Abduvalieva Dilnoza Ismoilovnaning falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish” 13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Pedagogika fanlari), (Xorijiy til)
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: 
Dissertatsiya bajarilgan myassasa nomi:  Nizomiy nomidagi O‘zbekiston Milliy pedagogika  universiteti.
Ilmiy rahbar: Qodirova Fazilat Shukurovna, pedagogika fanlari doktori, professor
IK faoliyat ko‘rsatayotgan myassasa (myassasalar) nomi, IK raqami: Nizomiy nomidagi O‘zbekiston Milliy pedagogika  universiteti, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04.
Rasmiy opponentlar: Isakulova Nilufar Janikulovna pedagogika fanlari doktori, professor.  Sodiqova Iroda Ilhom qizi pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori.
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat pedagogikaga instituti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik  kompetensiyalaraini  rivojlantirish  metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini  rivojlantirishning  didaktik  imkoniyatlari  mustaqil  ko‘nikmalarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan kasbiy muloqot usullarini bilish, ijodiy fikrlash, til minimumlari va kommunikantlarning nutqiy amallarini rivojlantiruvchi murakkab shaxsiy sifatlar majmyasini stilistik yaxlitlash,  til materialini o‘zlashtirishning qiyinchiliklarini o‘rganish va qiyosiy tahlilini o‘tkazish asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish modeli strukturaviy nutq, lisoniy, ijtimoiy-madaniy, diskursiv komponentlarini rivojlantirish, modulli o‘qitish tamoyillari va amaliy yondashuvlarining didaktik birligini asoslash, o‘quv ishining shakllari auditoriya mashg‘ulotlari, o‘qituvchi rahbarligida mustaqil ish, talabaning mustaqil ishi, pedagogik amaliyoti ta’limiy integratsiyaga ko‘ra kasbiy qiziqish dinamikligini barqaror ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini   rivojlantirish metodikasi CLT, PST, PBL metodlariga ko‘ra Mintimeter, Canva, Google Classroom vositalarining  didaktik imkoniyatlari va kompleks o‘qitish g‘oyalarini uyg‘unlashtirish hamda so‘zning semantikasini o‘zlashtirish ko‘nikmalarini faoliyatning reseptiv turiga moslashtirish asosida takomillashtirilgan; 
mustaqil ta’lim jarayonida bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi ijodiy jamoaviy muhitda samarali muloqot qilish davriyligini oshirish,  myammoli vazifalarni hal qilishda o‘zini o‘zi rivojlantirishga yo‘naltirish hamda tanqidiy fikrlash va o‘z faoliyatini baholash ko‘nikmalarining zaifligi, refleksiya madaniyatining shakllanganligini hisobga olish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish bo‘yicha ilmiy tadqiqot natijalari:  
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini  rivojlantirishning  didaktik  imkoniyatlari  mustaqil  ko‘nikmalarni rivojlantirishga yo‘naltirilgan kasbiy muloqot usullarini bilish, ijodiy fikrlash, til minimumlari va kommunikantlarning nutqiy amallarini rivojlantiruvchi murakkab shaxsiy sifatlar majmyasini stilistik yaxlitlash,  til materialini o‘zlashtirishning qiyinchiliklarini o‘rganish va qiyosiy tahlilini o‘tkazish asosida aniqlashtirishga oid takliflardan “O‘qish va yozuv amaliyoti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universitetining 2025-yil 17-iyundagi 11-05-3925/04-son dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirishning mazmun-mohiyatini tahlil etishga erishilgan;   
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish modeli strukturaviy nutq, lisoniy, ijtimoiy-madaniy, diskursiv komponentlarini rivojlantirish, modulli o‘qitish tamoyillari va amaliy yondashuvlarining didaktik birligini asoslash, o‘quv ishining shakllari auditoriya mashg‘ulotlari, o‘qituvchi rahbarligida mustaqil ish, talabaning mustaqil ishi, pedagogik amaliyoti ta’limiy integratsiyaga ko‘ra kasbiy qiziqish dinamikligini barqaror ta’minlash asosida takomillashtirishga doir takliflar “O‘qish va yozuv amaliyoti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universitetining 2025-yil 17-iyundagi 11-05-3925/04-son dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarning kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantiruvchi uondashuvlar va tamouillarni didaktik asoslash imkoni oshdi;    
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini   rivojlantirish metodikasi CLT, PST, PBL metodlariga ko‘ra Mintimeter, Canva, Google Classroom vositalarining  didaktik imkoniyatlari va kompleks o‘qitish g‘oyalarini uyg‘unlashtirish hamda so‘zning semantikasini o‘zlashtirish ko‘nikmalarini faoliyatning reseptiv turiga moslashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflardan “O‘qish va yozuv amaliyoti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universitetining 2025-yil 17-iyundagi 11-05-3925/04-son dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarning kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlanishining modeli takomillashtirilgan. 
mustaqil ta’lim jarayonida bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi ijodiy jamoaviy muhitda samarali muloqot qilish davriyligini oshirish,  myammoli vazifalarni hal qilishda o‘zini o‘zi rivojlantirishga yo‘naltirish hamda tanqidiy fikrlash va o‘z faoliyatini baholash ko‘nikmalarining zaifligi, refleksiya madaniyatining shakllanganligini hisobga olish asosida aniqlashtirishga doir ma’lumotlardan ““O‘qish va yozuv amaliyoti” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Nizomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universitetining 2025-yil 17-iyundagi 11-05-3925/04-son dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarining kommunikativ-metodik kompetensiyalarini rivojlantirishning baholash mezonlari va innovatsion texnologiyalarini takomillashtirish imkoni oshgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish