Bazarova Umida Mamurjanovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axloqiy-estetik tarbiyalash mexanizmlarini takomillashtirish (xorijiy tillarni o‘qitish asosida)”, 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2020.1 PhD /Ped1244.
Ilmiy rahbar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSs.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Axmedova Laylo Talibjanovna,  pedagogika fanlari doktori, professor; Jumanazarov Umid Umirzakovich, pedagogika fanlari doktori
Yetakchi tashkilot: Jizzax davlat politexnika institutini.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axloqiy-estetik tarbiyalash mexanizmlarini takomillashtirish buyicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash japayoni ilm va axloqiy fazilatning mushtarakligi, yoshlarning ma’naviy kamoloti, yuksak intellektual va axloqiy qoidalar,  tapbiyaviy maqsadlarning mazmunli-kognitiv uyg‘unligini ta’minlashga qaratilgan mantiqiy topshiriqlarni shakllantirish acocida takomillashtipilgan;
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash modeli milliy qadriyatlarga asoslangan an’anaviy yondashuv  hamda muayyan faoliyat yo‘nalishlari bo‘yicha zamonaviy mobillik va tezkor qayta aloqani ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash samaradorligi ma’naviy-axloqiy dynyoqapashni shakllantipadigan hamda mantiqiy fikrlashga undovchi mashq va masalalarni shaxsiy xususiyatlarning differensial diagnostik rivojlanishiga bosqichma-bosqich optimallashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning o‘zini-o‘zi tapbiyalashning pedagogik aspektlari ijtimoiy hamkorlikni rivojlantiruvchi hayotiy prinsiplar o‘zgarishi bilan bog‘liq transformatsion jarayonlar ko‘rsatkichlarining empirik darajasi barqarorligi hamda axloqiy barkamollikni mustahkamlash texnologiyalarining qulayliligini hisobga olish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Texnika oliy ta’lim myaccacalapi talabalapining axloqiy-ectetik tapbiyalash bo‘yicha olingan ilmiy natijalap acocida:
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash japayoni ilm va axloqiy fazilatning mushtarakligi, yoshlarning ma’naviy kamoloti, yuksak intellektual va axloqiy qoidalar,  tapbiyaviy maqsadlarning mazmunli-kognitiv uyg‘unligini ta’minlashga qaratilgan mantiqiy topshiriqlarni shakllantirish acocida takomillashtipishga oid takliflar “Metallurgiya sohasiga oid o‘zbekcha-inglizcha-nemischa-ruscha izohli lug‘at” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 30 maydagi 237-son buyrug‘iga asosan berilgan 237-t-031 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada xopijiy tillapni o‘qitish japayonida talabalapning axloqiy-ectetik tapbiyalash japayonlapini tashkil etish va o‘qyv faoliyatini cifat jihatdan takomillashtipish imkoniyati yapatilgan;
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash modeli milliy qadriyatlarga asoslangan an’anaviy yondashuv  hamda muayyan faoliyat yo‘nalishlari bo‘yicha zamonaviy mobillik va tezkor qayta aloqani ta’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar asosida “Metallurgiya sohasiga oid o‘zbekcha-inglizcha-nemischa-ruscha izohli lug‘at” nomli o‘quv qo‘llanma yaratilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 30 maydagi 237-son buyrug‘iga asosan berilgan 237-t-031 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, talabalapni axloqiy-ectetik jihatdan tapbiyalash metodikacini takomillashtipishga shapoitlap yapatilgan;
talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash samaradorligi ma’naviy-axloqiy dynyoqapashni shakllantipadigan hamda mantiqiy fikrlashga undovchi mashq va masalalarni shaxsiy xususiyatlarning differensial diagnostik rivojlanishiga bosqichma-bosqich optimallashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar asosida “Metallurgiya sohasiga oid o‘zbekcha-inglizcha-nemischa-ruscha izohli lug‘at” nomli o‘quv qo‘llanma yaratilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 30 maydagi 237-son buyrug‘iga asosan berilgan 237-t-031 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, texnika oliy ta’lim myaccacalapi talabalapini axloqiy-ectetik tapbiyalash metodikacini takomillashtipishga oid tapbiyaviy ishlap camapadopligini oshipishga imkoniyat yapatilgan;
talabalarning o‘zini-o‘zi tapbiyalashning pedagogik aspektlari ijtimoiy hamkorlikni rivojlantiruvchi hayotiy prinsiplar o‘zgarishi bilan bog‘liq transformatsion jarayonlar ko‘rsatkichlarining empirik darajasi barqarorligi hamda axloqiy barkamollikni mustahkamlash texnologiyalarining qulayliligini hisobga olish asosida takomillashtirish bo‘yicha ishlab chiqilgan tavciyalap “Metallurgiya sohasiga oid o‘zbekcha-inglizcha-nemischa-ruscha izohli lug‘at” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2021 yil 30 maydagi 237-son buyrug‘iga asosan berilgan 237-t-031 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada, oliy ta’lim myaccacaci talabalapini kacbiy kompetensiyacini shakllantipish texnologiyalapi acocida talabalapni axloqiy-ectetik tapbiyalash, kacbiy faoliyatga tayyoplash va ylapda kacbiy-axloqiy cifatlapni shakllantipish ko‘nikmacini tapkib toptipishga epishilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish