ИК рақами: Aбдулла Қодирий номидаги Жиззах давлат педагогика институти, PhD.03/04.06.2020.Ped.113.01.
Расмий оппонентлар: Хамидов Жалил Aбдурасулович, педагогика фанлари доктори, профессор; Бекчанова Шоира Базарбайевна, редагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Йетакчи ташкилот: Қарши давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади интеллектуал тизим воситасида талабаларнинг ахборот компетентлигини такомиллаштириш бўйича илмий-методик тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат. 
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
олий таълим муассасаларида интеллектуал тизим воситасига асосланган булутли технология, блокчейн, смарт контент, гиперматнли контентларни ўзида мужассам етган таълим ресурси орқали “Aхборот технологиялари” фанини ўқитишнинг мазмуни ДТС ва малака талабларини ҳисобга олган ҳолда назарий, педагогик, ергономик ва технологик ёндашувлар ва таълимий тамойилларига устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантирувчи модели интеллектуал тизим воситасида “Aхборот технологиялари” фанини ўқитишнинг дидактик, ергономик, техник талабларни трансформациялаш асосида такомиллаштирилган; 
интеллектуал тизимга асосланган таълим ресурси Wеб технологиялар ҳамда Гоогле cлоуд хизматлари кооперацияси асосида ишлаб чиқилиб, у орқали “Aхборот технологиялари” фанини ўқитиш методикаси такомиллаштирилган;
интеллектуал тизим воситасидан фойдаланган ҳолда талабаларнинг ахборот компетентлигини такомиллаштириш методикаси самарадорлигини аниқловчи баҳолаш мезонлари ва кўрсаткичлари (юқори, ўрта, паст баҳолаш даражалари) аниқланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Интеллектуал тизим воситасида олий талим муассасалари талабаларининг ахборот компетентлигини такомиллаштириш методикаси бўйича олинган илмий натижалари асосида:
олий таълим муассасаларида интеллектуал тизим воситасига асосланган булутли технология, блокчейн, смарт контент, гиперматнли контентларни ўзида мужассам етган таълим ресурси орқали “Aхборот технологиялари” фанини ўқитишнинг мазмуни ДТС талабларини ҳисобга олган ҳолда назарий, педагогик, ергономик ва технологик ёндашувлар ва таълим тамойилларига устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Aхборот технологиялари” номли ўқув қўлланма чоп етилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 9-сентябрдаги 302-сон буйруғи билан берилган 302-1-сонли нашр рухсатномаси). Натижада таълим мазмуни такомиллаштирилган ҳамда талабаларнинг ахборот компетентилигини ривожлантиришнинг шарт-шароитлари яратилган;
талабаларнинг ахборот компетентлигини ривожлантирувчи моделини интеллектуал тизим воситасида “Aхборот технологиялари” фанини ўқитишнинг дидактик, ергономик, техник талабларни трансформациялаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Aхборот технологиялари” номли ўқув қўлланма чоп етилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 9-сентябрдаги 302-сон буйруғи билан берилган 302-1 сонли нашр рухсатномаси). Натижада фан бўйича назарий ва амалий билимларни талабаларга йетказишда интеллектуал тизим воситасидан фойдаланилиб, талабаларнинг ахборот компетентлиги такомиллашишига еришилган;
интеллектуал тизим воситаси асосида “Aхборот технологиялари” фанини ўқитиш орқали талабаларнинг ахборот компетентлигини такомиллаштириш самарадорлигини аниқловчи баҳолаш мезонлари ишлаб чиқилган ва талабаларнинг билимини баҳолаш даражалари аниқланган ҳамда тажриба-синов асосида статистик таҳлил қилиниб илмий-методик тавсиялар ишлаб чиқиш бо`йича таклифлари “Aхборот технологиялари” номли ўқув қўлланма чоп етилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 9-сентябрдаги 302-сон буйруғи билан берилган 302-1 сонли нашр рухсатномаси). Натижада талабаларнинг ахборот компетентлигини баҳолаш мезонларини аниқлаштириш имкони кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish