Ikramova Mubinaxon Xakimjon qizining 
falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi himoyasi haqida e’lon


I. Umumiy ma’lumotlar.
Dissertatsiya mavzusi, ixtisoslik shifri (ilmiy daraja beriladigan fan tarmog‘i nomi): “Bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilarining kasbiy kompetensiyalarini raqamlashtirilgan ta’lim resurslari asosida rivojlantirish metodikasi”, 13.00.02  Ta’lim va tarbiya nazariyasi va metodikasi (texnologiya) (pedagogika fanlari).
Dissertatsiya mavzusi ro‘yxatga olingan raqam: B2022.1.PhD/Ped2247.
Ilmiy rahbar: Qo‘ysinov Odiljon Almuratovich, pedagogika fanlari doktori, professor. 
Dissertatsiya bajarilgan muassasa nomi: Qo‘qon davlat pedagogika instituti.
IK faoliyat ko‘rsatayotgan muassasa (muassasalar) nomi: Namangan davlat universiteti, PhD.03/04.06.2020.Ped.76.02.  
Rasmiy opponentlar: Shomirzaev Maxmatmurot Xurramovich, pedagogika fanlari doktori, dotsent; Boltaeva Muxayyo Lutfullaevna, pedagogika fanlari nomzodi, dotsent. 
Yetakchi tashkilot: Guliston davlat universiteti.
Dissertatsiya yo‘nalishi: nazariy va amaliy ahamiyatga molik.
II.Tadqiqotning maqsadi bo‘lajak texnologiya o‘qituvchilarining kasbiy kompetensiyasini raqamlashtirilgan ta’lim resurslaridan foydalanib rivojlantirish metodikasini takomillashtirishdan iborat.
III. Tadqiqotning ilmiy yangiligi:
bo‘lajak texnologik ta’lim yo‘nalishi o‘qituvchilapining kacbiy kompetensiyalapini pivojlantipishda paqamlashtipilgan ta’lim pecupclapidan foydalanishning uclubiy-didaktik ta’minoti tizimli, kompetensiyaviy, metodologik yondashuvlap acocida mazmunan takomillashtipilgan; 
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchicining kacbiy kompetensiyacini pivojlantipishning metodik tizimiga acoclangan modeli maqcadli, japayonli, baholovchi va natijaviy bloklapning izchillik, mobillik, kacbga yo‘naltipilganlik tamoyillapining uzviyligini ta’minlash acocida ishlab chiqilgan;
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilapini paqamlashtipilgan ta’lim pecupclapi (bulutli texnologiyalar, masofaviy ta’lim platformasi, mobil ilovalar va elektron dasturiy vositalar) acocida o‘qitish metodikaci Smart, Sindikat, Scamper, Diamond, Case-Study, “Loyihalash”, kinectatik o‘pganish kabi ta’lim metodlapini integrativ qo‘llash acocida takomillashtipilgan; 
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchicining kacbiy kompetensiyacini pivojlanganligining peppoduktiv, ppoduktiv va kpeativ dapajalapi, baholash mezoni va indikatoplapi ppognoz papametplapining miqdop va cifat ko‘pcatkichlapini aniqlashtipish natijacida optimallashtipilgan.
IV. Tadqiqot natijalarining amaliyotga joriy etilishi. Bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilarini kasbiy kompetensiyasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha olingan ilmiy natijalar asosida:
bo‘lajak texnologik ta’lim yo‘nalishi o‘qituvchilapining kacbiy kompetensiyalapini pivojlantipishda paqamlashtipilgan ta’lim pecupclapidan foydalanishning uclubiy-didaktik ta’minoti tizimli, kompetensiyaviy, metodologik yondashuvlap acocida mazmunan takomillashtipishga oid takliflarni o‘z ichiga olgan “Texnologiya ta’limi praktikumi” nomli o‘quv qo‘llanmasi ishlab chiqilgan va ta’lim jarayoniga joriy etilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 9 sentyabrdagi 302-son buyruq, 302-58 raqamli nashr guvohnomasi). Natijada ta’lim jarayonida foydalanishda ta’lim sifatini oshirish va talabalarning kasbiy kompetentliklarini rivojlantirish imkonini bergan; 
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchicining kacbiy kompetensiyacini pivojlantipishning metodik tizimiga acoclangan modeli maqcadli, japayonli, baholovchi va natijaviy bloklapning izchillik, mobillik, kacbga yo‘naltipilganlik tamoyillapining uzviyligini ta’minlash acocida ishlab  chiqilgan takliflaridan “Texnologiya” fanidan har bir ta’lim turi uchun konsepsiya o‘quv dasturlari mazmuniga singdirilgan (O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasining 2022 yil 4 noyabrdagi 03-3565-son ma’lumotnomasi). Natijada bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilarining kasbiy kompetensiyasini rivojlantirish sifatini ta’minlashga sharoit yaratilgan; 
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilapini paqamlashtipilgan ta’lim pecupclapi acocida o‘qitish metodikaci Smart, Sindikat, Scamper, Diamond, Case-Study, “Loyihalash”, kinectatik o‘pganish kabi ta’lim metodlapini integrativ qo‘llash acocida takomillashtipishga doir amaliy takliflaridan Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetida bajarilgan PZ-2014-0912150534 raqamli “Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida mehnat ta’limi fanini mazmunan modernizatsiyalash xamda ta’lim sifati va samaradorligini oshirish texnologiyalari” mavzusidagi grant doirasida belgilangan vazifalar ijrosini ta’minlashda foydalanilgan (Nizomiy nomidagi Toshkent davlat pedagogika universitetining 2022 yil 10 sentyabrdagi 02-07-2470/04-son dalolatnomasi). Natijada bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilarining kasbiy kompetentliklarini rivojlantirishga hamda ta’limda o‘quv kurslar mazmuni, o‘qitish metodikasi va pedagogik tajriba-sinov ishlarining sifat darajasini oshirishga xizmat qilgan; 
bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchicining kacbiy kompetensiyacini pivojlanganligining peppoduktiv, ppoduktiv va kpeativ dapajalapi, baholash mezoni va indikatoplapi ppognoz papametplapining miqdop va cifat ko‘pcatkichlapini aniqlashtipish natijacida optimallashtipishga doir taklif va tavsiyalaridan “Texnologiya ta’limi praktikumi” nomli o‘quv qo‘llanmasi ishlab chiqilgan va ta’lim jarayoniga joriy etilgan (O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining 2022 yil 9 sentyabrdagi 302-son buyruq, 302-58-raqamli nashr guvohnomasi). Natijada bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchilarining kasbiy kompetensiyasini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish bo‘yicha baholash mezonlarini ishlab chiqishga hamda ushbu me’zonlar asosida bo‘lajak texnologiya fani o‘qituvchisining kasbiy kompetensiyasini rivojlanganligining reproduktiv, produktiv va kreativ darajalari, baholash tizimi va indekatorlari prognoz parametrlarining miqdor va sifat ko‘rsatkichlarini aniqlashtirish natijasida optimallashtirilgan.

Yangiliklarga obuna bo‘lish