Ravshanov Bexruz Xasanovichning  
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Kasbiy ta’lim tashkilotlarida sog‘lom turmush tarzi va raqamli texnologiyalar uyg‘unligi orqali kasbiy kompetensiyani rivojlantirish metodikasi”, 13.00.05 – Kasb-hunar ta’limi nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2025.2.PhD/Ped4649
Ilmiy rahbar: Ximmataliev Do‘stnazar Omonovich – pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Buxoro davlat texnika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Professional ta’limni rivojlantirish  instituti huzuridagi fan doktori ilmiy darajasini beruvchi DSc.05/29.12.2023.Ped.48.01
Rasmiy opponentlar: Hamidov Jalil Abdurasulovich, pedagogika fanlari doktori (DSc), professor; Ma’murov Baxodir Baxshulloevich pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Qarshi davlat universiteti.   
Dissertatsiya yo‘nalishi: amaliy va nazariy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi: kasbiy ta’lim tashkilotlarida sog‘lom turmush tarzi va raqamli texnologiyalar uyg‘unligi orqali kasbiy kompetensiyani rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
kasbiy ta’lim tashkilotlarida sport mahoratini oshirish fanini sog‘lom turmush tarzi g‘oyalari va raqamli texnologiyalar bilan uyg‘unlashtirish orqali o‘quvchilarda kasbiy kompetensiyalarni shakllantirishga xizmat qiluvchi innovatsion pedagogik shart-sharoitlar tizimi aniqlanib, ularning nazariy-metodik asoslari ishlab chiqilgan; 
kasbiy ta’lim tashkilotlarida jismoniy tarbiyani sog‘lom turmush tarzi konsepsiyasi bilan uyg‘unlashtirish bo‘yicha  model taklif etilib, unda jismoniy faollik natijasida shakllanadigan kasbiy ko‘nikmalar va salomatlik ko‘rsatkichlarining pedagogik asoslari tahlil etilgan;
ta’lim (nazariy) bilan sport (amaliy) integratsiyasining pedagogik mexanizmlari keng qamrovda ochib berilgan, bu jarayonda o‘quvchilarda kasbiy motivatsiya, jamoaviy fikrlash va salohiyatni oshirish (Team building, Flipped classroom, Asynchronous training, Dalton rejasi) ta’lim metodlari asosda takomillashtirilgan;
jismoniy tarbiya, raqamli texnologiyalar va ta’lim-sport uyg‘unligining o‘zaro ta’siri asosida tajriba-sinov natijalari ilmiy-nazariy jihatdan statistik tarzda umumlashtirilib, kasbiy tayyorgarlik jarayonida ham salomatlik, ham amaliy kompetensiya rivojini ta’minlovchi innovatsion yondashuvlar bo‘yicha aniq metodik tavsiyalar ishlab chiqilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. 
Raqamli texnologiyalar muhitini yaratish orqali bo‘lajak mutaxassislarni kasbiy rivojlantirish metodikasini takomillashtirishga qaratilgan tadqiqot natijalari asosida: 
mustaqil ta’lim o‘quv jarayoniga yo‘naltirilgan raqamli ta’lim kontentlari  hamda telekonferensiya texnologiyalari imkoniyatlaridan integrativ foydalanishga doir takliflardan IL-58-21081323 raqamli-Dual ta’lim tizimida kadrlar tayyorlashning innovatsion ta’lim texnologiyalarini ishlab chiqish mavzusidagi innovatsion loyiha bajarishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 20-dekabrdagi 02/01-01-151-son ma’lumotnomasi). Mazkur takliflar, kasbiy ta’lim tashkilotlari jismoniy tarbiya va sport yo‘nalishi o‘quvchilarining axborot texnologiyalar asosida mustaqil o‘zlashtirishiga tayyorgarligini takomillashishiga xizmat qilgan; 
HTML/CSS, va PHP (Laravel) asosida yaratilgan multimediali o‘qitish platformasi imkoniyatlaridan foydalanish orqali bo‘lajak mutaxassislar va o‘qituvchining AKT bo‘yicha kompetentligini rivojlantirishga oid ilmiy va metodik ishlanmalaridan bitiruvchilarning AKT bo‘yicha kompetentligini rivojlantirishga qaratilgan variativ o‘quv dasturi mavzulari mazmunini ishlab chiqishda foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 20-dekabrdagi 02/01-01-151-son ma’lumotnomasi). Mazkur o‘quv kursi bitiruvchilarning raqamli texnologiyalar orqali kasbiy kompetentliginini oshirish metodikasini  takomillashtirishga xizmat qiladi; 
raqamli texnologiyalar muhitida kasbiy o‘sishni ta’minlovchi ko‘rsatkichlar (jumladan, innovatsion pedagogik resurslar, test dasturlari, elektron materiallar hamda amaliy dasturlarni ishlab chiqish ko‘nikmalari) asosida o‘qituvchilar va bitiruvchilarning axborot-kommunikatsiya texnologiyalari (AKT) sohasidagi kompetentligini rivojlantirishga yo‘naltirilgan “Bo‘lajak mutaxassislarni kasbiy tayyorlash va ularning kompetentliligini rivojlantirish” nomli maxsus o‘quv dasturi  ishlab chiqilgan.
Ushbu dastur doirasida raqamli ta’limning metodik ta’minoti ishlab chiqilib, “Infokommunikatsion texnologiyalardan foydalangan holda bo‘lajak mutaxassislarni kasbiy faoliyatga tayyorlash” (Jismoniy tarbiya yo‘nalishi misolida) nomli o‘quv platformasi (DGU 15403 raqamli guvohnoma bilan tasdiqlangan) hamda “Sport o‘yinlari” darsligi yaratildi va amaliyotga joriy etilgan. (O‘zbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining 2024 yil 20-dekabrdagi 02/01-01-151-son ma’lumotnomasi). Mazkur o‘quv va metodik ta’minot o‘quv jarayoni sifati 

Yangiliklarga obuna bo‘lish