Файзуллаев Мирзаодил Мирзамуродовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Ўсмирларда психологик саводхонлик шаклланишининг психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси (психология фанлари). 
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: В2025.1.PhD/P552.
Илмий раҳбар: Эшмуродов Олмосбек Эламанович, психология фанлар бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Наманган давлат университети.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлар доктори, профессор; Усмонов Шерзод Ахмаджонович, психология фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD).
Етакчи ташкилот: Бухоро халқаро университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: ўсмирларда психологик саводхонлик шаклланишининг йош психологик хусусийатларини ўрганиш ҳамда амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
ўсмирлик даврида психологик саводхонликни шакллантириш натижасида, уларда суҳбатдошни тушуниш, шахс ўзини ўзи идрок етиши, мулоқот жарайонида рефлексийа ва емпатийанинг намойон бўлиши, фикрлашдаги очиқлик ва шахсий чегарани йаратиш билан уйғунлашиш орқали устувор компонентлар асосий характерга ега еканлиги далилланган;
ўсмирлардаги психологик саводхонликнинг шаклланиши орқали, уларда ўзини англаш, стрессга бардошлилик, ижтимоий кўникма, аналитик фикрлаш, эмоционал назорат ҳамда ўз-ўзини мотивациялаш туфайли психологик саводхонликнинг конструктив шаклланишига тўғри пропорсионал еканлиги исботланган;
ўсмирларда ички мотив, иродавий қувват, ўз имконийталарини баҳолаш, ижтимоий ахборотларни қайта ишлаш, ижтимоий нормаларни тушуниш, эмоционал реакцияларни бошқариш такомиллашувидаги дифференциал фарқлар туфайли ўсмирларда психологик саводхонлик хусусиятларининг устувор намойон боʼлиши асосланган; 
ўсмирлик даврида психологик саводхонликни шакллантиришда ижтимоий воқеликни таҳлил қилиш, прогнозлай олиш, коммуникатив қобилийатларни шахслараро конструктларда намойон бўлиши муҳимлигига кўра, когнитив компонентга интегратив таъсир етиш зарурати асосланган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши.
Ўсмирларда психологик саводхонлик шаклланишининг психологик хусусиятларини тадқиқ этиш натижасида:
ўсмирлик даврида психологик саводхонликни шакллантириш натижасида, уларда суҳбатдошни тушуниш, шахс ўзини ўзи идрок етиши, мулоқот жарайонида рефлексийа ва емпатийанинг намойон бўлиши, фикрлашдаги очиқлик ва шахсий чегарани йаратиш билан уйғунлашиш орқали устувор компонентлар асосийб характерга ега еканлиги далилланганлигига оид маълумотлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сонлбуйруғи билан «Онтогенез психологийаси. Дифференсиал психологийаси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сон маълумотномаси). Натижада ўсмирлик даврида коммуникатив кўникмаларни диагностика қилиш орқали психологик саводхонликнинг устувор компонентларини аниқлаш имконийати йаратилган. 
ўсмирлардаги психологик саводхонликнинг шаклланиши орқали, уларда ўзини англаш, стрессга бардошлилик, ижтимоий кўникма, аналитик фикрлаш, эмоционал назорат ҳамда ўз-ўзини мотивациялаш туфайли психологик саводхонликнинг конструктив шаклланишига тўғри пропорсионал еканлиги исботланган таклифлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сонлбуйруғи билан «Онтогенез психологийаси. Дифференсиал психологийаси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сон маълумотномаси).  Натижада мулоқотдаги қийинчиликларни намойон бўлишига ҳиссий соҳани тадқиқ етиш натижасида ўсмирлар “психологик саводхонлиги” ташкиллаш асослари йоритиб берилган.
ўсмирларда ички мотив, иродавий қувват, ўз имконийталарини баҳолаш, ижтимоий ахборотларни қайта ишлаш, ижтимоий нормаларни тушуниш, эмоционал реакцияларни бошқариш такомиллашувидаги дифференциал фарқлар туфайли ўсмирларда психологик саводхонлик хусусиятларининг устувор намойон бўлиши асосланганлигига оид маълумотлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сонлбуйруғи билан «Онтогенез психологийаси. Дифференсиал психологийаси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сон маълумотномаси). Натижада ўсмирлик даврида психологик саводхонликдаги тўсиқларнинг таъсирини аниқлаш йордамида мулоқот малакаларини ривожлантиришнинг ўзига хос жиҳатлари йоритиб берилган. 
ўсмирлик даврида психологик саводхонликни шакллантиришда ижтимоий воқеликни таҳлил қилиш, прогнозлай олиш, коммуникатив қобилийатларни шахслараро конструктларда намойон бўлиши муҳимлигига кўра когнитив компонентга интегратив таъсир етиш зарурати асосланган Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сонлбуйруғи билан «Онтогенез психологийаси. Дифференсиал психологийаси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психологийа ўқув-илмий марказининг 2024-йил 29-сентйабрдаги ПМ-206-сон маълумотномаси). Натижада ўсмирлик даврида йош психологик хусусийатларига самарали таъсир кўрсатувчи психологик саводхонлик модели ишлаб чиқилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish