Kuchimova Nilufar Turanbaevnaning
falsafa doktori (PhD) dissertatsiya himoyasi haqida e’lon

I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i): “Oliy ta’lim tashkiloti talabalarining kommunikativ kompetentliligini rivojlantirish”, 13.00.01 - Pedagogika nazariyasi. Pedagogik ta’limotlar tarixi  (pedagogika fanlari). 
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: 2020.3.PhD/Ped1736.
Ilmiy rahbar: Abdullaeva Barno Sayfutdinovna, pedagogika fanlari doktori, professor.
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Toshkent davlat pedagogika universiteti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi, IK raqami: Toshkent davlat pedagogika universiteti, DSs.03/30.01.2020.Ped.26.01.
Rasmiy opponentlar: Xakimova Muxabbat Fayzievna, pedagogika fanlari doktori, professor; Kodirova Fazilat Shukurovna, filologiya fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Jizzax davlat pedagogika universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II. Tadqiqotning maqsadi oliy ta’lim tashkiloti talabalarining kommunikativ kompetentliligini rivojlantirish bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqishdash iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
talabalarning kommunikativ kompetenligini rivojlantirish smaradorligi didaktik komponentlarning integrativ yaxlitligi, kommunikativ-shaxsiy, gnostik bilimlar, malakalar individual xususiyatlarini kasbiy muhim sifatlar mazmuni bilan uzviylik, tizimlilik va innovatsionlik tamoyillariga ko‘ra idientiv moslashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetenligini rivojlantirish imkoniyatlari o‘zaro faoliyat va talabaning shaxsiy-ma’no sohasining ustuvorligini rivojlantirish,  muayyan konkret o‘quv vazifalarini belgilay olish, ta’lim ehtiyojlari, imkoniyat, o‘zaro faoliyat, sub’ektiv tajribalarni shaxsiy-praksiologik yondashuv xususiyatlariga ratsional uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetentligini rivojlantirish jarayoni diagnostik loyihalash va modulli ta’limga ustuvorlik berish hamda jadal o‘zlashtirish va amaliyotga tadbiq etishga qaratilgan innovatsion pedagogik muhitni yaratish asosida takomillashtirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetentligini rivojlantirish darajasini baholash mezonlari amaliy mashg‘ulotlar samardorligini ta’minlash texnologiyalari (jigsaw, STAD, TRIZ, Co-op)ning pedagogik imkoniyatlari hamda didaktik-texnologik ehtiyoj va imkoniyatlar mutanosibligiga erishish yo‘llarini o‘rgatuvchi ta’limiy muhit samaradorligini ta’minlash asosida takomillashtirilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining joriy qilinishi. Oliy ta’lim muassasalari talabalarining kommunikativ kompetentligini rivojlantirish tizimiga doir tadqiqot natijalari: 
talabalarning kommunikativ kompetenligini rivojlantirish didaktik komponentlarning integrativ yaxlitligi, kommunikativ-shaxsiy, gnostik bilimlar, malakalar individual xususiyatlarini kasbiy muhim sifatlar mazmuniga uzviylik, tizimlilik va innovatsionlik tamoyillariga ustuvorlik berish asosida takomillashtirilgan oid tavsiyalar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 13 dekabrdagi 02-07-4510/04-raqamli dalolatnomasi). Natijada talabalarning kommunikativkompetensiyasi darajasini baholashning kommunikativ-shaxsiy, didaktik va gnostik mezonlari didaktik tamoyillar asosida takomillashtirishga sharoit yaratilgan; 
talabalarning kommunikativ kompetenligini rivojlantirish kompetentligi o‘zaro faoliyat va talabaning shaxsiy-ma’no sohasining ustuvorligini rivojlantirish,  muayyan konkret o‘quv vazifalarini belgilay olish, ta’lim ehtiyojlari, imkoniyat, o‘zaro faoliyat, sub’ektiv tajribalarni shaxsiy-praksiologik yondashuv xususiyatlariga ratsional uyg‘unlashtirish asosida takomillashtirishga oid takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan A-1-197 raqamli “Ingliz va nemis tillarini o‘rganish bo‘yicha o‘quv-uslubiy modullardan (O‘UM) foydalanish va ularni takomillashtirishning nazariy va amaliy asoslari” nomli grant doirasida belgilanan vazifalarni bajarishda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 13 dekabrdagi 02-07-4510/04-raqamli dalolatnomasi). Natijada, til o‘rganish istagida bo‘lgan talabalar turli xil usullar va texnologiyalar orqali nutq faoliyati turlari integrasiyasi asosida kommunikativ tayyorgarligi samaradorligini oshirishga imkon yaratilgan.;  
talabalarning kommunikativ kompetentligini rivojlantirish jarayoni diagnostik loyihalash va modulli ta’limga ustuvorlik berish  hamda jadal o‘zlashtirish va amaliyotga tadbiq etishga qaratilgan innovatsion pedagogik muhitni yaratish asosida takomillashtirish bo‘yicha takliflar A-1-197 raqamli “Ingliz va nemis tillarini o‘rganish bo‘yicha o‘quv-uslubiy modullardan (O‘UM) foydalanish va ularni takomillashtirishning nazariy va amaliy asoslari” nomli grant doirasida belgilanan vazifalarni bajarishda foydalanilgan  (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 13 dekabrdagi 02-07-4510/04-raqamli dalolatnomasi). Natijada talabalarning kommunikativ tayyorgarlik darajasi didaktik tamoyillar asosida takomillashtirish imkoni kengaytirilgan;
talabalarning kommunikativ kompetentligini rivojlantirish darajasini baholash mezonlari amaliy mashg‘ulotlar samardorligini ta’minlash texnologiyalari (jigsaw, STAD, TRIZ, Co-op)ning pedagogik imkoniyatlari hamda didaktik-texnologik ehtiyoj va imkoniyatlar mutanosibligiga erishish yo‘llarini o‘rgatuvchi ta’limiy muhit samaradorligini ta’minlash asosida takomillashtirishga doir takliflar Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2017927124 raqamli “Ta’lim muassasalarida hamkorlik pedagogikasi asosida pedagogik faoliyatni rivojlantirish” nomli amaliy loyiha doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 13 dekabrdagi 02-07-4510/04-raqamli dalolatnomasi). Natijada til o‘rganish istagida bo‘lgan talabalar turli xil yondashuvlar va tamoyillar  orqali kommunikativ tayyorgarligini takomillashtirishga sharoit yaratilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish