Sayt test rejimida ishlamoqda

Солиев Ойбек Фарходжоновичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида еълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлигини ривожлантириш”, 13.00.01 - Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2020.2.PhD/Ped556.
Илмий раҳбар: Aбдуллаева Барно Сайфутдиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Хакимова Мухаббат Файзиевна,  педагогика фанлари доктори, профессор; Aллаяров Aршаф Даулетниязович, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ташкилотчилик компетенлигини ривожлантириш бўйича таклифлар ишлаб чиқиш.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
    тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлиги педагогик интерференсия феноменларини фаоллаштириш, предметли-алгоритмли топшириқлар вариативлиги ҳамда ностандарт йечимларни излаш кўникмаларини ривожлантирувчи таълим мақсадларининг мазмунига кўра босқичма-босқич интенсивлаштириш асосида такомиллаштирилган; 
    тингловчиларнинг ташкилотчилик сифатлари еврологик фикрлашни шакллантиришга йўналтирилган дидактик-мантиқий машқларни ишлаб чиқиш ҳамда ривожлантирувчи-мантиқий хулосалардан фойдаланиш кўникмасини  ўқув-билиш фаолияти хусусиятларига кўра праксеологик ривожлантириш асосида такомиллаштирилган;
    тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлиги технологиялари касбий билимларни оширишга бўлган доимий еҳтиёжни белгилаб берувчи сабаб-қадрият муносабатларнинг  валидлигини белгилаш, таълим субектлари фаоллигини продуктивлигини ва когнитивлигини  ошириш ҳамда таълимий салоҳиятдан фойдаланиш продуктивлигини барқарор ошириш асосида такомиллаштирилган;
    малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлигини ривожлантириш модели шахслараро муносабатлар ва ахборот воситаларининг касбий ривожланишга таъсири натижалари вариативлигини факторли таҳлил натижаларига кўра ижодий фаолиятга йўналтирилган билимлар билан интеграциялаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлигини ривожлантириш бўйича олинган тадқиқот натижалари асосида:
тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлиги педагогик интерференсия феноменларини фаоллаштириш, предметли-алгоритмли топшириқлар вариативлиги ҳамда ностандарт йечимларни излаш кўникмаларини ривожлантирувчи таълим мақсадларининг мазмунига кўра босқичма-босқич интенсивлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Педагогнинг касбий компетентлиги ва маҳорати” номли ўқув қўлланма мамунига сингдирилган  (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октабрдаги 522-сонли буйруғи асосида берилган 522-094-сонли нашр рухсатномаси). Натижада тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлигини ўқитиш технологиялари воситасида ривожлантиришнинг педагогик имкониятларини аниқлаш имкони кенгайтирилган. тингловчиларнинг ташкилотчилик сифатлари еврологик фикрлашни шакллантиришга йўналтирилган дидактик-мантиқий машқларни ишлаб чиқиш ҳамда ривожлантирувчи-мантиқий хулосалардан фойдаланиш кўникмасини  ўқув-билиш фаолияти хусусиятларига кўра праксеологик ривожлантириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Педагогнинг касбий компетентлиги ва маҳорати” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган  (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октабрдаги 522-сонли буйруғи асосида берилган 522-094-сонли  нашр рухсатномаси). Натижада малака ошириш жараёнида турли методлардан фойдаланиш бўйича дидактик таъминотни такомиллаштиришга еришилган. 
тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлиги технологиялари касбий билимларни оширишга бўлган доимий еҳтиёжни белгилаб берувчи сабаб-қадрият муносабатларнинг  валидлигини белгилаш, таълим субектлари фаоллигини продуктивлигини ва когнитивлигини  ошириш ҳамда таълимий салоҳиятдан фойдаланиш продуктивлигини барқарор ошириш асосида такомиллаштиришга оидтавсиялар “Педагогнинг касбий компетентлиги ва маҳорати” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган  (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октабрдаги 522-сонли буйруғи асосида берилган 522-094-сонли  нашр рухсатномаси). Натижада малака ошириш технологияларини ресурслар билан таъминлашнинг консептуал асослари, ташкилий масалаларига креатив ёндашиш тамойилларини ривожлантиришга шароит яратилган;
малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг ташкилотчилик компетентлигини ривожлантириш модели шахслараро муносабатлар ва ахборот воситаларининг касбий ривожланишга таъсири натижалари вариативлигини факторли таҳлил натижаларига кўра ижодий фаолиятга йўналтирилган билимлар билан интеграциялаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Педагогнинг касбий компетентлиги ва маҳорати” номли ўқув қўлланма ишлаб чиқилган  (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2020 йил 6 октабрдаги 522-сонли буйруғи асосида берилган 522-094-сонли  нашр рухсатномаси). Натижада малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг  ташкилотчилик компетентлигини ривожлантириш имкони оширилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish