Sayt test rejimida ishlamoqda

Кучкаров Мехриддин Aсамовичнинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертасияси ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертасия мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): "Мактаб ўқувчиларининг ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини кимёвий експеримент воситасида шакллантириш методикаси" мавзусидаги 13.00.02 – таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (кимё) (педагогика фанлари).
Диссертасия мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.4.PhD/Ped4131.
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Низомий номидаги Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Сапаров Каландар Aбдуллайевич, биология фанлар доктори, профессор. 
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Чирчиқ давлат педагогика университети, DSC.03/30.04.2021.Ped.82.03.
Расмий оппонентлар: Мирхамитова Дилором Худайбердийевна, кимё фанлари доктори, профессор; Думанов Бахромжон Мухторович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент. 
Йетакчи ташкилот: Қўқон давлат педагогика институти.
Диссертасия йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади мактаб ўқувчиларининг ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини кимёвий експеримент воситасида шакллантириш методикасини такомиллаштириш иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактаб ўқувчиларининг ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришда кимёвий експериментдан фойдаланишнинг комплекс имкониятлари оптимал фараз, рационал режа тамойилларини виртуал ўқув муҳитида регламентли оптималлаштириш асосида аниқлаштирилган; 
ўқувчиларда ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришнинг дидактик таъминоти илмий ва амалий фаолият интеграциясини жадаллаштирувчи мобил кимё лаборатория дастурларини алгоритмик комбинацияланган тажриба жараёнида кўп вариантлиликда қўллаш асосида такомиллаштирилган; 
ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришнинг методик модели тажрибаларнинг дастлабки мониторингини инструментал тўлдирувчи виртуал ресусрлардан персонал кашфиётга мотивацияловчи инструксияли жараёнда функсионал даврийликка кўра қўллаш асосида такомиллаштирилган; 
ўқувчиларда ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шаклланганлигини баҳолаш мезонлари гипотезалар классификациясига кўра мақбуллаштирилган мустақил топшириқлар сериясини оптимал йечимга йўналтирилган синтез трайекторияларига индивидуаллик муносабатида адаптивлаштириш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниш. Мактаб ўқувчиларининг ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини кимёвий експеримент воситасида шакллантириш бўйича илмий-методик, амалий таклиф ва тавсиялар асосида:
ўқувчиларда ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришнинг дидактик таъминоти илмий ва амалий фаолият интеграциясини жадаллаштирувчи мобил кимё лаборатория дастурларини алгоритмик комбинацияланган тажриба жараёнида кўп вариантлиликда қўллашга оид таклифлари Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли «Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш» номли амалий лойиҳаси доирасида белгиланган вазифаларни амалга оширишда фойдаланилган, тадқиқот натижалари асосида яратилган ўқув ва услубий қўлланмалар ўқув жараёнига татбиқ етилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 ноябрдаги 02-07-4101/04-сон далолатномаси). Натижада, мактабларда кимёвий еспериментларни илмий ва амалий интеграцияда ташкил етишнинг дидактик таъминоти такомиллаштирилган; 
ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришнинг методик модели тажрибаларнинг дастлабки мониторингини инструментал тўлдирувчи виртуал ресусрлардан персонал кашфиётга мотивацияловчи инструксияли жараёнда функсионал даврийликка кўра қўллаш ҳамда ўқувчиларда ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шаклланганлик даражасини баҳолаш мезонлари гипотезалар классификациясига кўра мақбуллаштирилган мустақил топшириқлар сериясини оптимал йечимга йўналтирилган синтез трайекторияларига индивидуаллик муносабатида адаптивлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар Тошкент давлат педагогика университетида бажарилган ПЗ-20170923121 рақамли «Таълим муассасаларида ҳамкорлик асосида педагогик фаолиятни ривожлантириш» номли амалий лойиҳаси доирасида белгиланган вазифаларни амалга оширишда фойдаланилган, тадқиқот натижалари асосида яратилган ўқув ва услубий қўлланмалар ўқув жараёнига татбиқ етилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2022 йил 17 ноябрдаги 02-07-4101/04-сон далолатномаси). Натижада, ўқувчиларнинг ўқув тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантириш борасида ижобий натижаларга ҳамда таълим самарадорлигини оширишга еришилган;
мактаб ўқувчиларининг ўқув-тадқиқотчилик кўникмаларини шакллантиришда кимёвий експериментдан фойдаланишнинг комплекс имкониятлари оптимал фараз, рационал режа тамойилларини вертуал ўқув муҳитида регламентли оптималлаштиришга оид тавсияларидан «Умумий кимёдан лаборатория машғулотлари» ва «Aнорганик кимёдан лаборатория машғулотлари» номли ўқув қўлланмалар мазмунига сингдирилган (Республика таълим марказининг 2022 йил 23-сентабрдаги 3-сон маълумотномаси). Натижада, ушбу ўқув қўлланма мактаб ўқувчиларида кимёвий експериментларни бажариш кўникма ва малакаларини шакллантиришга хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish