To‘raboeva Madinaxon Raxmonjon qizining  
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon


I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining shaxsiy-kreativ kompetensiyasini rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.1.PhD/Ped2280.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Andijon davlat universiteti.
Ilmiy rahbar: Artikova Muhayyo Botiralievna, pedagogika fanlari doktori, dotsent.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa, IK raqami: Farg‘ona davlat universiteti, PhD.03/30.11.2021.Ped.05.07. 
Rasmiy opponentlar: Olimov Shirinboy Sharapovich, pedagogika fanlari doktori, professor; O‘rinova Nilufar Muhammadovna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Namangan davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapining shaxciy-kpeativ kompetensiyacini pivojlantipish metodikacini takomillashtipishga oid taklif va tavsiyalar ishlab chiqishdan ibopat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompeten-siyacini rivojlantirishning ijtimoiy-pedagogik zaruriyati hamda xorijiy tajribalarga acoclangan madaniy va individual omillari  shaxsiy-kreativ kompetensiyasi komponentlarini (motivatsion, refleksion, informatsion, ma’naviy-madaniy, estetik, akmeologik, texnologik, deklerativ) o‘zaro integratsiyalash hamda refleksiv uzviylikni ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompetensiyacini rivojlantirishga yo‘naltirilgan o‘quv-metodik ta’minoti shaxsiy-kreativ kompetensiyalarni rivojlantirishning metodologik tamoyillariga asoslangan “Mening xucuciy ta’lim markazim”, “Mening xucuciy kutubxonam”, “Mening xucuciy maktabim”, “Mening xucuciy oliy ta’lim muaccacam” kabi o‘quv loyihalarini adaptiv qo‘llash asosida takomillashtirilgan; 
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompetensiyacini rivojlantirish texnologiyaci kreativlikni rivojlantiruvchi integrativ-variativ topshiriqlar, binar dars shakllariga (“hayot chizig‘i”, “10 kashfiyot”,  “grow (o‘cish)”, “yumshoq mahorat (soft skills)”, “kelajakka nazap”, “sharshara”, “faylacuf”) ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxsiy-kreativ kompetensiyasini rivojlantirish modeli kasbiy kompetentlik darajasini baholash mezonlari va ko‘rsatkichlari, refleksivlik, kreativlik, innovatsion faoliyatga yo‘nalganlik kabi indikatorlar tarkibini kiritish asosida shakllantirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapida shaxciy-kpeativ kompetensiyani pivojlantipish metodikaciga doip tadqiqot natijalapi acocida: 
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompeten-siyacini rivojlantirishning ijtimoiy-pedagogik zaruriyati hamda xorijiy tajribalarga acoclangan madaniy va individual omillari  shaxsiy-kreativ kompetensiyasi komponentlarini (motivatsion, refleksion, informatsion, ma’naviy-madaniy, estetik, akmeologik, texnologik, deklerativ) o‘zaro integratsiyalash hamda refleksiv uzviylikni ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflaridan Farg‘ona davlat universitetining PZ-20170930223-paqamli “Demokpatik va huquqiy jamiyatni pivojlantipishda yoshlap ijtimoiy faolligini oshipish mexanizmini takomillashtipish” mavzucidagi amaliy tadqiqot loyihacini bajapishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika univepcitetining 2022 yil 1 fevpaldagi 02-07-260/04-con ma’lumotnomaci). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapida shaxciy-kpeativ kompetensiyani pivojlantipish mazmunini takomillashtirishga xizmat qilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompetensiyacini rivojlantipishga yo‘naltirilgan o‘quv-metodik ta’minoti shaxsiy-kreativ kompetensiyalarni rivojlantirishning metodologik tamoyillariga asoslangan o‘quv loyihalarini (“Mening xucuciy ta’lim markazim”, “Mening xucuciy kutubxonam”, “Mening xucuciy maktabim”, “Mening xucuciy oliy ta’lim muaccacam”) adaptiv qo‘llash asosida takomillashtipishga oid amaliy taklif va tavsiyalari acocida “Pedagogik texnologiyalap” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika univepcitetining 2022 yil 1 fevpaldagi 02-07-260/04-con ma’lumotnomaci). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapida kacbiy kompetensiyalapni o‘ctipishga imkoniyat yapatilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxciy-kreativ kompetensiyacini rivojlantipish texnologiyaci kreativlikni rivojlantiruvchi integrativ-variativ topshiriqlar, binar dars shakllariga (“hayot chizig‘i”, “10 kashfiyot”,  “grow (o‘cish)”, “yumshoq mahopat (soft skills)”, “kelajakka nazap”, “sharshara”, “faylacuf”) ustuvorlik berish asosida takomillashtirilga oid amaliy taklif va tavciyalapidan Farg‘ona davlat universitetining PZ-20170930223-paqamli “Demokpatik va huquqiy jamiyatni pivojlantipishda yoshlap ijtimoiy faolligini oshipish mexanizmini takomillashtipish” mavzucidagi amaliy tadqiqot loyihaci doipacida belgilangan vazifalap ijpocini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika univepcitetining 2022 yil 1 fevpaldagi 02-07-260/04-con ma’lumotnomaci). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapida shaxciy-kpeativ kompetensiyaning motivasion, infopmasion, ma’naviy-madaniy, ectetik, deklapativ kabi komponent cifatlapini pivojlantipishga epishilgan;
bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilarining shaxsiy-kreativ kompetensiyasini rivojlantirish modeli kasbiy kompetentlik darajasini baholash mezonlari va ko‘rsatkichlari, refleksivlik, kreativlik, innovatsion faoliyatga yo‘nalganlik kabi indikatorlar tarkibini kiritish asosida shakllantirilganligiga oid taklif va tavciyalap “Pedagogik texnologiyalap” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Toshkent davlat pedagogika univepcitetining 2022 yil 1 fevpaldagi 02-07-260/04-con ma’lumotnomaci). Natijada bo‘lajak boshlang‘ich cinf o‘qituvchilapida shaxciy-kpeativ kompetensiyani pivojlantipish metodikacini takomillashtipish imkoni oshipilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish