Sayt test rejimida ishlamoqda

Махмутазимова Юлдуз Рахматовнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

И.Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Мактабгача таълим ташкилотларида интегратив ёндашув асосида болаларни коммуникатив компетенсиясини ривожлантириш” (СТЕAМ технологияси воситасида), 13.00.08 – Мактабгача таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси роъйхатга олинган рақам: B2022.2.PhD/Ped 1884. 
Илмий тадқиқот иши бажарилган муассаса номи: Мактабгача таълим ташкилотлари директор ва мутахассисларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти.
Илмий раҳбар: Қодирова Фотима Рашидовна, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият коърсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Мактабгача таълим ташкилотлари директор ва мутахассисларини қайта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти, PhD. 12/30.12.2019. Ped80.01.
Расмий оппонентлар: Маматов Нормурод фалсафа фанлари доктори, профессор; 
Назирова Гўзал Маликовна педагогика фанлар боъйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Йетакчи ташкилот: Гулистон давлат университети
Диссертация йоъналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади мактабгача таълим ташкилотларида интегратив ёндашув асосида болаларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача та`лим ташкилотларида тайёрлов гуруҳи тарбияланувчиларининг коммуникатив компетенсиясини интегратив ёндашув асосида ривожлантириш босқичлари ва тамойиллари ҳамда коърсаткичлари амалий-когнитив коъникмаларини шакллантиришнинг ижодий муҳитини оъзаро алоқадорлиги ҳамда мулоқот усуллари конструктивлиги даражаси муштараклигини педагогик тамойилларига устувор боғлиқлигини таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
мактабга тайёрлов ёшидаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини интегратив ёндашув асосида ривожлантириш боъйича “Мен дунёни яратаман” номли вариатив оъқув-услубий дастури ишлаб чиқилган ва дидактик та`миноти болаларни коммуникатив - ижодий фаолиятга тайёрлаш жараёни анимацион-овозли ҳамда оъз-оъзини намоён қилишга доир жамоавий топшириқларнинг комбинациялашган вариантларини ташкил етиш ва мулоқот кўникмаларининг самарадорлигини баҳолаш коърсаткичларига уйғун мослаштириш натижасида аниқлаштирилган;
мактабгача таълим ташкилотларида тайёрлов гуруҳи тарбияланувчиларини коммуникатив компетенсиясини интегратив ёндашув формуласи асосида “Aқл ва қўл”(“Браин анд ҳанд” аcтивитй), “Кашф қилиш” (“Дисcоверй аcтивитй”), Aнимацион (“Aрт скетчинг”), “Ўзини намоён қилиш”(“Селф пресентатион”) ривожлантиришнинг педагогик модели болаларни коммуникатив фаолиятга тайёргарлик даражасини ифодаловчи йўналишлар таркиби оъзини – оъзи ривожлантириш, муваффақиятини кўрсата олишга ёрдам берадиган мулоқот воситаларини шакллантириш асосида такомиллаштирилган;
мактабга тайёрлов ёшидаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини СТЕAМ - таълим технологияси асосида “Интервю”, “Севимли мултфилм қаҳрамоним”, “Ўзингни кўрсат”, “Ёрдам бер”, “Мен ва Биз” инновацион усуллари болаларни ижодий коммуникатив фаолиятга тайёрлаш самарадорлиги олдиндан кузатиш-лойиҳалаштириш, йўналтириш, мувофиқлаштириш, овозлаштириш ва ахборот-таҳлил каби коммуникатив функсияларини татбиқ етиш ва анимацион фаолиятни амалга оширишда мақсадли параметрларга еришиш каби мезонларини киритиш орқали такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Мактабгача таълим ташкилотларида интегратив ёндашув асосида болаларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантириш юзасидан олиб борилган тадқиқот натижалари асосида:
мактабга тайёрлов ёшидаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини интегратив ёндашув асосида ривожлантиришга оид таклиф ва тавсиялардан “Мактабгача ёшдаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини шакллантириш методикаси”, “Мактабгача таълимда СТЕAМ технологиялари”, “Мактабгача таълимда СТЕAМ технологияси ва коммуникатив компетенсия интеграцияси” оъқув қоълланмалари мазмунини бойитишда фойдаланилган (Ўзбекистон республикаси олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2022-йил 9-сентабрдаги 302-сонли буйруғига асосан ўқув адабиётининг нашр рухсатномаси, рўйхатга олиш рақами 302-0673, Оъзбекистон Республикаси Мактабгача таълим вазирлигининг 2021-йил 10-мартдаги 02-02/2-714-сон маълумотномаси). Мазкур илмий-методик тавсиялар асосида мактабгача таълим ташкилотларида тайёрлов гуруҳи тарбияланувчиларининг коммуникатив компетенсияси ривожланишига методик имконият яратилган, бу еса мактабгача ёшдаги болаларнинг коммуникативлик даражасини оъсишига хизмат қилган;
мактабга тайёрлов ёшидаги болаларнинг коммуникатив компетенсияларини ривожлантириш юзасидан амалий тавсиялар Сирдарё вилоятидаги “Қувонч” номли ва Тошкент шаҳридаги 371- давлат мактабгача таълим ташкилотлари амалиётига “Мен дунёни яратаман” болалар мултистудия дастури мазмунини ишлаб чиқишда ва тажриба-синов жараёнида фойдаланилган (Оъзбекистон Республикаси Мактабгача таълим вазирлигининг 2021-йил 10-мартдаги 02-02/2-714-сон маълумотномаси). Ушбу таклиф ва тавсиялар асосида мактабгача катта ёшдаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантириш методикаси такомиллаштирилган;
мактабгача таълим ташкилотларида интегратив ёндашув асосида коммуникатив жараённи ташкил етишда болаларнинг коммуникатив компетенсиясини ривожлантиришга доир тавсиялар Тошкент вилоятидаги 17-, 14-, Сирдарё вилоятидаги 19-, “Қувонч” номли ва Тошкент шаҳридаги 371-, 605-, 455- давлат мактабгача таълим ташкилотлари амалиётига жорий етилган (Оъзбекистон Республикаси Мактабгача таълим вазирлигининг 2021-йил 10-мартдаги 02-02/2-714-сон маълумотномаси). Натижада мактабгача катта ёшдаги болаларнинг коммуникатив компетенсиясини интегратив ёндашув асосида ривожлантиришнинг педагогик тизими такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish