Sayt test rejimida ishlamoqda

Пармонов Бобир Еркиновичнинг 
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида еълон

И. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри: «Мактабгача ёшдаги болаларда ахлоқий тушунчалар шаклланишининг психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2022.3.PhD/P420.
Илмий раҳбарнинг Ф.И.Ш., илмий даражаси ва унвони: Халимова Машрабой Вахидовна, психология фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Aндижон давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Aбдурасулов Рустам Aбдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Раҳимова Индира Игоревна, психология фанлари номзоди, доцент.
Йетакчи ташкилот: Тошкент давлат шарқшунослик университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
ИИ. Тадқиқотнинг мақсади мактабгача ёшдаги болаларда ахлоқий тушунчалар шаклланишининг психологик хусусиятларини аниқлаш орқали зарур таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
ИИИ. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
мактабгача ёшдаги болалар хулқ-атворидаги сензитивлик таъсирида «меҳрибонлик», «емпатиявий йўналганлик»ни психологик тайёрликнинг конатив соҳасига интеграцияси туфайли, ахлоқий ҳаракатлардаги ҳиссий компонентнинг устувор ривожланиши далилланган; 
боланинг ҳулқий тузилмасини шаклланишига оммавий ахборот воситаларининг таъсири натижасида ижтимоий персепсиянинг «идентификация», «емпатия», «проексиялаш» хусусиятларини адаптив намоён бўлишига кўра, ахлоқий тушунчаларнинг ҳиссий-когнитив соҳага интегратив ривожланиши далилланган; 
боланинг ахлоқий тушунчаларини шаклланишида оиладаги «қабул қилиш», «симбиоз» усуллари емоционал фонда ифодаланишига кўра, ота-она бола мулоқотидаги ҳамкорлик услубининг доминант еканлиги асосланган;
мактабгача ёшдаги болаларнинг ахлоқий тушунчаларини «етакчи фаолият» негизида шаклланиши учун «сюжетли ўйинлар», «анимацион филмлар»да ахлоқий когницияларнинг ҳиссий проексиялаш жиҳатини емпатиявий кучайиши туфайли, ролли ахлоқий дилеммаларни қўллаш муҳимлиги асосланган.
ИВ. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Мактабгача ёшдаги болаларда ахлоқий тушунчалар шаклланишининг психологик хусусиятлари юзасидан олинган илмий тадқиқот натижалари асосида:
мактабгача ёшдаги болалар хулқ-атворидаги сензитивлик таъсирида «меҳрибонлик», «емпатиявий йўналганлик»ни психологик тайёрликнинг конатив соҳасига интеграцияси туфайли, ахлоқий ҳаракатлардаги ҳиссий компонентнинг устувор ривожланиши далилланганлигига доир таклифлари Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув - илмий Марказининг 2022 йил 07 декабрдаги ПМ–25-сонли буйруғига асосан «Онтогенез психологияси» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий Марказининг 2022 йил 24 декабрдаги ПМ-25-сон маълумотномаси). Натижада, таълим соҳаси учун тайёрланадиган психологларнинг мактабгача ёшдаги болаларда ахлоқий тушунчалар шакллантириш бўйича ривожлантирувчи ишларини ташкил етишнинг намунавий режаси ишлаб чиқилган;
боланинг ҳулқий тузилмасини шаклланишига оммавий ахборот воситаларининг таъсири натижасида ижтимоий персепсиянинг «идентификация», «емпатия», «проексиялаш» хусусиятларини адаптив намоён бўлишигага кўра, ахлоқий тушунчаларнинг ҳиссий-когнитив соҳага интегратив ривожланишига оид илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети қошидаги Психология ўқув - илмий Марказининг 2022 йил 07 декабрдаги ПМ – 25 - сонли буйруғига асосан «Онтогенез психологияси» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий Марказининг 2022 йил 24 декабрдаги ПМ - 25-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак педагог-психолог мутахассисларни оилада «ота-она – бола» муносабатлари психологиясига оид ўқув машғулотлари мазмунини такомиллаштиришга еришилган;
боланинг ахлоқий тушунчаларини шаклланишида оиладаги «қабул қилиш», «симбиоз» усуллари емоционал фонда ифодаланишига кўра, ота-она бола мулоқотидаги ҳамкорлик услубининг доминант еканлиги асосланганлигига оид оид илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2022 йил 07 декабрдаги ПМ – 25-сонли буйруғига асосан «Оила психологияси» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022 йил 24 декабрдаги ПМ – 25-сон маълумотномаси). Натижада бўлажак педагог-психолог мутахассисларни оилада «ота-она – бола» муносабатлари психологиясига оид ўқув машғулотлари мазмунини такомиллаштиришга еришилган;
мактабгача ёшдаги болаларнинг ахлоқий тушунчаларини «етакчи фаолият» негизида шаклланиши учун «сюжетли ўйинлар», «анимацион филмлар»да ахлоқий когницияларнинг ҳиссий проексиялаш жиҳатини емпатиявий кучайиши туфайли, ролли ахлоқий дилеммаларни қўллаш муҳимлигига оид илмий хулосалар Тошкент давлат педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг марказининг 2022 йил 07 декабрдаги ПМ – 25-сонли буйруғига асосан «Консултатив психология ва психокоррексия» модулига киритилган (Психология ўқув-илмий марказининг 2022 йил 24 декабрдаги ПМ – 25-сон маълумотномаси). Мазкур моделнинг жорий етилиши натижасида бўлажак психолог кадрларнинг мактабгача ёшдаги болаларда ахлоқий тушунчаларни ривожлантириш, борасидаги амалий кўникмаларини шакллантириш мақсадида «Консултатив психология ва психокоррексия» ўқув фани доирасидаги мавзулар мазмуни ва ўқув услубий мажмуа такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish