Nishonbekova Saida Urinboy qizi
Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon

I.  Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtissoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish”  13.00.02 -Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (Xorijiy til), (Pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: 
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Niozomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Pulatova Durdona Ravshanovna Pedagogika fanlari falsafa doktori, dotsent
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Niozomiy nomidagi O‘zbekiston milliy pedagogika universiteti, DSc 03/30.11.2024.Ped.26.04. 
Rasmiy opponentlar: Komilov Nodirbek Boqijonovich pedagogika fanlari doktori,dotsent. Utaeva Iroda Bahodirovna pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori, dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik. 
II. Tadqiqotning maqsadi Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III.  Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari  asar qahramonlari faoliyatiga ko‘ra voqelikni aniq idrok etish va real hayot haqida tasavvurlarini boyitish hamda o‘qish ko‘nikmasini oshrib borish orqali jonli tabiat va yorqin ranglar obrazi haqida tahliliy tafakkur yuritish asosida aniqlashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish  modeli kitob bilan adekvat muloqotga kirishish jarayonida o‘qish ko‘nikmalarini oshirishga qaratilgan millliy koloritni his etish, matndagi mavzularni o‘zlashtirish jarayonida estetik didni rivojlantirish hamda berilgan g‘oyani semantik darajasini aniqlash asosida takomillashtirilgan.
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi Jigsaw, predicting, collaborative, so‘z buluti, Introspektiv tahlil metodlaridan foydalanishda individual, guruh ishi va adabiy o‘yinlar shakllarining integrative elementlarni didaktik yaxlitlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi badiy asarlar mohiyatini kengroq anglash hamda mustaqil o‘qigan asarlarini muhokama etishda nutq ravonligini oshirishga  bosqichma-bosqich ustivorlik berish  asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha ilmiy tadqiqot natijalari:
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlari  asar qahramonlari faoliyatiga ko‘ra voqelikni aniq idrok etish va real hayot haqida tasavvurlarini boyitish hamda o‘qish ko‘nikmasini oshrib borish orqali jonli tabiat va yorqin ranglar obrazi haqida tahliliy tafakkur yuritish asosida aniqlashtirish oid takliflar “Developing reading skills” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. Toshkent davlat pedagogika universitetining (2024-yil 24 apreldagi 11-05-2571/04-sonli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirishning pedagogik imkoniyatlarini kengaytirishga erishilgan;
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish  modeli kitob bilan adekvat muloqotga kirishish jarayonida o‘qish ko‘nikmalarini oshirishga qaratilgan millliy koloritni his etish, matndagi mavzularni o‘zlashtirish jarayonida estetik didni rivojlantirish hamda berilgan g‘oyani semantik darajasini aniqlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Developing reading skills” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. Toshkent davlat pedagogika universitetining (2024-yil 24 apreldagi 11-05-2571/04-sonli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish jarayonining pedagogik  jixatlarini aniqlash hamda pedagogik  jarayon modelini takomillashtirish imkoni oshirilgan.
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish metodikasi Jigsaw, predicting, collaborative, so‘z buluti, Introspektiv tahlil metodlaridan foydalanishda individual, guruh ishi va adabiy o‘yinlar shakllarining integrative elementlarni didaktik yaxlitlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Developing reading skills” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. Toshkent davlat pedagogika universitetining (2024-yil 24 apreldagi 11-05-2571/04-sonli dalolatnomasi). Natijada, bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish vositalari, shakl va metodlariini takomillashtirishga erishilgan.
bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlantirish samaradorligi badiy asarlar mohiyatini kengroq anglash hamda mustaqil o‘qigan asarlarini muhokama etishda nutq ravonligini oshirishga  bosqichma-bosqich ustivorlik berish  asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Developing reading skills” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan. Toshkent davlat pedagogika universitetining (2024-yil 24 apreldagi 11-05-2571/04-sonli dalolatnomasi). Natijada, Bo‘lajak ingliz tili o‘qituvchilarida kitobxonlik kompetensiyalarini rivojlanganlini baholash mezonlari va ko‘rsatkichlarini aniqlash imkoni yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish