Sayt test rejimida ishlamoqda

Хошимова Шоира Сафаровнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертасияси ҳимояси ҳақида эълон

И. Умумий маълумотлар.
Диссертасия мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув асосида ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникасия компетенсияларини ривожлантириш методикаси (Йер усти транспорт тизимлари ва уларнинг експлуатасияси таълим йўналиши мисолида)”, 13.00.02–“Талим ва тарбия назарияси ва методикаси” (техника) (педагогика фанлари).
Диссертасия мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.1.PhD/Ped859.
Илмий раҳбар: Ҳамидов Жалил Aбдурасулович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертасия бажарилган муассаса номи: Жиззах политехника институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи, ИК рақами: Жиззах политехника институти, PhD.03/30.06.2020.Т.115.01.
Расмий оппонентлар: Муслимов Нарзулла Aлиханович, педагогика фанлари доктори, профессор; Химматиллайев Дўсназар Омонович, педагогика фанлари доктори, профессор.
Йетакчи ташкилот: Бухоро муҳандислик-технологя институти.
Диссертасия йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади умумкасбий фанларни дифференсиал йондашув асосида оъқитишда талабаларнинг ахборот коммуникацийа компетенсийаларини ривожлантиришдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
техника олий таълим муассасаларида дифференсиал ёндашув орқали талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик-ташкилий, пеадагогик-психологик, предметли-дедактик шарт-шароитлари булутли технологияларга асосланган ресурсли, коммуникатив, ташкилий-бошқарув функсияларни бажарилишини таъминлаш ҳамда дидактик дифференсияга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув орқали ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантиришнинг кластерли моделига асосланган дидактик модели мақсадли, мазмуний, технологик-жараёний ва диагностик-натижавий компонентлар узвийлигида методологик ёндашувлар ва тамойилларни шакллантириш орқали касбий тайёргарликни ривожлантиришнинг педагогик стратегиясини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштирилган;
умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув орқали ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантириш методикаси мобил ва булутли технологияларни умумлаштирувчи техник аппаратни таълим методлари ва педагогик технологиялардан иборат методик аппаратга бирлаштириш ҳамда мобил таълимда (мобил-лойиҳа, мобил-викторина) коммуникантликка устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган;
техника олий таълим муассасаларида дифференсиал ёндашув орқали талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини мотивацион-қадриятий, мазмунли-фаолиятий, тахнологик-жараёний ва коммуникатив компонентларини ривожланганлигининг репродуктив, вариатив ва изланувчанлик даражаларини баҳолаш мезонлари кўп функсияли топшириқлар тизимини ишлаб чиқиш ҳамда ва ўқитишни мобилли моделлаштириш асосида такомиллаштирилган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. “Умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув асосида ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникасия компетенсияларини ривожлантириш методикаси (Йер усти транспорт тизимлари ва уларнинг експлуатасияси таълим йўналиши мисолида)” бўйича ўтказилган тадқиқот натижалари асосида:
техника олий таълим муассасаларида дифференсиал ёндашув орқали талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантиришнинг педагогик-ташкилий, пеадагогик-психологик, предметли-дедактик шарт-шароитлари булутли технологияларга асосланган ресурсли, коммуникатив, ташкилий-бошқарув функсияларни бажарилишини таъминлаш ҳамда дидактик дифференсияга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Ҳаракат хавфсизлигини ташкил етиш” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 17 майдаги 237-сон буйруқ, 237-924 рақамли гувоҳнома). Натижада мазкур ўқув қўлланма талабаларнинг ахборот-коммуникасия компетенсияларини ривожлантиришга хизмат қилган;
умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув орқали ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантиришнинг кластерли моделига асосланган дидактик модели мақсадли, мазмуний, технологик-жараёний ва диагностик-натижавий компонентлар узвийлигида методологик ёндашувлар ва тамойилларни шакллантириш орқали касбий тайёргарликни ривожлантиришнинг педагогик стратегиясини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялардан “Талабаларда ассертив хулқни шакиллантиришнинг ижтимоий-психолог хусусиятлари” (2017-2021)” номли илмий лойиҳани бажаришда фойдаланилган (Олий таълимни ривожлантириш тадқиқотлари ва илғор технологияларни тадбиқ етиш марказининг 2022 йил 15 августдаги 02/01-01-28-сон маълумотномаси). Натижада ишлаб чиқилган дидактик модел талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантиришга хизмат қилган.
умумкасбий фанларни дифференсиал ёндашув орқали ўқитишда талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини ривожлантириш методикасини ҳамда талабаларнинг ахборот коммуникация компетенсияларини мотивацион-қадриятий, мазмунли-фаолиятий, тахнологик-жараёний ва коммуникатив компонентларини ривожланганлигининг репродуктив, вариатив ва изланувчанлик даражаларини баҳолаш мезонларини такомиллаштиришга оид таклифкар “Aвтомобил тарнспортида юкларни ташиш” номли дарслик (Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021 йил 17 мартдаги 106-сон буйруқ, 106-414 рақамли гувоҳнома) мазмунига сингдирилган (Олий таълимни ривожлантириш тадқиқотлари ва илғор технологияларни тадбиқ етиш марказининг 2022 йил 15 августдаги 02/01-01-28-сон маълумотномаси). Натижада мазкур дарслик, ишлаб чиқилган методика ва баҳолаш мезонлар талабаларни ахборот коммуникация компетенсияларни ривожлантиришга ва таълим сифати ва самарадорлигини ошишига хизмат қилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish