Mambetniyazov Maksetbay Torebekovichning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon
I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): «Web-texnologiyalar asosida bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini takomillashtirish metodikasi», 13.00.02 - Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2019.4.PhD/Ped1157.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSc.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Mamatov Dilmurod Normurotovich, pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent.
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi web-texnologiyalar asosida bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini takomillashtirish metodikasi bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
Web-texnologiyalar asosida bo‘lajak o‘qituvchilar kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasi umumiy tayyorgarlik darajasi va yosh xususiyatlarining didaktik maqsadlarga ta’sir darajasini taqqoslash, umumlashtirish hamda vizual ma’lumotlar, animatsion tasvirlar, Web-resurslarni alohida ehtiyojli talabalarga intensiv moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning Web-texnologiyalar vositasida kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli onlayn platforma, telekonferensiya, blog texnologiyasi, jarayonlarini tabaqalashtirish, integrativ topshiriqlarni hamkorlikda o‘rganish motivatsiyalari hamda diagnostik xususiyatlar mazmunini bosqichma-bosqich aniqlash asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish bosqichlari o‘rganilayotgan ob’ekt haqida tassavvur hosil qilish, materialni chuqur anglash, mustaqil qidiruv-ijodiy faoliyat yuritish, sayt yaratish ko‘nikmalari hamda Web-resurslarni ishlab chiqishga tayyorgarlik darajasini ijodiy fikrlashga oid indviduallashtirilgan jarayonlarga diagnostik modellashtirish asosida takomillashtirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligi Web-texnologiyalar imkoniyatlarini o‘quv pedagogik materiallari bilan mos rejim va hajmda ishlash, nazorat-diagnostik vazifalarni adekvat ta’minlash hamda o‘qitishning informatsion mazmuni, moslashuvchanligi, texnologik holatlari ochiqligini diagnostik modellashtirish asosida rivojlantirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini Web-texnologiyalar asosida takomillashtirish metodikasi bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
Web-texnologiyalar asosida bo‘lajak o‘qituvchilar kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish metodikasi umumiy tayyorgarlik darajasi, yosh xususiyatlarining didaktik maqsadlarga ta’sir darajasini taqqoslash, umumlashtirish hamda vizual ma’lumotlar, animatsion tasvirlar va Web-resurslarni alohida ehtiyojli talabalarga moslashtirish asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Web dasturlash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 25 noyabrdagi 388-son buyrug‘iga asosan berilgan 388-236 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy tayyorgarligini Web-texnologiyalar asosida takomillashtirish, bo‘lajak o‘qituvchilarining kasbiy faoliyatga tayyorlash, kasbiy kompetentligini oshirish imkonini yaratilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning Web-texnologiyalar vositasida kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli onlayn platforma, telekonferensiya, blog texnologiyasi, jarayonlarini tabaqalashtirish, integrativ topshiriqlarni xamkorlikda o‘rganish motivatsiyalari hamda diagnostik xususiyatlar mazmunini bosqichma-bosqich aniqlash asosida takomillashtirishga oid takliflar “Web dasturlash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 25 noyabrdagi 388-son buyrug‘iga asosan berilgan 388-236 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada bo‘lajak o‘qituvchilarining dasturiy ta’minotlardan kasbiy faoliyatda foydalanish imkoniyatlari kengaytirilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning Web-texnologiyalar vositasida kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli onlayn platforma, telekonferensiya, blog texnologiyasi, jarayonlarini tabaqalashtirish, integrativ topshiriqlarni xamkorlikda o‘rganish motivatsiyalari hamda diagnostik xususiyatlar mazmunini bosqichma-bosqich aniqlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Web dasturlash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 25 noyabrdagi 388-son buyrug‘iga asosan berilgan 388-236 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada masofadan o‘qish va mutaxasislik masalalarini dasturiy ta’minotlar asosida yechish ko‘nikma, malaka va amaliy faollik darajasini oshirishga sharoit yaratilgan;
bo‘lajak o‘qituvchilarning Web-texnologiyalar vositasida kasbiy tayyorgarligini rivojlantirish modeli onlayn platforma, telekonferensiya, blog texnologiyasi, jarayonlarini tabaqalashtirish, integrativ topshiriqlarni xamkorlikda o‘rganish motivatsiyalari hamda diagnostik xususiyatlar mazmunini bosqichma-bosqich aniqlash asosida takomillashtirishga oid tavsiyalar “Web dasturlash” nomli o‘quv qo‘llanma mazmuniga singdirilgan (Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 25 noyabrdagi 388-son buyrug‘iga asosan berilgan 388-236 raqamli nashr ruxsatnomasi). Natijada Web-texnologiyalar asosida bilim olish sifatlarining funksional xususiyatlarini takomillashtirish imkoniyati kengaytirilgan.