Sayt test rejimida ishlamoqda

Музаффарова Нодира Мардоновнанинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон

I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Француз тили машғулотларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг коммуникатив технологиялари”, 13.00.02 – Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси (француз тили) (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: B2024.2.PhD/Ped7860
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Ходжаев Бегзод Худойбердиевисҳ. педагогика фанлари доктори, профессор
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Ҳасанова Шаҳноза Абдурауповна, филология фанлари бўйича фалсафа доктори, доцент; Жуманазаров Умид Умурзоқович, педагогика фанлари доктори (DSc), доцент.
Етакчи ташкилот: Исҳоқхон Ибрат номидаги Наманган давлат чет тиллари институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик. 
II. Тадқиқотнинг мақсади франсуз тили машғулотларида талабаларни маданийатлараро мулоқотга ўргатишнинг коммуникатив технологийаларини такомиллаштиришдан иборат. 
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
педагогик олий таълим муассасаларида талабаларни маданийатлараро мулоқотга ўргатишнинг методик имконийатлари лингвистик-маданий, коммуникатив-этнографик, ижтимоий-маданий йондашувларга мувофиқ  профессор-ўқитувсҳининг ахборот, коммуникатив, конструктив, когнитив ва ташкилий каби касбий-педагогик функсийалари билан таълим олувсҳиларнинг витаген тажрибасини вертикал ва горизонтал йўналишлар бўйисҳа интеграцийалаш орқали кенгайтирилган;
франсуз тили машғулотларида талабаларни маданийатлараро мулоқотга ўргатишнинг таркибий-контентли модели мотивацион, мазмунли, фаолийатли компонентлар, “8 степ бй степ” босқисҳ,  кўп тиллилик, давомийлик, ижодкорлик, маданий йахлитлик каби тамойилларга мувофиқ педагогик-психологик, ташкилий, дидактик шарт-шароитларни ишлаб сҳиқиш асосида такомиллаштирилган;
франсуз тилини ўқитишда маданий компетентликни ривожлантириш технологийасидан фойдаланишнинг муаллифлик методикаси талабаларнинг бошқа маданийат вакиллари билан мулоқот даражаси, бошланғисҳ, оралиқ ва йакуний синовлар давомида миқдорий ўзгаришларнинг фарқини аниқлаш, ўқиш ва нутқ материалларининг кетма-кетлиги ва мураккаблик даражасини мақбуллаштиришга доир “тил портфолиоси”нинг адаптив вариантини ишлаб сҳиқиш асосида такомиллаштирилган;
франсуз тили машғулотларида талабаларни маданийатлараро мулоқотга ўргатишнинг коммуникатив технологийаларидан фойдаланиш самарадорлигини баҳолашнинг мотивацион, когнитив, хулқ-атвор ва рефлексив мезонларига мувофиқ минимум, мақбул ва  интегратив кўрсаткисҳлар коррелйацийаси факторли-таҳлилга устуворлик бериш орқали такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Француз тили машғулотларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг коммуникатив технологияларини такомиллаштириш бўйисҳа олинган натижалар асосида:
педагогик олий таълим муассасаларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг методик имкониятларини лингвистик-маданий, коммуникатив-этнографик, ижтимоий-маданий ёндашувларга мувофиқ профессор-ўқитувчининг ахборот, коммуникатив, конструктив, когнитив ва ташкилий каби касбий-педагогик функсиялари билан таълим олувчиларнинг витаген тажрибасини вертикал ва горизонтал йўналишлар бўйича интеграциялаш орқали кенгайтиришга оид маълумотлар барча бакалавриат ёʻналишлари учун яратилган “Ла граммаире фаcиле” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил, 28-декабрдаги 11-05-7594/04 сонли далолатнома). Натижада. педагогик олий таълим муассасаларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг методик имкониятларини ёритиб беришга эришилган;
француз тили машғулотларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг таркибий-контентли моделини мотивацион, мазмунли, фаолиятли компонентлар, “8 степ бй степ” босқич,  кўп тиллилик, давомийлик, ижодкорлик, маданий яхлитлик каби тамойилларга мувофиқ педагогик-психологик, ташкилий, дидактик шарт-шароитларни ишлаб шиқиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар барча бакалавриат ёʻналишлари учун яратилган “Ла граммаире фаcиле” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган  (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил, 28-декабрдаги 11-05-7594/04 сонли далолатнома). Натижада, француз тили машғулотларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатиш жараёнини моделлаштиришга хизмат қилган;
француз тилини ўқитишда маданий компетентликни ривожлантириш технологиясидан фойдаланишнинг муаллифлик методикасини талабаларнинг бошқа маданият вакиллари билан мулоқот даражаси, бошланғич, оралиқ ва якуний синовлар давомида миқдорий ўзгаришларнинг фарқини аниқлаш, ўқиш ва нутқ материалларининг кетма-кетлиги ва мураккаблик даражасини мақбуллаштиришга доир “тил портфолиоси”нинг адаптив вариантини ишлаб чиқиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар барча бакалавриат ёʻналишлари учун яратилган “Ла граммаире фаcиле” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган  (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил, 28-декабрдаги 11-05-7594/04 сонли далолатнома). Натижада, француз тилини ўқитишда маданий компетентликни ривожлантиришнинг методик шарт-шароитларини такомиллаштиришга хизмат қилган;
француз тили машғулотларида талабаларни маданиятлараро мулоқотга ўргатишнинг коммуникатив технологияларидан фойдаланиш самарадорлигини баҳолашнинг мотивацион, когнитив, хулқ-атвор ва рефлексив мезонларига мувофиқ минимум, мақбул ва  интегратив кўрсаткичлар корреляциясини факторли-таҳлилга устуворлик бериш орқали такомиллаштиришга оид таклифлар  барча бакалавриат ёʻналишлари учун яратилган “Ла граммаире фаcиле” ўқув қўлланмаси мазмунига сингдирилган  (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024-йил, 28-декабрдаги 11-05-7594/04 сонли далолатнома). Натижада, француз тили машғулотларида коммуникатив технологиялардан фойдаланишнинг педагогик инфратузилмаси кенгайтирилган.

Yangiliklarga obuna bo‘lish