Arabboev Xurshidbek Xusniddinovichning
Pedagogika fanlari bo‘yucha falsafa doktori (PhD) dissertatsiya haqida
E’LON
I.Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beradigan fan tarmog‘i nomi): “Tibbiy ta’lim talabalarini krossfit metodlari orqali ommaviy sog‘lomlashtirish jarayoniga tayyorlash texnologiyasi (jismoniy tarbiya va sport fanini o‘qitish misolida)”, 13.00.02 – Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi.
Dissertatsiya mavzu ro‘yhatga olingan raqam: B2023.3.PhD/Ped4702
Ilmiy rahbar: Obidova Gulmira Kuzibaevna, pedagogika fanlari doktori (DSc),dotsent
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Farg‘ona jamoat salomatligi tibbiyot instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa nomi: Farg‘ona jamoat salomatligi tibbiyot instituti. PhD.04/02.07.2024. Tib.122.02 raqamli ilmiy kengash asosidagi tashkil etilgan bir martalik ilmiy kengash.
Rasmiy opponentlar: Komilov Nodirbek Bokijonovich, pedagogika fanlari doktori, professor (DSc)
Toshtemirov Otabek Abidovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD),dotsent
Yetakchi tashkilot: Andijon davlat tibbiyot instituti
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi
tibbiy ta’lim talabalarini ommaviy sport sog‘lomlashtirish jarayoniga tayyorlashning pedagogik tizimini takomillashtirishga doir taklif va tavsiyalarni ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi
krossfit metodlari sog‘lomlashtirish faoliyatini chuqurlashtirishga qaratilgan mashq turlari bo‘yicha mashg‘ulotlar jarayonining intevsivlik darajasini topshiriqli-amaliy yo‘naltirilgan loyihalash faoliyati va talablar jismoniy holatining muntazamlikka ko‘ra natijalarining qiyosiy baholab borish asosida koreksiyalashga ko‘ra aniqlashtirilgan;
ommaviy sport mashg‘ulotlariga ko‘ra sog‘lom turmush tarziga barqaror qiziqish va harakat faolligini rivojlantirishning motivatsion monitoring va tanqidiy refleksiyasi asosidagi pedagogik tizimlarining imkoniyatlari o‘yin turlarida genetik usullarni qo‘llanilishi hisobiga tanlangan sport turi uchun alohida iqtidorga ega bo‘lgan talabalarning funsional ko‘rsatkichlari bo‘yicha sport turlari mashg‘ulotlarini tashkil etishga ko‘ra kengaytirilgan;
ommaviy sog‘lomlashtirish jarayoniga talabalarni maqsadli parametr-larga ko‘ra tayyorlashda psixofiziologik xususiyatlarni e’tiborga olgan holda tabaqalashtirilgan dasturlarni ishlab chiqish, shunga ko‘ra sog‘lomlash-tirish (pedagogik-sog‘lomlashtirish) mashg‘ulotlarini tashkil qilishning samaraliligi asoslangan;
talabalarni ommaviy sport-sog‘lomlashtirish faoliyatiga yo‘naltirish samaradorligini oshirishda individual xususiyatlar, ehtiyoji va motivotsion preferensiyalarga mos keluvchi mashqlarni situativ, eksperimental mashq turlari bilan uyg‘unlashtirish va modul dasturlarga muvofiq tarzda ishlab chiqishning maqsadga muvofiqligi asoslangan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi
Tibbiy ta’lim talabalarini ommaviy sport sog‘lomlashtirish jarayoniga tayyorlash tizimini takomillashtirish bo‘yicha olingan tadqiqot natijalari asosida:
krossfit metodlari sog‘lomlashtirish faoliyatini chuqurlashtirishga qaratilgan mashq turlari bo‘yicha mashg‘ulotlar jarayonining intevsivlik darajasini topshiriqli-amaliy yo‘naltirilgan loyihalash faoliyati va talablar jismoniy holatining muntazamlikka ko‘ra natijalarining qiyosiy baholab borish asosida koreksiyalashga ko‘ra aniqlashtirish bo‘yicha taklif 20160817122231-raqamli “Tibbiy ta’lim pedagoglari uchun tibbiyot pedagogikasi elektron metodik portalini yaratish” nomli amaliy loyihada (2022-2023 yy.) foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining 2025 yil 18 fevraldagi 02-28/3970-son ma’lumotnomasi). Mazkur taklif sog‘lomlashtirish faoliyatini chuqurlashtirishga qaratilgan mashq turlari bo‘yicha mashg‘ulotlar jarayonini mutazamlikka ko‘ra doimiy korreksiyasi asosda faoliyat samaradorligini oshirishga muayyan darajada xizmat qilgan;
ommaviy sport mashg‘ulotlariga ko‘ra sog‘lom turmush tarziga barqaror qiziqish va harakat faolligini rivojlantirishning motivatsion monitoring va tanqidiy refleksiya asosidagi pedagogik tizimlarining imkoniyatlari o‘yin turlarida genetik usullarni qo‘llanilishi hisobiga tanlangan sport turi uchun alohida iqtidorga ega bo‘lgan talabalarning funsional ko‘rsatkichlari bo‘yicha sport turlari mashg‘ulotlarini tashkil etishga ko‘ra kengaytirish bo‘yicha taklif 20160817122231-raqamli “Tibbiy ta’lim pedagoglari uchun tibbiyot pedagogikasi elektron metodik portalini yaratish” nomli amaliy loyihada (2022-2023 yy.) foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining 2025 yil 18 fevraldagi 02-28/3970-son ma’lumotnomasi). Taklif ommaviy sport mashg‘ulotlari orqali alohida iqtidorga ega bo‘lgan talabalarining funsional ko‘rsatkichlari bo‘yicha sport turlariga yo‘naltirish imkoniyatlarini kengaytirish asosida mashq turlari bo‘yicha mashg‘ulotlar samaradorligini oshiirshga muayyan darajada xizmat qilgan;
ommaviy sog‘lomlashtirish jarayoniga talabalarni maqsadli parametr-larga ko‘ra tayyorlashda psixofiziologik xususiyatlarni e’tiborga olgan holda tabaqalashtirilgan dasturlarni ishlab chiqish, shunga ko‘ra sog‘lomlash-tirish (pedagogik-sog‘lomlashtirish) mashg‘ulotlarini tashkil qilishning samaraliligi bo‘yicha asoslangan taklif 20160817122231-raqamli “Tibbiy ta’lim pedagoglari uchun tibbiyot pedagogikasi elektron metodik portalini yaratish” nomli amaliy loyihada (2022-2023 yy.) foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining 2025 yil 18 fevraldagi 02-28/3970-son ma’lumotnomasi). Taklif tibbiy ta’lim talabalarini ommaviy sport sog‘lomlashtirish jarayoniga tayyorlashning ijtimoiy-pedagogik hamda psixologik tadbirlari natijadorligini oshirishga muayyan darajada xizmat qilgan;
talabalarni ommaviy sport sog‘lomlashtirish faoliyatiga yo‘naltirish samaradorligini oshirishda individual xususiyatlar, ehtiyoji va motivotsi-onal preferensiyalarga mos keluvchi mashqlarni situativ, eksperimental mashq turlari bilan uyg‘unlashtirish va modul dasturlarga muvofiq tarzda ishlab chiqishning maqsadga muvofiqligi taklifi 20160817122231-raqamli “Tibbiy ta’lim pedagoglari uchun tibbiyot pedagogikasi elektron metodik portalini yaratish” nomli amaliy loyihada (2022-2023 yy.) foydalanilgan (O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining 2025 yil 18 fevraldagi 02-28/3970-son ma’lumotnomasi). Taklif talabalarini ommaviy sport sog‘lomlashtirish jarayoniga tayyorlashga doir tajriba-sinov ishlarini tashkil etish metodikasini takomillashtirishga ko‘ra ommaviy sport sog‘lomlashtirish faoliyati samaradorligini oshirishga muayyan darajada xizmat qilgan.