Yo‘ldosheva Iroda Ibodulla qizining
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon
I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Raqamli bank xizmatlarini takomillashtirish yo‘llari”, 08.00.07 – “Moliya, pul muomalasi va kredit”.
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2024.3.PhD/Iqt4439.
Ilmiy rahbar: Saidov Doniyov Abdullaevich, iqtisodiyot fanlari nomzodi, dotsent.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi, IK raqami: Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti, DSc.03/30.12.2019.I.17.01.
Rasmiy opponentlar: Jumaev Nodir Xosiyatovich, iqtisodiyot fanlari doktori, professor; Raxmatov Xasan O‘tkirovichlar, iqtisodiyot fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Samarqand iqtisodiyot va servis instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi: tijorat banklar tomonidan taqdim etilayotgan raqamli bank xizmatlarining hozirgi holatini tadqiq etish va uni takomillashtirishga oid ilmiy va amaliy tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III.Tadqiqotning ilmiy yangiligi quyidagilardan iborat:
raqamli bank xizmatlaridan foydalanuvchi mijozlarning individuallashgan profilini shakllantirish orqali bank kreditlar ajratish jarayonini soddalashtirish asoslab berilgan;
tijorat banklarida raqamli bank xizmatlarini takomillashtirishda mijozlarning gamifikatsiya – motivatsion reyting tizimini yaratish orqali bank depozitlar salmogʻini kamida 15 foizga oshirish ilmiy asoslangan;
raqamli bank xizmatlar sifatini yaxshilash maqsadida bankning zamonaviy bank texnologiyalariga operatsion xarajatlarni har yili kamida 5 foizga oshirib borish orqali optimallashtirish asoslangan;
mijozlarning xohish-istaklari va xatti-harakatlarini real vaqt rejimida baholab ularga raqamli bank xizmatlari ko‘rsatuvchi va ma’lumotlar taqdim etuvchi Online-Location-Services (OLS) xizmatini joriy etish ilmiy asoslangan;
IV.Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Raqamli bank xizmatlarini takomillashtirish yo‘llari bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
raqamli bank xizmatlaridan foydalanuvchi mijozlarning individuallashgan profilini shakllantirish orqali bank kreditlar ajratish jarayonini soddalashtirish taklifi ATB “Aloqabank” amaliyotiga joriy etilgan (2025-yil 6-avgustdagi 05-04/3720-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, berilgan umumiy kreditlar hajmi 2024-yil yanvarga nisbatan 25,7 foizga oshib, 2025-yil yanvarda 12 944 mlrd.so‘m kredit berilgan;
tijorat banklarida raqamli bank xizmatlarini takomillashtirishda mijozlarning gamifikatsiya – motivatsion reyting tizimini yaratish orqali bank depozitlar salmogʻini kamida 15 foizga oshirish taklifi ATB “Aloqabank” amaliyotiga joriy etilgan (2025-yil 6-avgustdagi 05-04/3720-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, 2025-yil yanvarda, 2024-yilning shu davriga nisbatan taklifi qilingan. jami depozitlarning hajmi 49,7 foizga oshgani holda, mos ravishda 13 815 mlrd so‘m depozit qabul qilingan;
raqamli bank xizmatlar sifatini yaxshilash maqsadida bankning zamonaviy bank texnologiyalariga operatsion xarajatlarni har yili kamida 5 foizga oshirib borish orqali optimallashtirish taklifi ATB “Aloqabank” amaliyotiga joriy etilgan (2025-yil 6-avgustdagi 05-04/3720-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, bankning operatsion xarajatlari 2025-yil yanvarda 2024-yilning mos davriga nisbatan 11,8 foizga qisqarib 119 mlrd. so‘mni tashkil etgan;
mijozlarning xohish-istaklari va xatti-harakatlarini real vaqt rejimida baholab ularga raqamli bank xizmatlari ko‘rsatuvchi va ma’lumotlar taqdim etuvchi Online-Location-Services (OLS) xizmatini joriy etish taklifi ATB “Aloqabank” amaliyotiga joriy etilgan (2025-yil 6-avgustdagi 05-04/3720-sonli ma’lumotnomasi). Natijada, bankning raqamli bank xizmatlaridan foydalanuvchilar soni 2025-yil yanvarda 2024-yilning mos davriga nisbatan 4,8 foizga ortib 1 749 838 nafarni tashkil etgan.