Almamatova Zebo Xudayberdiyevnaning 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Oliy ta’lim muassasalari talabalarida ekologik-valeologik madaniyatni rivojlantirish”, 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2021.4.PhD/Ped2795.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Soliev Ilxomjon Sobirovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD).
Yetakchi tashkilot: Farg‘ona davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi oliy ta’lim muassasalari talabalarida ekologik-valeologik madaniyatni rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish imkoniyatlari valeologik ong rivojlanishining potensial dinamikligi, ichki va takroriy aloqalarining integrativ xossalarga mosligini bosqichma-bosqich moslashtirish hamda ijtimoiy kontekst va hissiyotlarning mazmunan yaxlitligini intensiv ta’minlash asosida aniqlangan;
talabalarning ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirishning konseptual metodik modeli ta’lim va kognitiv motivatsion mustaqillik va faollik, pedagogik o‘zaro munosabatlar subyektlarining funksiyalari uyg‘unligini bosqichma-bosqich ta’minlash asosida takomillashtirilgan;
talabalar ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish texnologiyalari o‘qitishning  manzilli rivojlantirishga qaratilgan adekvat emotsional-qadriyatli motivlarga mutanosibligini integrativ rivojlantirish hamda shaxsga yo‘naltirilgan ontologik, gnoseologik-uslubiy va pedagogik jihatlar birligini o‘zaro sinxron moslashtirish asosida takomillashtirilgan; 
talabalarda ekologik-valeologik madaniyatini shakllantirish mezonlari muhitini rivojlantirish tamoyillarini aniqlash, shaxsning qadriyatlilik darajasini baholash, sog‘liqqa extiyotkorona e’tiborda bo‘lish jarayonlarini ta’lim maqsadlariga mos ravishda optimallashtirish hamda ijtimoiy farovonlik muhitini barqarorlashtirishga qaratilgan ijtimoiy tabiiy va iqtisodiy faoliyat ustuvorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Oliy ta’lim muassasalari talabalarida ekologik-valeologik madaniyatni rivojlantirish bo‘yicha olingan natijalar asosida:
talabalarning ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish imkoniyatlari valeologik ong rivojlanishining potensial dinamikligi, ichki va takroriy aloqalarining integrativ xossalarga mosligini bosqichma-bosqich moslashtirish hamda ijtimoiy kontekst va hissiyotlarning mazmunan yaxlitligini intensiv ta’minlash asosida aniqlashga oid tavsiyalar “Ekologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 30 dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-297 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada insonning atrof muhit va o‘z-o‘zi bilan munosabatlarining tarixiy rivojini falsafiy, pedagogik va psixologik imkoniyatlarini tahlil qilishga sharoit yaratilgan.
talabalarning ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirishning konseptual metodik modeli ta’lim va kognitiv motivatsion mustaqillik va faollik, pedagogik o‘zaro munosabatlar subyektlarining funksiyalari uyg‘unligini bosqichma-bosqich ta’minlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ekologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 30 dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-297 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalarda ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish konseptual metodologik modelini takomillashtirish imkogni yaratilgan.
 talabalar ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirish texnologiyalari o‘qitishning  manzilli rivojlantirishga qaratilgan adekvat emotsional-qadriyatli motivlarga mutanosibligini integrativ rivojlantirish hamda shaxsga yo‘naltirilgan ontologik, gnoseologik-uslubiy va pedagogik jihatlar birligini o‘zaro sinxron moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ekologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 30 dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-297 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalarda ekologik-valeologik madaniyatini shakllantirish muhitini rivojlantirish tamoyillarini takomillashtirish samaradorligi ortgan.
talabalarda ekologik-valeologik madaniyatini shakllantirish mezonlari muhitini rivojlantirish tamoyillarini aniqlash, shaxsning qadriyatlilik darajasini baholash, sog‘liqqa extiyotkorona e’tiborda bo‘lish jarayonlarini ta’lim maqsadlariga mos ravishda optimallashtirish hamda ijtimoiy farovonlik muhitini barqarorlashtirishga qaratilgan ijtimoiy tabiiy va iqtisodiy faoliyat ustuvorligini ta’minlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Ekologiya” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 30 dekabrdagi 429-son buyrug‘i asosida berilgan 429-297 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada talabalar ekologik-valeologik madaniyatini rivojlantirishning konseptual-metodologik texnologiyalarini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish