Эшчанова Гулбаҳор Ҳусанбоевна
Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар.
Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Флиппед cлассроом модели асосида талабаларда инглиз тили амалий кўникмаларни ривожлантириш методикаси такомиллаштириш” (Инглиз тили), (Педагогика фанлари) 13.00.02 -Таълим ва тарбия назарияси ва методикаси.
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам:
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Аҳмедова Нодира Мухторжоновна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.11.2024.Ped.26.04
Расмий оппонентлар: Исакулова Нилуфар Жаникуловна, педагогика фанлари доктори; профессор Нарбоева Малоҳат Худойбердиевна, педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD), доцент.
Етакчи ташкилот: Гулистон давлат университети.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқотнинг мақсади Флиппед cлассроом модели асосида талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш методикасини такомиллаштиришдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари мустақил кўникмаларни мустаҳкамлашга қаратилган миллий, умумбашарий қадриятлар уйғунлигини таъминлаш, ижодий фикрлаш ва атроф-муҳитга онгли муносабатда бўлиш ҳамда реал касбий вазиятлар билан ишлаш самарадорлигини оширишга йўанлтирилган касбий матнлар билан мустақил ишлаш, тизимли машғулотлар таъсирчанлигини боқичма-босқич ошириб бориш асосида аниқланган;
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш модели ўқув жараёнини лойиҳалаш, инглиз тили амалий кўникмаларни касбий ва коммуникатив контекстига кўра таснифлаш, ижтимоий-коммуникатив ва педагогик рағбатлантиришнинг индивидуаллаштириш тамойиллари натижавийлигини баҳолаш-самарали блок мазмунига функсионал боғлиқлигини барқарор таъминлаш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш жараёни Флиппед cлассроом модели тузилмасига кўра Таск-басед леарнинг, Инқуирй-басед леарнинг, Проблем-басед леарнинг методларининг дидактик имкониятларини прогностик баҳолаш ҳамда комплекс ўқитиш ғояларини уйғунлаштириш, ижодий фикрлаш ва атроф-муҳитга онгли муносабатини шакллантиришга зарур шарт-шароитларни адекват яратиш асосида такомиллаштирилган;
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш методикаси аудиториядан ташқари машғулотларда Қуизлет, Гоогле cлассроом ва падлет платформаларидан рационал фойдаланиш ҳамда ўқув материалини яратишда ўз ғояларини тақдим этиш бўйича рақамли балл бериш кўникмаларини ривожлантириш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Флиппед cлассроом модели асосида талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш методикаси бўуича илмиу тадқиқот натижалари:
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари мустақил кўникмаларни мустаҳкамлашга қаратилган миллий, умумбашарий қадриятлар уйғунлигини таъминлаш, ижодий фикрлаш ва атроф-муҳитга онгли муносабатда бўлиш ҳамда реал касбий вазиятлар билан ишлаш самарадорлигини оширишга йўанлтирилган касбий матнлар билан мустақил ишлаш, тизимли машғулотлар таъсирчанлигини боқичма-босқич ошириб бориш асосида аниқлашга оид таклифлар “Мастеринг теачинг энглиш: Интернатионал стандарц” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 уил 28 декабрдаги 11-05-7592/04-сонли далолатномаси). Натижада, талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантиришнинг мазмун-моҳиуатини таҳлил этишга эришилган;
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш модели ўқув жараёнини лойиҳалаш, инглиз тили амалий кўникмаларни касбий ва коммуникатив контекстига кўра таснифлаш, ижтимоий-коммуникатив ва педагогик рағбатлантиришнинг индивидуаллаштириш тамойиллари натижавийлигини баҳолаш-самарали блок мазмунига функсионал боғлиқлигини барқарор таъминлаш асосида такомиллаштиришга доир таклифлар “Мастеринг теачинг энглиш: Интернатионал стандарц” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 уил 28 декабрдаги 11-05-7592/04-сонли далолатномаси). Натижада, талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантирувчи уондашувлар ва тамоуиллар ривожлантириш имкони амалга оширилган;
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш жараёни Флиппед cлассроом модели тузилмасига кўра Таск-басед леарнинг, Инқуирй-басед леарнинг, Проблем-басед леарнинг методларининг дидактик имкониятларини прогностик баҳолаш ҳамда комплекс ўқитиш ғояларини уйғунлаштириш, ижодий фикрлаш ва атроф-муҳитга онгли муносабатини шакллантиришга зарур шарт-шароитларни адекват яратиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар ““Мастеринг теачинг энглиш: Интернатионал стандарц” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 уил 28 декабрдаги 11-05-7592/04-сонли далолатномаси). Натижада, талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожланиш методикасини такомиллаштиришнинг методик модели такомиллаштирилган.
талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантириш методикаси аудиториядан ташқари машғулотларда Қуизлет, Гоогле cлассроом ва падлет платформаларидан рационал фойдаланиш ҳамда ўқув материалини яратишда ўз ғояларини тақдим этиш бўйича рақамли балл бериш кўникмаларини ривожлантириш асосида аниқлаштиришга оид таклифлар “Мастеринг теачинг энглиш: Интернатионал стандарц” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Тошкент давлат педагогика университетининг 2024 уил 28 декабрдаги 11-05-7592/04-сонли далолатномаси). Натижада, талабаларнинг инглиз тили амалий кўникмаларини ривожлантиришнинг баҳолаш мезонлари ва рақамли технологиуа воситаларини такомиллаштириш имкони амалга оширилган.