Абдусамиев Дилмурод Абдуғани ўғлининг
Педагогика фанлари доктори (DSc) диссертацияси ҳимояси ҳақидаги эълон

I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Акмеологик ёндашув асосида бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг педагогик тизими”, 13.00.01 – Педагогика назарияси. Педагогик таълимотлар тарихи ихтисослиги.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2025.3.DSc/Ped696
Илмий маслаҳатчи: Файзуллаев Турсунбой сиёсий фанлар доктори, профессор
Диссертация бажарилган муассаса номи: Наманган давлат педагогика институти.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи: Наманган давлат педагогика институти, PhD.03/27.09.2024.Ped.184.01
Расмий оппонентлар: Темиров Набижон Собирович, педагогика фанлари доктори, профессор; Артикова Мухайё Ботиралиевна, Андижон давлат педагогика институти профессори, педагогика фанлари доктори; Ходжаев Бегзод Худойбердиевич, Низомий номидаги Ўзбекистон Миллий педагогика университети профессори, педагогика фанлари доктори.
Етакчи ташкилот: Жиззах давлат педагогика университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: акмеологик ёндашув асосида бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг педагогик тизимини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотининг илмий янгилиги:
акмеологик ёндашув асосида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг педагогик-психологик детерминантлари бошланғич синф ўқитувчиларининг профи-академик фаолияти таҳлилига қаратилган интеллектуал ва ижодий ўсиш акме карталарни креатив коллаборация жараёнида ўзини-ўзи ташхислаш устуворлигида қўллаш асосида аниқлаштирилган;
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий ўзини-ўзи англашни ривожлантиришнинг  функсионал модели касбий компетенсиянинг таянч, умумий ва махсус даражаларида идентификациянинг креатив, коммуникатив, мобилизация функсияларини педагогик қадриятларга йўналтирилган прогностик мўлжалда персонал оптималлаштириш асосида такомиллаштирилган; 
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантириш технологиялари ўқитувчиларда ўз-ўзини англаш ва баҳолаш кўникмаларини ҳамкорликка асосланган интерактив жараёнда интенсив шакллантиришга қаратилган аутоген машқларни касбий ривожланиш майдонининг аутокоррексия инструментларида индивидуал мослаштириш асосида такомиллаштирилган; 
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг дидактик таъминоти профи рефлекция траекториясида индивидуал йўналишлари таҳлилини касбий ўсишни таъминлайдиган ижтимоий-эмоционал-ижодий лаборатория топшириқлари билан динамик уйғунлини дидактик контекстда таъминлаш асосида такомиллаштирилган; 
акмеологик ёндашув асосида бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг акмепедагогик тизимини такомиллаштиришга ўқув жараёнида менторлик ва фидбек услубларида браин сторминг ва сторй теллинг техникаларини мобил методик рефлекцияда қўллаш орқали эришилиши далилланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Акмеологик ёндашув асосида бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг педагогик тизими бўйича олинган илмий натижалар асосида:
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг дидактик таъминоти профи рефлекция траекториясида индивидуал йўналишлари таҳлилини касбий ўсишни таъминлайдиган ижтимоий-эмоционал-ижодий лаборатория топшириқлари билан динамик уйғунлини дидактик контекстда таъминлаш асосида такомиллаштиришга қаратилган илмий-методик таклифлар “60110400 – Бошланғич таълим” бакалавриат таълим йўналишининг Малака талаби мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлиги, Олий таълимни ривожлантириш тадқиқотлари марказининг 2025-йил 11-апрелдаги 02/01-01-128-сон малумотномаси). Натижада, бошланғич таълим йўналиши талабаларининг индивидуал касбий ривожланиш траекторияси асосида компетентлик даражасини ошириш ва касбий маҳоратини такомиллаштиришнинг консептуал асослари такомиллаштирилган.
акмеологик ёндашув асосида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг педагогик-психологик детерминантлари бошланғич синф ўқитувчиларининг профи-академик фаолияти таҳлилига қаратилган интеллектуал ва ижодий ўсиш акме карталарни креатив коллаборация жараёнида ўзини-ўзи ташхислаш устуворлигида қўллаш асосида аниқлаштиришга доир таклиф ва тавсиялардан умумтаълим мактаблари бошланғич синф ўқитувчиларнинг касбий фаолиятини сифатли ташкил этиш ҳамда касбий ютуқларини ошириш имкониятлари назарий ва амалий жиҳатдан асосланган (Ўзбекистон Республикаси Мактабгача ва мактаб таълими вазирлиги ҳузуридаги Республика таълим марказининг 2025-йил 27-июндаги 01/11-10-411-сон маълумотномаси). Натижада, бошланғич синф ўқитувчиларида касбий ўзини-ўзи идентификация қилишини ривожлантиришга хизмат қилувчи педагогик шарт-шароитлари бошланғич таълим имкониятларига мос ҳолда аниқлаштирилган.
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий ўзини-ўзи англашни ривожлантиришнинг  функсионал модели касбий компетенсиянинг таянч, умумий ва махсус даражаларида идентификациянинг креатив коммуникатив, мобилизация функсияларини педагогик қадриятларга йўналтирилган прогностик мўлжалда персонал оптималлаштириш асосида такомиллаштиришга доир таклиф ва тавсиялардан Олий таълим муассасаларининг 60110500 – Бошланғич таълим бакалавриат таълим йўналишлари учун “Бошланғич таълим педагогикаси” номли дарслик мазмунига сингдирилган (Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2024-йил 27-декабрдаги №446355-сонли нашр рухсатномаси). Натижада, бошланғич таълим йўналишида таҳсил олаётган талабаларга касбий ўзини-ўзи идентификация қилишнинг назарий асослари, илмий тадқиқот йўналишлари, амалга ошириш ҳақида тушунчага эга бўлиш имконияти таъминланди.
бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантириш технологиялари ўқитувчиларда ўз-ўзини англаш ва баҳолаш кўникмаларини ҳамкорликка асосланган интерактив жараёнда интенсив шакллантиришга қаратилган аутоген машқларни касбий ривожланиш майдонининг аутокоррексия инструментларида индивидуал мослаштириш асосида такомиллаштиришга доир тавсиялардан бошланғич синф ўқитувчиларини тайёрлаш консепсияси мазмуни бойитилган (Низомий номидаги Ўзбекистон Миллий педагогика университетининг 2025-йил 13-июндаги 11-05-3837/4-сон маълумотномаси). Натижада, бошланғич синф ўқитувчилари учун касбий ўзини-ўзи идентификация қилишни ривожлантиришга хизмат қилувчи методик ёндашувлар, дидактик имкониятлар ҳамда ушбу жараённи таъминловчи педагогик тузилма илмий асосда такомиллаштирилди.
акмеологик ёндашув асосида бошланғич синф ўқитувчиларида касбий идентификацияни ривожлантиришнинг акмепедагогик тизимини такомиллаштиришга ўқув жараёнида менторлик ва фидбек услубларида браин сторминг ва сторй теллинг техникаларини мобил методик рефлекцияда қўллаш орқали эришилишини далиллашга доир таклифлардан Ўзбекистон Миллий телерадиокомпаниясининг 2025-йил март ва апрел ойларида эфирга узатилган “Ўзбекистон – 24” ижодий бирлашмаси “Ўзбекистон” телерадиоканали томонидан тайёрлаган “Таълим ва тараққиёт”, “Болалар ва биз”, “Адабий жараён”, “Ўзбекистон ёшлари” номли дастурлар сенарийсини тайёрлашда фойдаланилган (Ўзбекистон Миллий Телерадиокомпанияси «ЎЗБЕКИСТОН 24»  ижодий бирлашмаси» давлат муассасасининг 2025-йил 21-октябрдаги № 05-09-1656-сон сон маълумотномаси). Натижада, бошланғич синф ўқитувчиларида касбий ўзини-ўзи идентификация қилишни касбий қадрият сифатида таркиб топтиришнинг методик асослари такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish