Кодирова Мухаббат Маткарим кизининг 
Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳақида
эълон

I.Умумий маълумотлар.
     Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража берадиган фан тармоғи номи): “Дифференциал ёндашув асосида тиббий таълим талабаларининг экологик компетентлигини ривожлантириш методикаси (коммунал гигиена фанини ўқитиш мисолида), 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (тиббиёт фанлар).
 Диссертация мавзу рўйҳатга олинган рақам: B2024.2.PhD/Ped783
 Илмий раҳбар: Ашурова Манзура Джалолдиновна, тиббиёт фанлари номзоди, доцент. 
 Диссертация бажарилган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти.
       ИК фаолият кўрсатаётган муассаса номи: Фарғона жамоат саломатлиги тиббиёт институти. PhD.04/02.07.2024. Tib.122.02 рақамли илмий кенгаш асосидаги ташкил этилган бир марталик илмий кенгаш.
Расмий оппонентлар: Ахмадалиева  Нигора Одиловна, тиббиёт фанлари доктори, доцент
Эргашева Гулрухсор Сурхониддиновна, педагогика фанлари доктори, профессор.
етакчи ташкилот: Бухоро давлат тиббиёт институти
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
 II. Тадқиқотнинг мақсади
 дифференциал ёндашув асосида тиббий таълим талабаларида экологик компетенсияни ривожлантиришнинг педагогик шартларини аниқлашдан иборат. 
 III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги
тиббий таълимда талабаларни экологик компетентлигини ривожлантириш жараёнида эврестик усулларни дифференциал ёндашув асосида қўллашнинг стратегик босқичлари санитария амалиётидаги таҳлиллари асосида аниқлаштирилган;
тиббий таълим талабаларининг стратегик, методик, рефлекцияни ривожлантириш компетенсиялари коммунал гигиена фанини ўзлаштиришдаги имплеметацион  стратегиялар ва замонавий диагностик тизимининг категориялари ўқитувчи ва талаба фаолиятининг тартибланган алгаритмик босқичлари асосида такомиллаштирилган;
 тиббий профилактика йўналиши талабаларида экологик компетентликни ривожлантиришда акклимитация, антропоген таъсир, экологик мувозанат каби диагностик дастурлари лабораторияда синовдан ўтказишнинг диагностик кўрсаткичлари асосида исботланган;
               тиббий таълимда коммунал гигиена фанини ўқитишда талабаларни экологик билимларининг фаоллигини, тизимли самарадорлигини аниқлаш кўрсаткичлари ва баҳолаш мезонлари интеграл маърузаларни дидактик жиҳатдан ташкил қилишнинг мотивацион мақсадлари тиббий фаолиятга доир компонентларини горизонтал ва вертикал таъсир кўрсатиш хусусиятлари ва изчиллик тамойилларига кўра такомиллаштирилган
   IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. 
Тиббий таълим талабаларини экологик компетентлигини ривожлантириш бўйича олинган амалий натижалар асосида:
          тиббий таълимда талабаларни экологик компетентлигини ривожлантириш жараёнида эврестик усулларни дифференциал ёндашув асосида қўллашнинг стратегик босқичлари санитария амалиётидаги таҳлилларини ўтказишга доир таклифлари “Коммунал гигиена” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 6-ноябрдаги 491-сон нашр рухсатномаси). Натижада тиббий таълим талабаларининг экологик компетентлигини ривожлантиришга йўналтирилган мавзулар мазмуни такомиллаштирилган;
тиббий таълим талабаларининг стратегик, методик, рефлекцияни ривожлантириш компетенсиялари коммунал гигиена фанини ўзлаштиришдаги имплеметацион  стратегиялар ва замонавий диагностик тизимининг категориялари ўқитувчи ва талаба фаолиятининг тартибланган алгаритмик босқичларига доир таклифлари “Коммунал гигиена” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 6-ноябрдаги 491-сон нашр рухсатномаси). Натижада тиббиёт олий ўқув юртларининг тиббий профилактика иши йўналиши талабаларини экологик компетентлигини ривожлантиришга хизмат қиладиган кейслардан фойдаланиш имкониятлари ошган; 
тиббий профилактика йўналиши талабаларида экологик компетентликни ривожлантиришда акклимитация, антропоген таъсир, экологик мувозанат каби диагностик дастурлари лабараторияда синовдан ўтказишнинг диагностик кўрсаткичларини белгилашга доир таклифлари “Коммунал гигиена” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Ўзбекистон Республикаси Олий таълим, фан ва инновациялар вазирлигининг 2023-йил 6-ноябрдаги 491-сонли буйруғи билан тасдиқланган рухсатномаси). Натижада тиббиёт олий ўқув юртлари талабаларининг экологик компетентлигини ривожлантиришга йўналтирилган мавзулар мазмунини ўрганишнинг шарт-шароитлари такомиллаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish