Sayt test rejimida ishlamoqda

Карайева Юлдуз Хушбаковнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон


И. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Ўсмирларда егоизм намоён бўлишининг психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2021.4.PhD/P320.
Илмий раҳбар: Байкунусова Гулмира Юлдибаевна, психология фанлари доктори (DSc).
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Aбдурасулов Рустам Aбдураимович, психология фанлари доктори, доцент; Рахимова Индира Игоревна, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Йетакчи ташкилот: Тошкент давлат шарқшунослик университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади ўсмирларда егоизм намоён бўлишининг психологик хусусиятларини аниқлаш ҳамда уни сусайтириш бўйича психокоррексион чора-тадбирларни такомиллаштиришдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ўсмирлик давридаги автономияларнинг дифференсиал намоён бўлишига кўра алтер Егонинг шахсни ўзига емоционал муносабатини кучайиши ва унинг хулққа проексияланиши туфайли катта ва кичик ўсмирларда егоистик установкаларнинг динамик ривожланиши асосланган;
ўсмир хулқ-атворида егоизм намоён бўлишида жинс фарқлари мавжудлигига кўра, шахснинг ўзига интеграл муносабатини синотоник мулоқотга екстроверсия-интроверсия сифатлари негизида интеграцияси туфайли егоистик установкаларнинг шахс хусусиятларига боғлиқлиги далилланган; 
ота-онанинг ўсмир шахсида егоистик установкаларни шаклланишига таъсирига кўра болага емоционал интеграл ёндашувда алътруизмнинг конструктив мулоқотга боғлиқ равишда суст даражада намоён бўлиши туфайли “симбиоз”, “инфантилизация” муносабатларининг устувор характерга ега еканлиги далилланган; 
ўсмирларда егоистик установкаларни бартараф етиш учун емпатия, ижтимоий персепсия, ижтимоий масъулият ҳисларини шакллантириш орқали ахлоқий тушунчаларни реал хулқ билан идентивлигини таъминлаш муҳимлигига кўра алтруистик хулқ ривожланишида рефлексив компонент муҳим аҳамиятга ега еканлиги исботланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Шахсда егоизм намоён бўлишининг психологик хусусиятларини ўрганишга доир олиб борилган илмий тадқиқот натижалари асосида:
ўсмирлик давридаги автономияларнинг дифференсиал намоён бўлишига кўра алтер-Егонинг шахсни ўзига емоционал муносабатини кучайиши ва унинг хулққа проексияланиши туфайли катта ва кичик ўсмирларда егоистик установкаларнинг динамик ривожланиши асосланганлиги ҳақида илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон буйруғига асосан «Онтогенез психологияси ва дифференсиал психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22- декабрдаги 10-сон маълумотномаси). Натижада педагог-психологларнинг ўсмирлик даврида егоизм ривожланишига таъсир етувчи омилларни камайтиришга қаратилган амалий ишлар самарадорлигини такомиллаштиришга еришилган;
ўсмир хулқ-атворида егоизм намоён бўлишида жинс фарқлари мавжудлигига кўра, шахснинг ўзига интеграл муносабатини синотоник мулоқотга екстроверсия-интроверсия сифатлари негизида интеграцияси туфайли егоистик установкаларнинг шахс хусусиятларига боғлиқлиги ҳақидаги илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон буйруғига асосан «Умумий психология» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон маълумотномаси). Мазкур таклифларнинг жорий етилиши натижасида педагог-психологларнинг ўсмир ёшидаги ўқувчиларда егоизмнинг намоён бўлиш шарт-шароитлари ва механизмларини ривожлантиришга оид билимларини бойитиш имконияти пайдо бўлган;
ота-онанинг ўсмир шахсида егоистик установкаларни шаклланишига таъсирига кўра болага емоционал интеграл ёндашувда алътруизмнинг конструктив мулоқотга боғлиқ равишда суст даражада намоён бўлиши туфайли «симбиоз», «инфантилизация» муносабатларининг устувор характерга ега еканлигига оид илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон буйруғига асосан «Оила психологияси» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак педагог-психолог мутахассисларни оилада ота-она-бола муносабатлари психологиясига оид ўқув машғулотлари мазмунини такомиллаштиришга еришилган;
ўсмирларда егоистик установкаларни бартараф етиш учун емпатия, ижтимоий персепсия, ижтимоий масъулият ҳисларини шакллантириш ўқали ахлоқий тушунчаларни реал хулқ билан идентивлигини таъминлаш муҳимлигига кўра алътруистик хулқ ривожланишида рефлексив компонет муҳим аҳамиятга ега еканлиги ҳақидаги илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг марказининг 2022- йили 22- декабрдаги 10-сон буйруғига асосан «Консултатив психология ва психокоррексия» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022-йил 22-декабрдаги 10-сон маълумотномаси). Мазкур моделнинг жорий етилиши натижасида бўлажак психолог кадрларнинг «ўсмир ёшидаги ўқувчиларда егоизмликни коррексиялаш» борасидаги амалий кўникмаларини шакллантириш мақсадида «Консултатив психология ва психокоррексия» ўқув фани доирасидаги мавзулар мазмуни ва ўқув услубий мажмуа такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish