Saidova Lola Shodievnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): «Chuqur kar`erlarni yanada rivojlantirishda kon massasini tashishning maqbul texnologik sxemasini ishlab chiqish», 04.00.10 – Geotexnologiya (ochiq, er osti va qurilish) (texnika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2019.2.PhD/T1082.
Ilmiy rahbar: O‘rinov Sherali Raufovich, texnika fanlari doktori, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi Navoiy bo‘limi.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Navoiy davlat konchilik instituti, DSc.17/30.12.2019.T.06.01.
Rasmiy opponentlar: Umarov Farxodbek Yarkulovich, texnika fanlari doktori, dotsent; Xakimov Shodiboy Ixmatullaevich, texnika fanlari nomzodi.
Yetakchi tashkilot: «Olmaliq kon-metallurgiya kombinati» AJ.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: chuqur kar`erlarning quyi hududida og‘ir yuk tashuvchi avtosamosvallar yordamida kon massasini tashishning maqbul texnologik sxemasini ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
avtosamosvallarning ish samaradorligi yo‘lning qiyaligi, transportning o‘rtacha tezligi hamda kar`er avtomobil transportini rejalashtirish kabi omillarni inobatga olgan holda texnologik transport ishining matematik modeli ishlab chiqilgan;
avtotransportning umumiy hajmiga ta’sir qiluvchi, bu esa o‘z navbatida chuqur kar`er va qazib olinadigan kon massasining hajmiga ta’sir qiluvchi transport bermasining kenglik parametrlari aniqlangan;
ekskavator-avtomobil` kompleksini texnik qayta jihozlashda 180-220 t yuk ko‘tarish quvvatiga ega avtosamosvallar o‘tish va joriy etish ishlari chuqurligini oshirib, uni boshqarish tizimi takomillashtirilgan;
chuqur kar`er gorizontlarida og‘ir yuk ko‘taruvchi avtosamosvallardan foydalangan holda kon massasini tashishning texnologik sxemalarini qo‘llashning maqbul sohasi aniqlangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi.
Chuqur kar`erlarda tashishning maqbul texnologik sxemasini ishlab chiqish bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
transport tizimlarini energetik baholash usuli «Navoiy kon-metallurgiya kombinati» DK Muruntau kar`erida amaliyotga joriy etilgan («Navoiy kon-metallurgiya kombinati» DKning 2020 yil 16 noyabrdagi 02-06-07/12001-son ma’lumotnomasi). Natijada, o‘rtacha masofa 3,73 km transport bilan avtosamasvallar harakati, yuqori og‘irligi o‘rtacha qiyalik 6,1%, 1 km radius 30 m da 3–4 burilishlar yuqori murakkabligi bilan tavsiflanish imkonini bergan;
ekskavator-avtomobil majmuasini texnik qayta jihozlash imkonini beruvchi chuqur kar`erlarning chuqurligini ishlab chiqishda kon massasini tashishning texnologik sxemasi «Navoiy kon-metallurgiya kombinati» DK Muruntau kar`erida amaliyotga joriy etilgan («Navoiy kon-metallurgiya kombinati» DKning 2020 yil 16 noyabrdagi 02-06-07/12001-son ma’lumotnomasi). Natijada, 184,4 m ko‘tarish balandligi va 4,51 km o‘rtacha transport masofasida yoqilg‘ining nisbiy sarfini 92,4 g/tkm tashkil qilish hamda bu davriy oqim texnologiyalarida ishlaydigan konveyr liniyalari hisobga olgan holda rudalarning va qoplama kon jinslarining samarali harakatini energetik rejalashtirish imkonini bergan.