Хакимов Шамсиддин Хусниддин ўғли
Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси “Талабаларнинг инглиз тилидан коммуникатив компетенсияларини ривожлантириш методикасини такомиллаштириш”, ихтисослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): 13.00.02 -Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (Хорижий тил), (Педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: 
Диссертация бажарилган муассаса номи: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети.
Илмий раҳбар: Атаджанова Шахноза Аббосовна. Педагогика фанлари доктори, доцент
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университети., DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04.
Расмий оппонентлар: Комилов Нодир Боқижонович педагогика фанлари доктори, профессор. Утаева Ирода Баходировна педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори, доцент.
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади талабаларнинг инглиз тилидан коммуникатив компетенсияларини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
    талабаларда коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг педагогик имконияти инглиз тилида самарали мулоқот қилиш, фикрларни аниқ ва тўғри ифодалаш, талабаларнинг танқидий фикрлаш ва ижодий ёндашувларини ривожлантириш, маданий фарқни ҳисобга олиш ҳамда, интерференсия ҳодисасини коммуникатив компетенсияни ўрганишда виртуал ўқув муҳитларидан фойдаланишга устуворлик асосида аниқлаштирилган;
талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш модели когнитив фаолиятга асосланган ва шахсга йўналтирилган ёндашувларни ўз коммуникатив фаолиятини доимий рефлекция қилиш ва фаоллаштиришга интилиш йўналтириш, ўзини-ўзи коррексиялаш мотивларига ҳамда коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг методик тизими талабаларга устуворлик бериш асосида такомиллаштирилди;
талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш методикаси интерактив, муаммоли, ролли ўйинлар, таск-басед методлар ва технологияларнинг дидактик имкониятлари ва комплекс ўқитиш ғояларини изчил уйғунлаштириш ҳамда шахсий фаоллик, мустақиллик, танқидий фикрлаш ва касбий ижтимоийлашувни педагогик фаолиятнинг ресептив турига босқичма-босқич мослаштириш асосида такомиллаштирилди;
талабаларда коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш самарадорлиги нутқ фаолияти, тинглаш, ўқиш ва ёзиш компетенсияларни баҳолаш мезонларни инглиз тилидаги коммуникатив фаолиятни юқори, ўрта, паст, қуйи даражалари обективлигини аниқлаштириш, ҳамда қабул қилиш имкониятларини кенгайтириш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш методикасини такомиллаштириш бўйича илмий натижалар асосида:
талабаларда коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг педагогик имконияти инглиз тилида самарали мулоқот қилиш, фикрларни аниқ ва тўғри ифодалаш, талабаларнинг танқидий фикрлаш ва ижодий ёндашувларини ривожлантириш, маданий фарқни ҳисобга олиш ҳамда, интерференсия ҳодисасини коммуникатив компетенсияни ўрганишда виртуал ўқув муҳитларидан фойдаланишга устуворлик асосида аниқлаштиришга оид таклифлар “Интегратед спеакинг скиллс (Парт ИИ)” ўқув қо ълланма мазмунига сингдирилган. (Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 13- майдаги № 11-05-3020/04 – сон далолатномасии). Натижада, хорижий тил ва адабиёт йўналиши талабаларининг коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг педагогик имкониятлари аниқланган;
        талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш модели когнитив фаолиятга асосланган ва шахсга йўналтирилган ёндашувларни ўз коммуникатив фаолиятини доимий рефлекция қилиш ва фаоллаштиришга интилиш йўналтириш, ўзини-ўзи коррексиялаш мотивларига ҳамда коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг методик тизими талабаларга устуворлик бериш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Интегратед спеакинг скиллс (Парт ИИ)” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган. (Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 13- майдаги № 11-05-3020/04 – сон далолатномаси). Натижада талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг модели такомиллаштирилган;
талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш методикаси интерактив, муаммоли, ролли ўйинлар, таск-басед методлар ва технологияларнинг дидактик имкониятлари ва комплекс ўқитиш ғояларини изчил уйғунлаштириш ҳамда шахсий фаоллик, мустақиллик, танқидий фикрлаш ва касбий ижтимоийлашувни педагогик фаолиятнинг ресептив турига босқичма-босқич мослаштириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Интегратед спеакинг скиллс (Парт ИИ)” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган. (Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 13- майдаги № 11-05-3020/04 – сон далолатномаси). Натижада талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг методик таъминоти бойитилган;
талабаларда коммуникатив компетенсияларни ривожлантириш самарадорлиги нутқ фаолияти, тинглаш, ўқиш ва ёзиш компетенсияларни баҳолаш мезонларни инглиз тилидаги коммуникатив фаолиятни юқори, ўрта, паст, қуйи даражалари обективлигини аниқлаштириш, ҳамда қабул қилиш имкониятларини кенгайтириш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Интегратед спеакинг скиллс (Парт ИИ)” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган. (Низомий номидаги Ўзбекистон миллий педагогика университетининг 2025-йил 13- майдаги № 11-05-3020/04 – сон далолатномаси). Натижада талабаларнинг коммуникатив компетенсияларни ривожлантиришнинг самарадорлиги аниқлаштирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish