Бозоров Абдусодиқ Абдурайимович
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Профессор-ўқитувчилар психик ҳолатинининг касбий ривожланиш динамикасига таъсири”, 19.00.01 – Психология тарихи ва назарияси. Умумий психология. Шахс психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2025.2.PhD/P1239.
Илмий раҳбар: Шамшетова Анжим Карамиддиновна, Пихология фанлари доктори (DSc), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий педагогика  университети 
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Қодиров Камолиддин Ботирович, психология фанлари доктори, профессор;  Абдуллаева Шоира Ҳамидовна, психология фанлари доктори, профессор.
Етакчи ташкилот: Бухоро давлат университети
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: олий таълим муассасалари профессор–ўқитувчилари психик ҳолатининг касбий ривожланиш динамикасига таъсирини ўрганиш ҳамда  психологик амалий тавсиялар ишлаб чиқиш.  
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги: 
педагогик фаолиятнинг ўзига хос жиҳатларига кўра ўқитувчидаги эмосионал толерантликка боғлиқ ўз устида ишлаш мотивининг динамик намоён бўлиши профессионал ҳамда шахсий ютуқларга нисбатан амбиверт муносабатни шаклланишига олиб келганлиги туфайли шахс индивидуал-типологик хусусиятлари асосида касбий сўниш даражасига векторли таъсир қилувчи хавотирли-депрессив ҳарактердаги психоемоционал омиллар аниқлаштирилган;
профессор-ўқитувчиларнинг фаолиятдан психик сўниш даражаси педагогнинг индивидуал хусусиятларига боғлиқ касбий ривожланиш мотивларини тормозловчи жамоадан ички бегоналашув (деперсонализация) ҳисси мулоқотдан қочиш, ҳиссий беқарорликни юзага келтирганлиги туфайли шахснинг ўзига бўлган профессионал ишончини “шахсий ютуқларни редуксиялаш” асосланган эмосионал интолерантлик орқали пасайишига идентив эканлиги аниқланган;  
профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг фаолиятга салбий таъсири таълим субъектлари ўзидаги интрапсихик зиддиятларни шахслараро муносабатларда аутоагрессив реакция кўринишида дифференциал ифодалашига кўра низоли вазиятларда ҳамкорлик позисиясининг ижтимоий кутувларга мослашиш кўникмаси орқали копинг хулқни пассив стратегиясига интегратив намоён бўлиши билан боғлиқ эканлиги далилланган;
профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг касбий ривожланиш динамикасига таъсирини психологик модели ички эмоционал ҳолатларни хулқ-атвордаги ифодаси касбий функсионалликнинг адаптация, профессионал шаклланиш ва турғунлик босқичларида ўзига хос тарзда намоён бўлишига кўра “хулқ-атворнинг фаолиятга мослашувчанлиги” компонентини педагог профессиограммасида эмоционал толерантликка интегратив қўллаш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: Профессор-ўқитувчилар психик ҳолатинининг касбий ривожланиш динамикасига таъсири масалаларини тадқиқи қилиш асосида: 
педагогик фаолиятнинг ўзига хос жиҳатларига кўра ўқитувчидаги эмосионал толерантликка боғлиқ ўз устида ишлаш мотивининг динамик намоён бўлиши профессионал ҳамда шахсий ютуқларга нисбатан амбиверт муносабатни шаклланишига олиб келганлиги туфайли шахс индивидуал-типологик хусусиятлари асосида касбий сўниш даражасига векторли таъсир қилувчи хавотирли-депрессив ҳарактердаги психоемоционал омиллар аниқлаштирилган натижалар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 9-июлдаги РМ-165 сон буйруғи билан «Касб психологияси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 13-июлдаги РМ-165 а-сон маълумотномаси).  Натижада, педагогик фаолиятнинг ўзига хос жиҳатлари очиб берилган. 
профессор-ўқитувчиларнинг фаолиятдан психик сўниш даражаси педагогнинг индивидуал хусусиятларига боғлиқ касбий ривожланиш мотивларини тормозловчи жамоадан ички бегоналашув (деперсонализация) ҳисси мулоқотдан қочиш, ҳиссий беқарорликни юзага келтирганлиги туфайли шахснинг ўзига бўлган профессионал ишончини “шахсий ютуқларни редуксиялаш” асосланган эмосионал интолерантлик орқали пасайишига идентив эканлиги аниқланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 9-июлдаги РМ-165 сон буйруғи билан «Касб психологияси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 13-июлдаги РМ-165 а-сон маълумотномаси). Натижада, профессор-ўқитувчиларнинг эмоционал чарчоқ ҳолати, деперсонализация ва шахсий ютуқларни камайтирувчи мотивлар бўйича маълумотлар таҳлил қилинган;
профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг фаолиятга салбий таъсири таълим субъектлари ўзидаги интрапсихик зиддиятларни шахслараро муносабатларда аутоагрессив реакция кўринишида дифференциал ифодалашига кўра низоли вазиятларда ҳамкорлик позисиясининг ижтимоий кутувларга мослашиш кўникмаси орқали копинг хулқни пассив стратегиясига интегратив намоён бўлиши билан боғлиқ эканлиги далилланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 9-июлдаги РМ-165 сон буйруғи билан «Касб психологияси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 13-июлдаги РМ-165 а-сон маълумотномаси).   Натижада, профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг фаолиятга салбий таъсири таълим субъектлари ўзидаги интрапсихик зиддиятларни шахслараро муносабатларда аутоагрессив реакция кўринишида дифференциал ифодалашига кўра низоли вазиятларда ҳамкорлик позисиясининг ижтимоий кутувларга мослашиш кўникмаси орқали копинг хулқни пассив стратегиясига интегратив намоён бўлиши очиб берилган;
профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг касбий ривожланиш динамикасига таъсирини психологик модели ички эмоционал ҳолатларни хулқ-атвордаги ифодаси касбий функсионалликнинг адаптация, профессионал шаклланиш ва турғунлик босқичларида ўзига хос тарзда намоён бўлишига кўра “хулқ-атворнинг фаолиятга мослашувчанлиги” компонентини педагог профессиограммасида эмоционал толерантликка интегратив қўллаш асосида такомиллаштирилганлигига оид таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 9-июлдаги РМ-165 сон буйруғи билан «Касб психологияси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Рсихологийа оъқув-илмий марказининг 2024-йил 13-июлдаги РМ-165 а-сон маълумотномаси). Натижада, профессор-ўқитувчилар психик ҳолатининг касбий ривожланиш динамикасига таъсирини психологик модели такимиллаштирилган. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish