Назиров Кудрат Юлдашовичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертация ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): «Малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг шахсий сифатларини ривожлантиришнинг психологик хусусиятлари», 19.00.06 – Ёш ва педагогик психология. Ривожланиш психологияси. 
Диссертация мавзуси роъйхатга олинган рақам: В2025.1.PhD/1212.
Илмий раҳбар: Мухтарова Азиза Эркиновна, психология фанлар доктори (DSc), доцент.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Ўзбекистон миллий педагогика университети
ИК фаолият коърсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Ўзбекистон миллий педагогика университети, PhD.03/30.12.2021.P.26.02.
Расмий оппонентлар: Абдурасулов Рустам Абдураимович, психология фанлари доктори, профессор; Сафаров Дилмурод Халимович, психология фанлари доктори (DSc), профессор.
Етакчи ташкилот: Бухоро халқаро университети.
Диссертация йоъналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади: малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг шахсий сифатларини ривожлантиришнинг педагогик психологик хусусиятларини ўрганиш ҳамда амалий тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
малака ошириш тингловчиларининг шахсий сифатлари касбий фаолиятда мустақиллик, ўзига ишонч, касбий мослашувчанлик, рефлекция, дивергент фикрлашни меҳнат тажрибасига боғлиқ ривожланишига асосланиб профессионал фаолиятдаги муваффақиятни таъминловчи етакчи омил эканлиги исботланган.
малака ошириш тингловичиларининг шахсий сифатлари ўзига бўлган ишонч ва  вазяитга стандарт ёндашув муаммодан қочиш, эмосионал ҳолатда ўзини бошқара олиш кўникмаси ижтимоий қўллаб-қувватланишга интилиш позисиясини, индивидуал хусусиятлардаги қарамлик ва касбий ригидлик эса муаммодан қочиш позисиясини кучли ифодаланишига олиб келганлиги туфайли педагогнинг ҳаётий қийинчиликларга қарши курашиш стратегиясини дифференциал намоён бўлишига олиб келиши исботланган.
педагогларнинг мулоқот услуби ўзаро муносабатлардаги демократив услуб касбий мослашувчанликни, креатив фикрлашни, мустақиллик сифатларини кучли ифодланишига олиб келишига асосланиб малака ошириш жараёнида шахс сифатларини дифференциал намоён бўлишига таъсир этиши аниқлаштирилган.
малака ошириш тингловичларининг шахсий сифатларини рвожлантириш модели педагогларда ўзига бўлган ишончни ошириш, ўзини конструктив танқидий баҳолаш, касбий мослашувчанлик хусусиятлари ва фаолиятга нисбатан креатив ёндашувни шакллантириш муҳимлиги туафйли таълимни ташкил этишда мотивасион, рефлексив, интерактив механизмларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши: 
Малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг шахсий сифатларини ривожлантиришнинг педагогик психологик хусусиятлари бўйича диссертация тадқиқоти натижалари асосида: 
малака ошириш тингловчиларининг шахсий сифатлари касбий фаолиятда мустақиллик, ўзига ишонч, касбий мослашувчанлик, рефлекция, дивергент фикрлашни меҳнат тажрибасига боғлиқ ривожланишига асосланиб профессионал фаолиятдаги муваффақиятни таъминловчи етакчи омил эканлиги исботланган маълумотлар  Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-июндаги ПМ-359-сон буйруғи билан «Педагогик психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-359 а-сон маълумотномаси). Натижада малака ошириш жараёнида тингловчиларнинг касбий фаолияти самарадорлигига таъсир этувчи шахсий сифатларни меҳнат тажрибасига боғлиқ равишда намоён бўлишининг динамик хусусиятларини тадқиқ этиш имконияти яратилган.
малака ошириш тингловичиларининг шахсий сифатлари ўзига бўлган ишонч ва  вазяитга стандарт ёндашув муаммодан қочиш, эмосионал ҳолатда ўзини бошқара олиш кўникмаси ижтимоий қўллаб-қувватланишга интилиш позисиясини, индивидуал хусусиятлардаги қарамлик ва касбий ригидлик эса муаммодан қочиш позисиясини кучли ифодаланишига олиб келганлиги туфайли педагогнинг ҳаётий қийинчиликларга қарши курашиш стратегиясини дифференциал намоён бўлишига олиб келиши исботланган маълумотлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-июндаги ПМ-359-сон буйруғи билан «Педагогик психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-359а-сон маълумотномаси). Натижада малака ошириш тингловичиларининг шахсий сифатларини ҳаётий қийинчиликларга қарши курашиш стратегиясига таъсирини аниқлаш имконияти яратилган. 
педагогларнинг мулоқот услуби ўзаро муносабатлардаги демократив услуб касбий мослашувчанликни, креатив фикрлашни, мустақиллик сифатларини кучли ифодланишига олиб келишига асосланиб малака ошириш жараёнида шахс сифатларини дифференциал намоён бўлишига таъсир этиши аниқлаштирилган маълумотлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-июндаги ПМ-359-сон буйруғи билан «Мулоқот психологияси» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-359 а-сон маълумотномаси).  Натижадапедагогларнинг мулоқот услубини  малака ошириш жараёни тингловчиларининг шахс сифатларига боғлиқ жиҳатлари очиб берилган. 
малака ошириш тингловичларининг шахсий сифатларини рвожлантириш модели педагогларда ўзига бўлган ишончни ошириш, ўзини конструктив танқидий баҳолаш, касбий мослашувчанлик хусусиятлари ва фаолиятга нисбатан креатив ёндашувни шакллантириш муҳимлиги туафйли таълимни ташкил этишда мотивасион, рефлексив, интерактив механизмларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилган маълумотлар Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий марказининг 2025-йил 19-июндаги ПМ-359-сон буйруғи билан «Педагогик психология» модулига киритилган (Ўзбекистон миллий педагогика университети ҳузуридаги Психология ўқув-илмий Марказининг 2025-йил 16-июндаги ПМ-359а-сон маълумотномаси). Натижада малака ошириш тингловчиларнинг касбий шахсий сифатларини ривожлантириш бўйича амалий тавсиялар ишлаб чиқилган. 

Yangiliklarga obuna bo‘lish