Artikbaeva Sayyora Tashpo‘latovnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
“Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy tasavvurlarni rivojlantirish”, 13.00.01 – Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2020.2.PhD/Ped1600.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSs.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Isakulova Nilufar Janikulovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Yetakchi tashkilot: Jizzax davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining iqtisodiy bilimlarni shakllantirish bo‘yicha ilmiy tasiyalar ishlab chiqishdan iborat. 
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi: 
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida  iqtisodiy bilimlarni rivojlantirish samaradorligi mantiqiy bashoratlash va mustaxkamlash tafakkurga ega bo‘lish muvofiqligini bosqichma-bosqich ta’minlash, mustaqil xulosa chiqarishga odatlantirish xamda iqtisodiy fikrlashga yo‘naltirish jarayonlariga  bosqichma-bosqich ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan; 
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining ta’lim-tarbiya va o‘quv fanlari  orqali iqtisodiy bilimlarini shakllantirish jarayoni fanlararo integratsiyalashuvning ta’limiy mazmunini bolalarning psixik, samatik yosh xususiyati va o‘xshashlik jixatlariga hamda atrofidagi muxit va rivojlantiruvchi faoliyatni rivojlantirishga qaratilgan motivatsiyalar ierarxikligini t’minlash asosida takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining iqtisodiy bilimlarini shakllantirish tashkiliy-tuzilmaviy modelini tasavvur qilish, iqtisodiy fikrlay olish, mustaqil iqtisodiy bilimlarini namoyon qilish, baholash mezonlari hamda idrok etish, xotirlash, tasavvur qilish, munosabat bildirish darajalarini ta’lim maqsadlariga adekvat moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
sinfdan tashqari mustaqil ta’limda o‘quvchilarning iqtisodiy bilimlari fanlar mazmunini iqtisodiy mavzular bilan uyg‘unlashtirish, tabiatshunoslik va ekologik bilimlarni integratsiyalash hamda ularning emotsional va irodaviy hislatlariga ta’sir ko‘rsatish intensivligini kuchaytirish asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy bilimlarni shakllantirish bo‘yicha ilmiy tadqiqot natijalari: 
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida  iqtisodiy bilimlarni rivojlantirish samaradorligi mantiqiy bashoratlash va mustaxkamlash tafakkurga ega bo‘lish muvofiqligini bosqichma-bosqich ta’minlash, mustaqil xulosa chiqarishga odatlantirish xamda iqtisodiy fikrlashga yo‘naltirish jarayonlariga  bosqichma-bosqich ustuvorlik berish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-20170923121 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” mavzusidagi amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 30 dekabrdagi 02-07-4271/04-son dalolatnomasi). Natijada, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy bilimlarni shakllantirish mazmunining pedagogik-psixologik imkoniyatlari aniqlashtirilgan;  
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining ta’lim-tarbiya va o‘quv fanlari  orqali iqtisodiy bilimlarini shakllantirish jarayoni fanlararo integratsiyalashuvning ta’limiy mazmunini bolalarning psixik, samatik yosh xususiyati va o‘xshashlik jixatlariga hamda atrofidagi muxit va rivojlantiruvchi faoliyatni rivojlantirishga qaratilgan motivatsiyalar ierarxikligini t’minlash asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-20170923121 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” mavzusidagi amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 30 dekabrdagi 02-07-4271/04-son dalolatnomasi). Natijada, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy bilimlarni shakllantirishning didaktik imkoniyati fanlararo integratsiyalashuv asosida takomillashtirilgan;
boshlang‘ich sinf o‘quvchilarining iqtisodiy bilimlarini shakllantirish tashkiliy-tuzilmaviy modelini tasavvur qilish, iqtisodiy fikrlay olish, mustaqil iqtisodiy bilimlarini namoyon qilish, baholash mezonlari hamda idrok etish, xotirlash, tasavvur qilish, munosabat bildirish darajalarini ta’lim maqsadlariga adekvat moslashtirish asosida takomillashtirishga doir takliflar Toshken davla pedagogika univeritetida bajarilgan PZ-20170923121 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” mavzusidagi amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 30 dekabrdagi 02-07-4271/04-son dalolatnomasi). Natijada, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy bilimlarni shakllantirish modeli takomillashtirilgan;
sinfdan tashqari mustaqil ta’limda o‘quvchilarning iqtisodiy bilimlari fanlar mazmunini iqtisodiy mavzular bilan uyg‘unlashtirish, tabiatshunoslik va ekologik bilimlarni integratsiyalash hamda ularning emotsional va irodaviy hislatlariga ta’sir ko‘rsatish intensivligini kuchaytirish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-20170923121 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” mavzusidagi amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2021 yil 30 dekabrdagi 02-07-4271/04-son dalolatnomasi). Natijada, boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida iqtisodiy bilimlarni shakllantirish mexanizmlari kreativ texnologiyalar asosida takomillashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish