Ғайназаров Бунёдбек Дилшодбековичнинг
фалсафа доктори (PhD) диссертацияси ҳимояси ҳақида эълон
I. Умумий маълумотлар. Диссертация мавзуси, ихтиссослик шифри (илмий даража бериладиган фан тармоғи): “Имконияти чекланган талабаларни соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларининг ривожлантириш методикаси”, 13.00.03 - Махсус педагогика (педагогика фанлари).
Диссертация мавзуси рўйхатга олинган рақам: Б2019.3. PhD /Ped1131.
Диссертация бажарилган муассаса номи: Тошкент давлат педагогика университети.
Илмий раҳбар: Мамаражабова Зулфия Нарбаевна, педагогика фанлари доктори, профессор.
ИК фаолият кўрсатаётган муассаса (муассасалар) номи, ИК рақами: Тошкент давлат педагогика университети, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Расмий оппонентлар: Хакимова Мухаббат Файзиевна, педагогика фанлари доктори, профессор; Акромова Хафиза Самадовна, педагогика фанлари номзоди, доцент.
Етакчи ташкилот: Қўқон давлат педагогика институти.
Диссертация йўналиши: назарий ва амалий аҳамиятга молик.
II. Тадқиқот мақсади: имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш бўйича тавсиялар ишлаб чиқишдан иборат.
III. Тадқиқотнинг илмий янгилиги:
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари спорт-соғломлаштириш жараёнининг векторли-динамик траекториясини ўрганиш, оддий ва мураккаб жисмоний ҳаракатларни тўғри бажариш ҳамда соғломлаштириш-коррексиялаш фаолиятини индивиднинг шахсий хусусиятларига мос мақсадли йўналтириш асосида аниқлаштирилган;
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш модели прогрессив ташкилий-педагогик механизмлар таъсирчанлигини инновацион таълим технологиялари тамойилларига кўра изчил ошириш ҳамда вариатив ахборот-дидактик ресурсларни эркин танлаш принципларини интенсив қўллаш асосида такомиллаштирилган;
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш методикаси асосий жисмоний-интеллектуал сифатларни ривожлантиришга йўналтирилган ўқув-методик таъминот интенсивлигини босқичма-босқич ошириш ҳамда унификациялаш ва андрогогик таълим талабларига мувофиқлаштириш асосида такомиллаштирилган;
Имконияти чекланган талабаларни соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги ўзини-ўзи назорат қилиш, оммавий ахборот воситаларидан самарали фойдаланиш ҳамда жисмоний ва ҳиссий зўриқиш даражаларини қиёсий аниқлашда шахснинг жисмоний ва ақлий ҳаракатлари мутаносиблигига барқарор эришиш имкониятларини ҳисобига олиш асосида такомиллаштирилган.
IV. Тадқиқот натижаларининг жорий қилиниши. Имконияти чекланган талабаларни соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларининг ривожлантириш методикасини такомиллаштириш бўйича натижалар асосида:
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантиришнинг дидактик имкониятлари спорт-соғломлаштириш жараёнининг векторли-динамик траекториясини ўрганиш, оддий ва мураккаб жисмоний ҳаракатларни тўғри бажариш ҳамда соғломлаштириш-коррексиялаш фаолиятини индивиднинг шахсий хусусиятларига мос мақсадли йўналтириш асосида аниқлаштиришга оид тавсиялар “Жисмоний тарбия ва спорт” номли ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021-йил 31-майдаги 237-сон буйруғи асосида берилган 237-295 рақамли нашр рухсатномаси).Натижада имконияти чекланган талабаларда соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш имконияти ортган;
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш модели прогрессив ташкилий-педагогик механизмлар таъсирчанлигини инновацион таълим технологиялари тамойилларига кўра изчил ошириш ҳамда вариатив ахборот-дидактик ресурсларни эркин танлаш принципларини интенсив қўллаш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Жисмоний тарбия ва спорт” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021-йил 31-майдаги 237-сон буйруғи асосида берилган 237-295 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада имконияти чекланган талабаларда соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш модели яратилган;
Имконияти чекланган талабаларнинг соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш методикаси асосий жисмоний-интеллектуал сифатларни ривожлантиришга йўналтирилган ўқув-методик таъминот интенсивлигини босқичма-босқич ошириш ҳамда унификациялаш ва андрогогик таълим талабларига мувофиқлаштириш асосида такомиллаштиришга оид тавсиялар “Жисмоний тарбия ва спорт” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021-йил 31-майдаги 237-сон буйруғи асосида берилган 237-295 рақамли нашр рухсатномаси). Натижада имконияти чекланган талабаларда соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш ўқув-методик таъминоти яратилган;
Имконияти чекланган талабаларни соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини ривожлантириш самарадорлиги ўзини-ўзи назорат қилиш, оммавий ахборот воситаларидан самарали фойдаланиш ҳамда жисмоний ва ҳиссий зўриқиш даражаларини қиёсий аниқлашда шахснинг жисмоний ва ақлий ҳаракатлари мутаносиблигига барқарор эришиш имкониятларини ҳисобига олиш асосида такомиллаштиришга оид таклифлар “Жисмоний тарбия ва спорт” ўқув қўлланма мазмунига сингдирилган (Олий ва ўрта махсус таълим вазирлигининг 2021-йил 31-майдаги 237-сон буйруғи асосида берилган 237-295 рақамли нашр рухсатномаси).Натижада имконияти чекланган талабаларни талабаларда соғлом турмуш тарзига оид компетенсияларини самарадорлиги ортган.