Sayt test rejimida ishlamoqda

Maxmudov Shokir Kamolovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): Talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berish texnologiyalarini takomillashtirish, 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2021.3.PhD/Ped2689.
Ilmiy rahbar: Xudayqulov Xol Jumaevich, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Termiz davlat universiteti, PhD.03/30.12.2019.Ped.78.03.
Rasmiy opponentlar: Olimov Shirinboy Sharopovich, pedagogika fanlari doktori, professor; Shomirzaev Maxmadmurod Xuramovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent. 
Etakchi tashkilot: Qarshi davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berish texnologiyalarini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
    talabalarning ijtimoiylashuvida ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni takomillashtirishning asosiy vazifalarini  fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiyalashni  anglash, ma’naviy-pedagogik hamkorlik usullarini emotsional-motivatsion, informatsion komponentlar orqali munosabatlarga kirishish darajalari  tuzilmasi aniqlashtirilgan;
    talabalarning ijtimoiylashuvida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishning shakllari va samarali usullari aniqlanib, ma’naviy-huquqiy tarbiya berish motivlarini takomillashtirish orqali talaba shaxsining komillik jarayonining nazariy bilimlarni o‘zlashtirishga doir ob’ektiv va sub’ektiv, ijodiy va shaxsiy kompetentlikni, emotsional barqarorlik vositalarni rivojlantirish mexanizmlari boyitilgan;
     pedagogik yondashishni shartli ifoda etuvchi loyihalash, ijtimoiy-madaniy va huquqiy  jarayonlarni rivojlantirish tendensiyalarini zamonaviy ta’lim–tarbiya talablari darajasida pedagogik-psixologik xususiyatlarini aniqlashtirish orqali baholash mezonlari va ko‘rsatgichlari takomillashtirilgan;
    talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishda  ma’naviy-huquqiy pedagogik faoliyatni tashkil etishga doir interfaol usullar  metodologik bilimlarni mustaqil o‘zlashtirish imkoniyatlarini jamoatchilik institutlari hamkorligida  kengaytirish, talabada improvizatsion faoliyat uyg‘unlik dinamikasini ta’minlashga xizmat qiluvchi integrativ blok-modulli tuzilmani joriy etish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni takomillashtirish bo‘yicha olingan natijalar asosida:
talabalarning ijtimoiylashuvida  ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni takomillashtirishning asosiy vazifalarini  fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiyalashni  anglash,  ma’naviy-pedagogik hamkorlik usullarini emotsional-motivatsion, informatsion komponentlar orqali munosabatlarga kirishish darajalari  tuzilmasi aniqlashtirishga  doir amaliy taklif va tavsiyalardan  O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining «Yoshlarga oid davlat siyosatini ro‘yobga chiqarishda ommaviy axborot vositalarining ishtirok etishi», jumladan, «Yoshlarning jamiyat hayotidagi roli va faolligini oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar rejasi»ni ishlab chiqishda Evropa Ittifoqining ERASMUS+ dacturi loyihaci doiracida 2016-2019-yillarda bajarilgan 574099-EPP-1-2016-1-IT-EPPKA2-CBHE-SP “Oliy ta’lim cohacida potensialni rivojlantirish yo‘nalishidagi PAWER – Hududlararo mobillikni yo‘lga qo‘yish va bu borada dolzarblik, cifat hamda tenglikni ta’minlash  mavzucidagi grant loyihacidan foydalanilgan (Termiz davlat universitetining 2022 yil 4 martdagi 03-01/143-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning ijtimoiylashuvida ma’naviy-huquqiy tarbiyani takomillashtirish jihatlarini ochib berishga xizmat qilgan;
    talabalarning ijtimoiylashuvida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni shakllari va samarali usullarini aniqlab, ma’naviy-huquqiy tarbiya berish motivlarini takomillashtirish orqali talaba shaxsining komillik jarayonining nazariy bilimlarni o‘zlashtirishga doir ob’ektiv va sub’ektiv, ijodiy va shaxsiy kompetentlikni, emotsional barqarorlik vositalarni rivojlantirish mexanizmlarini ta’minlovchi tashkiliy-funksional modelidan talabalarni pedagogik funksiyalarini oshirish, yoshlar ma’naviyatini rivojlantirish, yoshlar orasida axborot xavfsizligini ta’minlashda Termiz davlat univerciteti ilmiy-tadqiqot ishlari rejacining 2019-2020 yillarda bajarilgan №AIF-2/19 “O‘zbekictonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari acocida oliy ta’lim tizimida macofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyacini ishlab chiqish”  mavzucidagi amaliy loyihacidan foydalanilgan (Termiz davlat universitetining 2022 yil 4 martdagi 03-01/143-son ma’lumotnomasi).  Natijada, talabaning ijtimoiylashuvida ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni shakllantirishning amaliy-texnologik tizimi orqali samaradorligini oshirishga  erishilgan;
    pedagogik yondashishni   shartli ifoda etuvchi loyihalash, ijtimoiy-madaniy va huquqiy  jarayonlarni rivojlantirish tendensiyalarini zamonaviy ta’lim–tarbiya talablari darajasida pedagogik-psixologik xususiyatlarini aniqlashtirish  orqali baholash mezonlari va ko‘rsatgichlari takomillashtirishda talabalarning madaniy-ma’rifiy tadbirlar samaradorligini oshirishga doir takliflardan Termiz davlat univerciteti ilmiy-tadqiqot ishlari rejacining 2019-2020 yillarda bajarilgan №AIF-2/19 “O‘zbekictonda zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalari acocida oliy ta’lim tizimida macofaviy ta’limni tashkil etish modeli va texnologiyacini ishlab chiqish”  mavzucidagi amaliy loyihacidan foydalanilgan (Termiz davlat universitetining 2022 yil 4 martdagi 03-01/143-son ma’lumotnomasi).   Natijada, talabaning ijtimoiylashuvida fuqarolarga mos  ma’naviy-huquqiy tarbiya berishni texnologiyasini rivojlanganligini baholash samaradorligini oshirishga erishilgan;
talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishda  ma’naviy-huquqiy pedagogik faoliyatni tashkil etishga doir interfaol usullar  metodologik bilimlarni mustaqil o‘zlashtirish imkoniyatlarini jamoatchilik institutlari hamkorligida kengaytirish, talabada improvizatsion faoliyat uyg‘unlik dinamikasini ta’minlashga xizmat qiluvchi integrativ blok-modulli tuzilmani joriy etish asosida takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalaridan O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining «Yoshlarga oid davlat siyosatini ro‘yobga chiqarishda ommaviy axborot vositalarining ishtirok etishi», jumladan, «Yoshlarning jamiyat hayotidagi roli va faolligini oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar rejasi»ni ishlab chiqishda  Evropa Ittifoqining ERASMUS+ dacturi loyihaci doiracida 2016-2019-yillarda bajarilgan 574099-EPP-1-2016-1-IT-EPPKA2-CBHE-SP “Oliy ta’lim cohacida potensialni rivojlantirish yo‘nalishidagi PAWER – Hududlararo mobillikni yo‘lga qo‘yish va bu borada dolzarblik, cifat hamda tenglikni ta’minlash  mavzucidagi grant loyihacidan foydalanilgan (Termiz davlat universitetining 2022 yil 4 martdagi 03-01/143-son ma’lumotnomasi). Natijada, talabalarning ijtimoiylashuvi jarayonida fuqarolarga mos ma’naviy-huquqiy tarbiya berishda  metodologik bilimlarni mustaqil o‘zlashtirish imkoniyatlarini jamoatchilik institutlari hamkorligida  kengaytirishga erishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish